PO.RUZ.515.3.12.2019.JB
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu
ul. Chlebowa 4/8, 61-003 Poznań
tel.: +48 (61) 85 67 750 | faks: +48 (61) 85 25 731 | e-mail: poznań@wody.gov.pl
Poznań, dnia 17.03.2025 r.
PO.RUZ.515.3.12.2019.JB
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 - dalej zwanym „k.p.a.”)
Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu
zawiadamia strony postępowania
że w dniu 17.03.2025 r. wydał decyzję znak: PO.RUZ.515.3.10.2019.JB orzekającą o umorzeniu w całości postępowania administracyjnego wszczętego z wniosku Prokuratora Rejonowego w Sieradzu, ul. J.Piłsudskiego 4, 98-200 Sieradz dotyczącego ustalenia szczegółowego zakresu i terminu wykonania obowiązku utrzymania urządzeń melioracji wodnych w postaci fragmentu rowu melioracyjnego nr R-Ł-8 znajdującego się w miejscowości Brzeźnio, gmina Brzeźnio.
Od powyższej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Prezesa Wód Polskich za pośrednictwem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Zgodnie z art. 127 a k.p.a. – przed upływem terminu do wniesienia odwołania, strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się praw do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zgodnie z art. 130 § 4 k.p.a. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Strony postępowania mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji w terminie 14 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia w siedzibie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu, ul. Chlebowa 4/8, 61-003 Poznań.
W myśl art. 49 k.p.a. zawiadomienie o decyzji uważa się za dokonane (doręczone) po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Dzień publicznego obwieszczenia 19.03.2025 r.
Z UP. DYREKTORA
Marta Janczak
ZASTĘPCA DYREKTORA
/podpisano elektronicznie/
JT
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.23.2025.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie
Kalisz, dnia 18 marca 2025 r.
PK.ZUZ.4210.23.2025.SR
OBWIESZCZENIE
o wydanej decyzji
Na podstawie art. 10 § 1 w związku z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r., poz. 572), jak również art. 402a ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1087), w związku z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094),
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu
zawiadamia, że została w dniu 18 marca 2025 r. wydana decyzja
stanowiąca pozwolenie wodnoprawne na:
1. usługę wodną, obejmującą pobór wód podziemnych z utworów trzeciorzędowych za pomocą głębinowego ujęcia wody składającego się z jednej studni głębinowej, o głębokości 64,0 m p.p.t., w miejscowości Kamienna Wieś,
a) lokalizacja - działka nr 182, 101402_5 Błaszki – obszar wiejski, obręb 0021 Kamienna, gmina Błaszki, powiat sieradzki, woj. łódzkie,
b) współrzędne geodezyjne w układzie odniesienia PL-ETRF2000: X: 5725924,87, Y: 6527249,39;
c) okres prowadzenia poboru wody – od 15 maja do 15 września każdego roku,
d) cel prowadzenia poboru – nawadnianie upraw rolnych,
e) stratygrafia ujmowanych utworów wodonośnych – trzeciorzęd,
f) zasoby eksploatacyjne, wynoszą Qe=20,0 m3/h (Qe=Qmaxh), przy depresji se=2,42 m i obszarze zasobowym o powierzchni 1,33 km2,
g) wielkość poboru:
maksymalnej w m3 na sekundę Qmax.s= 0,005m3/s,
średniej w m3 na dobę Qśr.d= 225,0 m3/dobę,
dopuszczalnej w m3 na rok Qdop.r= 3600,00 m3/rok,
2. szczególne korzystanie z wód - obejmujące nawadnianie upraw rolnych, na działkach o nr ew. 182 i 181/1, 101402_5 Błaszki – obszar wiejski, obręb 0021 Kamienna, gmina Błaszki, powiat sieradzki, woj. łódzkie, na powierzchni 3,0 ha.
Z decyzją strony mogą zapoznać się w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie Zarządzie Zlewni w Kaliszu, przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz (pokój nr 4) w godzinach 8:00 do 15:00, od pn. do pt. w terminie 14 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Wobec powyższego proszę umieścić obwieszczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w celu podania do publicznej informacji (tj. BIP, tablica ogłoszeń) na okres 14 dni .
Po upływie ww. terminu proszę następnie o niezwłoczne przekazanie z potwierdzeniem pieczęcią i podpisem obwieszczenia, że była ona wywieszona w wskazanym terminie, do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Zastępca Dyrektora
Katarzyna Nowakowska
/podpisano elektronicznie/
Otrzymują:
-
Urząd Miejski w Błaszkach
Pl. Niepodległości 13, 98-235 Błaszki
(ePUAP: /ugblaszki/SkrytkaESP) -
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
(ePUAP: pzsieradz/SkrytkaESP) -
ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.428.2024.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie
Kalisz, dnia 7 marca 2025 r.
PK.ZUZ.4210.428.2024.SR
OBWIESZCZENIE
o wydanej decyzji
Na podstawie art. 10 § 1 w związku z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r., poz. 572), w związku z art. 401 ust. 8 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tj. Dz. U. 2024 poz. 1087),
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu
zawiadamia, że została w dniu 24 lutego 2025 r. wydana decyzja
stanowiąca
ustalenie kolejnego okresu obowiązywania pozwolenia wodnoprawnego, udzielonego decyzją Starosty Sieradzkiego, znak RS.6341.47.2014.bu z dnia 31 grudnia 2014 r., w pkt. I na wprowadzanie do ziemi, za pośrednictwem rowu melioracyjnego R-H, wylotem w hm 11+35, na działce o nr ewid. 192/2 obręb geodezyjny 25 Słomków Mokry ścieków (wód popłucznych) pochodzących ze Stacji Uzdatniania Wody w Słomkowie Mokrym oraz awaryjnie wód przelewowych ze zbiorników wyrównawczych wody uzdatnionej, zlokalizowanych na terenie ww. stacji, w ilości:
a) wody popłuczne:
Qśr.d=26,7 m3/dobę,
Qmax.h=14,0 m3/h,
Qmax.roczne=6808,50 m3/rok,
O stężeniach zanieczyszczeń, które nie mogą przekroczyć poniższych wartości
Zawiesina ogólna – 35,0 mg/dm3
Żelazo ogólne – 10,0 mgFe/dm3
b) czyste wody przelewowe ze zbiorników wyrównawczych wody uzdatnionej – zrzut awaryjny
Qśr.d=7,0 m3/dobę,
Qmax.h=7,0 m3/h,
Qmax.roczne=7,0 m3/rok.
Z decyzją strony mogą zapoznać się w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie Zarządzie Zlewni w Kaliszu, przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz (pokój nr 4) w godzinach 8:00 do 15:00, od pn. do pt. w terminie 14 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Wobec powyższego proszę umieścić obwieszczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w celu podania do publicznej informacji (tj. BIP, tablica ogłoszeń) na okres 14 dni .
Po upływie ww. terminu proszę następnie o niezwłoczne przekazanie z potwierdzeniem pieczęcią i podpisem obwieszczenia, że była ona wywieszona w wskazanym terminie, do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Zastępca Dyrektora
Katarzyna Nowakowska
/podpisano elektronicznie/
Otrzymują:
-
Urząd Gminy Wróblew, Wróblew 15, 98-285 Wróblew
(ePUAP: /UGWroblew/SkrytkaESP) -
Starostwo Powiatowe w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
(ePUAP: pzsieradz/SkrytkaESP) -
ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.446.2024.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie
Kalisz, dnia 25 lutego 2025 r.
PK.ZUZ.4210.446.2024.SR
OBWIESZCZENIE
o wydanej decyzji
Na podstawie art. 10 § 1 w związku z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r., poz. 572), jak również art. 402 a ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1087), w związku z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112),
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu
obwieszcza,
zawiadamia, że została w dniu 25 lutego 2025 r. wydana decyzja w ramach zadania
pn.: „Przebudowa/ rozbudowa drogi krajowej nr 12 na odcinku Kalisz- granica województwa wielkopolskiego” na:
-
usługi wodne, obejmujące odprowadzanie do urządzeń wodnych (rowów przydrożnych), urządzeń melioracji wodnych (rowów melioracyjnych) oraz do wód śródlądowych płynących (rzeki Trojanówki) – wód opadowych i roztopowych, ujętych w otwarte (odwodnienie liniowe, profil drogi) i zamknięte (kanalizacja deszczowa) systemy kanalizacji deszczowej, służące do odwonienia pasa drogi krajowej nr 12 (odcinek Kalisz – granica Województwa Wielkopolskiego) za pomocą wylotów oraz w ilości i z powierzchni, o których mowa w tabelach 1-2 poniżej:
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.433.2024.BK
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.wody.gov.pl
Kalisz, dnia 14 lutego 2025 r.
PK.ZUZ.4210.433.2024.BK
OBWIESZCZENIE
(zawiadomienie o wydaniu decyzji)
Na podstawie art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1087 z późn. zm.), art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) - Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że w dniu 14 lutego 2025 r. została wydana decyzja w sprawie wygaśnięcia pozwolenia wodnoprawnego, udzielonego decyzją znak PO.ZUZ.2.4210.238.2022.BK z dnia 31 października 2022 r. w częściach, o których mowa w kolejnych punktach i wierszach tabel tejże zgody wodnoprawnej, wymienionych poniżej:
Pełna treść w załączonym pliku.
Ogłoszenie
Nadleśnictwo Kolumna
Łask, 03-02-2025 r.
Zn. spr.: Z.2280.20.2025
SKARB PAŃSTWA
PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE
NADLEŚNICTWO KOLUMNA
ul. Leśników Polskich 1c, 98-100 Łask
ogłasza chęć zakupu gruntów
Nadleśnictwo Kolumna planuje powiększanie zasobów leśnych w wyniku nabywania lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia. Zapraszamy do składania ofert!
Informujemy, że zgodnie z art. 37 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r (Dz.U. z 2020 r. poz. 148 z póź zm.) pkt. 2. „Las lub grunt przeznaczony do zalesienia może być
nabyty w szczególności w przypadku:
1) jego bezpośredniej przyległości do gruntu pozostającego w zarządzie Lasów Państwowych;
2) zniesienia współwłasności lasu, gruntu przeznaczonego do zalesienia lub innego gruntu lub nieruchomości;
3) regulacji przebiegu granicy polno-leśnej.”
Jeżeli jesteś właścicielem gruntów, który:
- przylega do gruntu pozostającego w zarządzie Lasów Państwowych;
- w Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminy jest przeznaczony do zalesienia;
- w powszechnej ewidencji gruntów opisany jest jako „Ls, RV, RVI, RVIz”;
- ma uregulowany stan prawny;
- nie jest obciążony na rzecz osób trzech oraz nie występują spory graniczne.
Zapraszamy do składania ofert dot. możliwości sprzedaży ww. gruntów:
- w formie tradycyjnej: Nadleśnictwo Kolumna ul. Leśników Polskich 1c, 98-100 Łask
- elektronicznej: przesyłanie na adres poczty e-mail: kolumna@lodz.lasy.gov.pl lub na platformie ePUAP adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /pgl_lp_0606/SkrytkaESP lub przy pomocy e-Doręczeń na adres: AE:PL-90197-72055-EFGCF-22
Jeżeli nieruchomość nie spełnia warunków, które opisaliśmy powyżej, informujemy, że możemy nabyć lasy i grunty do zalesienia, które bezpośrednio nie sąsiadują z gruntami w naszym zarządzie, pod warunkiem że ich lokalizacja i powierzchnia umożliwią prowadzenie na nich racjonalnej gospodarki leśnej. Przyjmujemy w takich przypadkach również oferty zbiorcze od kilku właścicieli sąsiadujących ze sobą działek.
Jednak możemy nabyć tylko i wyłącznie nieruchomości o uregulowanych stanie prawnym, nie objęte roszczeniami, obciążeniami a ich granice nie mogą być kwestionowane.
Oferta powinna zawierać:
1. dane kontaktowe do właściciela,
2. informacje o przeznaczeniu gruntów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy dla przedmiotowej działki,
3. kopie wypisu z ewidencji gruntów, wraz z podaniem nr księgi wieczystej oraz wyrysu z mapy,
4. informacje czy istnieją drogi dojazdowe do przedmiotowych działki,
5. jeżeli działka objęta jest upul – kopię wypisu z Uproszczonego Planu Urządzenia Lasu,
6. w przypadku występowania na Państwa działce drzewostanów w wieku do 20 lat włącznie, pisemną informację dot. istnienia, bądź braku zobowiązania wynikającego z trwającego programu finansowanego lub współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej (np. PROW).
Dodatkowo informujemy, że na ewentualny zakup gruntów niezbędne jest uzyskanie zgody Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, a cena zakupu nie może być wyższa od ceny ustalonej w operacie szacunkowym sporządzanym przez rzeczoznawcę majątkowego.
Kupując lasy i grunty przeznaczone do zalesienia realizujemy założenia Zarządzenia nr 79 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 grudnia 2021 r.
w sprawie zasad powiększania zasobów leśnych w wyniku nabywania lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia przez jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz Krajowego Programu Zwiększania Lesistości, opracowanego przez Instytut Badawczy Leśnictwa.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Nadleśnictwo Kolumna ul. Leśników Polskich 1 c 98-100 Łask,
tel: +48 43 675 42 06, +48 43 675 43 59
adres poczty e-mail: kolumna@lodz.lasy.gov.pl, strona: www.kolumna.lodz.lasy.gov.pl
https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-kolumna/wystapienia-komunikaty-i-ogloszenia
Z poważaniem
mgr inż. Michał Falkowski
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Kolumna
/podpisano elektronicznie/
Pełna treść w załączonym pliku.
RS.6233.2.5.2024.łm
RS.6233.2.5.2024.łm
Sieradz, dnia 6 grudnia 2024 r.
DECYZJA
Na podstawie art. 104 i art. 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – zwanej dalej ustawą K.p.a., art. 41 ust. 1 i 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) – zwanej dalej ustawą o odpadach, po rozpatrzeniu wniosku Pana Dominika Jasińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Green Line Recykling Dominik Jasiński z siedzibą ul. Zawilcowa 4, 97-400 Bełchatów, w sprawie zmiany zezwolenia na zbieranie odpadów i przetwarzanie odpadów dla instalacji zlokalizowanej w miejscowości Sieradz, na części działek nr ewid. 79/15, 79/16, 79/17 obręb 25 Sieradz-miasto, udzielonego decyzją Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.łm
orzekam, co następuje:
I. Zmieniam w części ostateczną decyzję Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł, którą udzielono Panu Dominikowi Jasińskiemu, prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą Green Line Recykling Dominik Jasiński z siedzibą ul. Zawilcowa 4, 97-400 Bełchatów (NIP: 7691598971, REGON: 592254940), zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów, w następujący sposób:
1. W punkcie I.4. zezwolenia na zbieranie odpadów zmieniam w całości brzmienie tabeli nr 3 na:
Tabela 3. Maksymalne masy poszczególnych rodzajów odpadów magazynowanych w tym samym czasie oraz magazynowanych w okresie roku.,
Lp. | Kod | Rodzaj odpadu | Max. masa | Max. masa |
1. | 02 01 04 | Odpady tworzyw sztucznych (z wyłączeniem opakowań) | 10,00 | 1 800,00 |
2. | 07 02 13 | Odpady tworzyw sztucznych | 10,00 | 1 800,00 |
3. | 12 01 05 | Odpady z toczenia i wygładzania tworzyw sztucznych | 10,00 | 1 800,00 |
4. | 15 01 02 | Opakowania z tworzyw sztucznych | 10,00 | 1 800,00 |
5. | 15 01 05 | Opakowania wielomateriałowe | 10,00 | 1 800,00 |
6. | 16 01 19 | Tworzywa sztuczne | 10,00 | 1 800,00 |
7. | 17 02 03 | Tworzywa sztuczne | 10,00 | 1 800,00 |
8. | 19 12 04 | Tworzywa sztuczne i guma | 10,00 | 1 800,00 |
Max. łączna masa wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz w okresie roku [Mg] | 10,00 1) | 1 800,00 2) |
1) – łączna masa wszystkich rodzajów zbieranych odpadów (wskazanych w poz. 1-8 tabeli) magazynowanych w tym samym czasie nie może przekroczyć 10 Mg, przy czym każdy z wymienionych w poz. 1-8 tabeli rodzajów odpadów może być w tym samym czasie magazynowany w ilości maksymalnej, tj. nie większej niż 10 Mg. Jeżeli jeden rodzaj odpadów, magazynowany będzie w tym samym czasie w ilości 10 Mg, to pozostałe rodzaje odpadów nie mogą być zbierane i magazynowane w tym samym czasie na terenie, gdzie prowadzone jest zbieranie.
2) – łączna masa wszystkich rodzajów zbieranych odpadów (wskazanych w poz. 1-8 tabeli) magazynowanych w okresie roku nie może przekroczyć 1 800 Mg, przy czym każdy z wymienionych w poz. 1-8 tabeli rodzajów odpadów może być w okresie roku magazynowany w ilości maksymalnej, tj. nie większej niż 1 800 Mg. Jeżeli jeden rodzaj odpadów, magazynowany będzie w w ciągu roku w ilości 1 800 Mg, to pozostałe rodzaje odpadów nie mogą być zbierane i magazynowane w ciągu roku na terenie, gdzie prowadzone jest zbieranie.
II. Pozostałą treść decyzji Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł pozostawiam bez zmian.
UZASADNIENIE
Wnioskiem z dnia 3 października 2024 r. (data wpływu do tut. organu: 04.10.2024 r.), Pan Dominik Jasiński, właściciel firmy Green Line Recykling Dominik Jasiński z siedzibą ul. Zawilcowa 4, 97-400 Bełchatów, zwrócił się do tut. organu o zmianę decyzji Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł, którą udzielono przedsiębiorcy zezwolenia na zbieranie odpadów oraz przetwarzanie odpadów, jedynie w zakresie zmiany zezwolenia na zbierania odpadów realizowanego na części działki nr ewid. 79/15 obr. 25 Sieradz-miasto. Wnioskowana zmiana dotyczy wyłącznie zmiany maksymalnych mas poszczególnych rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku tj. danych zamieszczonych w tabeli nr 3 (kolumna 5) pkt I.4. ww. decyzji. Do wniosku załączono dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Zgodnie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 06.03.2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2024 r. poz. 236 ze zm.), tut. organ poinformował przedsiębiorcę o przyjęciu ww. wniosku.
Pan Dominik Jasiński, właściciel firmy Green Line Recykling Dominik Jasiński z siedzibą ul. Zawilcowa 4, 97-400 Bełchatów, działalność w zakresie zbierania odpadów i przetwarzania odpadów prowadzi w Sieradzu na wydzielonych częściach działek o nr ewid. 79/15 i 79/16 obr. 25 Sieradz-miasto. Dysponuje tytułem prawny do ww. terenu na podstawie umowy dzierżawy zawartej w dniu 25 września 2022 r..
Zgodnie z warunkami obowiązującego zezwolenia na zbieranie odpadów udzielonego w punkcie I sentencji ww. decyzji przedsiębiorca uprawniony jest do:
- Zbierania w sposób selektywny odpadów w pojemnikach typu big-bag przykrytych plandekami bądź w sprasowanych paczkach (balotach). Magazynowanie zbieranych odpadów ma być realizowane na wydzielonej utwardzonej powierzchni zewnętrznego placu magazynowego, na części działki ewid. nr 75/15 obr. 25 Sieradz-miasto. Przedsiębiorca może zbierać 8 rodzajów odpadów o kodach: 02 01 04 (odpady tworzyw sztucznych z wyłączeniem opakowań), 07 02 13 (odpady z tworzyw sztucznych), 12 01 05 (odpady z toczenia i wygładzania tworzyw sztucznych), 15 01 02 (opakowania z tworzyw sztucznych), 15 01 05 (opakowania wielomateriałowe), 16 01 19 (tworzywa sztuczne), 17 02 03 (tworzywa sztuczne), 19 12 04 (tworzywa sztuczne). Maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów zbieranych odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie to 10,00 Mg, natomiast maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w ramach zbierania w okresie roku wynosi 1 800,00 Mg.
W ramach złożonego wniosku, posiadacz odpadów wniósł o zmianę w części zezwolenia na zbieranie odpadów tj. wyłącznie w zakresie zmiany maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku określonych w tabeli nr 3 (kolumna 5) pkt I.4. ww. decyzji. W tabeli nr 3 (kolumna 5) pkt I.4. ustalono masy poszczególnych rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku. Wnioskodawca wnosi o ustalenie jednej maksymalnej masy identycznej dla wszystkich rodzajów odpadów magazynowanych w okresie roku tj. 1 800 Mg.
Wnioskowana zmiana umożliwi więc przedsiębiorcy zbieranie w okresie roku każdego rodzaju odpadów do masy maksymalnej określonej na poziomie łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów w okresie roku tj. do 1 800 Mg. W związku ze zmianą zezwolenia, przedsiębiorca będzie mógł w okresie roku w ramach zbierania odpadów magazynować każdy z rodzajów odpadów w ilości maksymalnej 1 800 Mg, z tym, że w przypadku magazynowania jednego rodzaju odpadów w ilości maksymalnej (1 800 Mg) nie może wówczas magazynować innych rodzajów odpadów.
Proponowana zmiana zezwolenia nie obejmuję natomiast zmiany: miejsc i powierzchni przeznaczonych do magazynowania odpadów, sposobu gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów w ww. miejscach, nie dotyczy również rodzajów magazynowanych odpadów ani ustalonej w obowiązującym zezwoleniu maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalnej łącznej masy odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie.
W związku z powyższym tut. organ uznał, że wnioskowana zmiana, w myśl art. 41a ust. 6 ustawy o odpadach, nie stanowi zmiany istotnej, dlatego przepisy ust. 1 – 5a ww. artykułu, dotyczące przeprowadzania kontroli instalacji lub jej części, obiektu budowlanego lub jego części lub miejsc magazynowania odpadów, przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska w zakresie spełniania wymagań określonych w przepisach ochrony środowiska oraz komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w zakresie spełnienia wymagań określonych w przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej, nie będą miały w rozpatrywanym przypadku zastosowania. Wymienione organy przeprowadziły już kontrole w ww. zakresie w ramach postępowania zakończonego wydaniem decyzji Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł.
W toku postępowania zakończonego wydaniem decyzji Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł, którą udzielono Panu Dominikowi Jasińskiemu, właścicielowi firmy Green Line Recykling Dominik Jasiński zezwolenia na zbieranie odpadów i zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zasięgnięto opinii Prezydenta Miasta Sieradza, który pismem z dnia 10.04.2024 r. znak: WIK-K.6232.1.43.2024, wyraził pozytywną opinię przed wydaniem ww. decyzji. W związku z powyższym, oraz z uwagi na brak zmian dotyczących zakresu prowadzenia ww. działalności i krótkim czasie od uzyskania powyższej opinii, przed wydaniem niniejszej decyzji zmieniającej zezwolenie na zbieranie odpadów, tut. organ nie wystąpił do Prezydenta Miasta Sieradza o wydanie opinii, o której mowa w art. 41 ust. 6a ustawy o odpadach.
Zgodnie z art. 48a ust. 1 ustawy o odpadach, posiadacz odpadów, obowiązany do uzyskania zezwolenia na zbieranie lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zobowiązany jest do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń w wysokości umożliwiającej pokrycie kosztów wykonania zastępczego usunięcia i zagospodarowania odpadów. Postanowieniem z dnia 02.04.2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023 (zgodnie z art. 48a ust. 7 ustawy o odpadach), tut. organ ustanowił zabezpieczenie roszczeń w formie depozytu w wysokości 10 000,00 zł z tytułu zezwolenia na zbieranie odpadów i zezwolenia na przetwarzanie odpadów. Kwota depozytu została wpłacona na wskazany przez organ rachunek bankowy. Z treści przedłożonego wniosku o zmianę zezwolenia na zbieranie odpadów nie wynika, aby zaszły okoliczności mające wpływ na wysokość ustanowionego ww. postanowieniem zabezpieczenia roszczeń, tj. nie uległa zmianie największa masa odpadów, które mogłyby być magazynowane w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub miejscu magazynowania odpadów. Wnioskodawca nie zażądał również zmiany formy zabezpieczenia roszczeń. W związku z powyższym postanowienie z dnia 02.04.2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023 o ustanowieniu zabezpieczenia roszczeń pozostaje w mocy i nie wymaga zmiany.
Po przeanalizowaniu złożonego wniosku, tut. organ pismem z dnia 04.11.2024 r. zawiadomił strony postępowania o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany zezwolenia na zbieranie odpadów, jednocześnie zgodnie z treścią art. 155 ustawy K.p.a., poinformował, że zmiana ostatecznej decyzji może nastąpić jedynie wówczas, jeżeli wszystkie strony postępowania złożą na piśmie jednoznaczne oświadczenie o wyrażeniu zgody na zmianę decyzji – zezwolenia na zbieranie odpadów, w zakresie wskazanym przez wnioskodawcę. W dniu 13.11.2024 r. do tut. organu wpłynęły oświadczenia wszystkich stron postępowania. Strony wyraziły zgodę na zmianę zezwolenia na zbieranie odpadów w żądanym zakresie.
Na podstawie art. 10 § 1 ustawy K.p.a., pismem z dnia 21.11.2023 r., znak: RS.6233.2.5.2024.łm, Starosta Sieradzki zawiadomił strony postępowania o zebraniu niezbędnych do wydania decyzji zmieniającej materiałów oraz o prawie stron do zapoznania się z całością zebranego materiału dowodowego i wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów, w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia. W wyznaczonym terminie do tutejszego organu nie wypłynęły dodatkowe materiały dowodowe oraz nie zgłoszono żadnych uwag i żądań.
W myśl art. 155 ustawy K.p.a., decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony. W przedmiotowej sprawie przepisy szczególne nie sprzeciwiają się wnioskowanej zmianie decyzji, a przemawia za nią słuszny interes strony.
Mając więc powyższe na uwadze Starosta Sieradzki zmienił swoją decyzję z dnia z dnia 14 czerwca 2024 r. znak: RS.6233.1.5.2023.mł, którą udziela Panu Dominikowi Jasińskiemu, właścicielowi firmy Green Line Recykling Dominik Jasiński z siedzibą ul. Zawilcowa 4, 97-400 Bełchatów, zezwolenia na zbieranie odpadów i na przetwarzanie odpadów, w ten sposób, że nadaje nowe brzmienie tabeli nr 3 zamieszczonej w punkcie I.4. sentencji ww. decyzji, zgodnie z żądaniem wnioskodawcy.
Biorąc pod uwagę powyższe orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Od decyzji niniejszej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Starosty Sieradzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. (art. 127a § 1 ustawy K.p.a.). Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. (art. 127a § 2 ustawy K.p.a.). Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania (art. 130 § 4 ustawy K.p.a.).
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 3 oraz cz. I pkt 53 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.) za wydanie decyzji zmieniającej, pobrano opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł. Opłata została wniesiona na rachunek Urzędu Miasta Sieradza w dniu 04.10.2024 r.
z up. Starosty
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska
Otrzymują:
1. Pan Dominik Jasiński - właściciel firmy GREEN LINE RECYKLING
Dominik Jasiński
ul. Łódzka 56
97-300 Piotrków Trybunalski
2. BIOELEKTROCIEPŁOWNIA Sp. z o.o. w likwidacji
ul. Zakładników 8
98-200 Sieradz
3. INVEST PARK Sp. z o.o.
ul. Zakładników 8
98-200 Sieradz
4. a/a
Do wiadomości:
1. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w Łodzi Delegatura w Sieradzu (ePUAP)
2. Marszałem Województwa Łódzkiego (ePUAP)
Pełantreść w załączonym pliku.
RS.6233.2.5.2024.łm
Starosta Sieradzki
RS.6233.2.5.2024.łm
Sieradz, dnia 7 lutego 2025 r.
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 poz. 1112), w związku z art. 3 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy, art. 170 ust. 1c ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2023, poz. 1587 ze zm.)
Starosta Sieradzki podaje do publicznej wiadomości informację o następującej treści:
W dniu 6 grudnia 2024 r. Starosta Sieradzki wydał decyzję znak: RS.6233.2.5.2024.łm, którą zmienił zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, prowadzone na działkach o nr ewid. 79/15 i 79/16 obręb 25 Sieradz – miasto, udzielone decyzją Starosty Sieradzkiego z dnia 14 czerwca 2024 r.. znak: RS.6233.1.5.2023.łm. Zmiana dotyczy maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku (tabela 3, punkcie I.4. zmienianej decyzji).
W terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszej informacji, tj. od dnia 10 lutego 2025 r. do dnia 24 lutego 2025 r., można zapoznać się z treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy.
Akta sprawy znajdują się w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Sieradzu (Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, pokój 327, III piętro, tel. 43 88 193 88 i są dostępne od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym).
Treść decyzji Starosty Sieradzkiego z dnia 6 grudnia 2024 r. znak: RS.6233.2.5.2024.łm, udostępnia się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sieradzu z dniem 10 lutego 2025 r. (https://bip.powiat-sieradz.pl).
Informację należy zamieścić na tablicy ogłoszeń w dniu otrzymania do dnia 24 lutego 2025 r. (włącznie).
z up. Starosty
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska
Wg rozdzielnika:
1. Tablica ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sieradzu (+ strona internetowa BIP)
2. Tablica przy wjeździe na teren zakładu, zlokalizowanego przy ul. Zakładników 18 w Sieradzu
(w miejscu realizacji przedsięwzięcia)
3. a/a
Sprawę prowadzi: podinspektor Marcin Łuczak tel. 43 881 93 88
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.383.2024.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie
Kalisz, dnia 6 lutego 2025 r.
PK.ZUZ.4210.383.2024.SR
OBWIESZCZENIE
o wydanej decyzji
Na podstawie art. 10 § 1 w związku z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r., poz. 572), jak również art. 402a ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1087), w związku z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1094),
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu
zawiadamia, że została w dniu 6 lutego 2025 r. wydana decyzja
stanowiąca pozwolenie wodnoprawne
-
wykonanie urządzenia wodnego służącego do poboru wód podziemnych – studni głębinowej o głębokości 36,0 m p.p.t., w miejscowości Godynice, na działce nr 743/1, 101403_2 Brąszewice obręb 0009 Godynice, gmina Brąszewice, pow. sieradzki, woj. łódzkie, o współrzędnych geodezyjnych w układzie PL-ETRF 2000 : x=5704242,54; y=6535657,68,
-
usługę wodną, obejmującą pobór wód podziemnych z utworów neogenu za pomocą głębinowego ujęcia wody składającego się z jednej studni głębinowej, o głębokości 36,0 m p.p.t., w miejscowości Godynice,
a) lokalizacja - działka nr 743/1, 101403_2 Brąszewice obręb 0009 Godynice, gmina Brąszewice, pow. sieradzki, woj. łódzkie,
b) okres prowadzenia poboru wody – przez cały rok,
c) cel prowadzenia poboru – potrzeby przeciwpożarowe oraz technologiczne zakładu produkcyjnego,
d) stratygrafia ujmowanych utworów wodonośnych – czwartorzęd,
e) zasoby eksploatacyjne, wynoszą Qe=24,0 m3/h przy depresji sw=4,92 m i Sc= 5,05 m, obszarze zasobowym o powierzchni 0,39 km2,
f) wielkość poboru:
maksymalnej w m3 na sekundę Qmax.s= 0,0067m3/s,
średniej w m3 na dobę Qśr.d= 144,39 m3/dobę,
dopuszczalnej w m3 na rok Qdop.r= 52 704,00 m3/rok,
-
szczególne korzystanie z wód - korzystanie z wód na potrzeby działalności gospodarczej, innej niż działalność rolnicza w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
Z decyzją strony mogą zapoznać się w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie Zarządzie Zlewni w Kaliszu, przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz (pokój nr 4) w godzinach 8:00 do 15:00, od pn. do pt. w terminie 14 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Wobec powyższego proszę umieścić obwieszczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w celu podania do publicznej informacji (tj. BIP, tablica ogłoszeń) na okres 14 dni .
Po upływie ww. terminu proszę następnie o niezwłoczne przekazanie z potwierdzeniem pieczęcią i podpisem obwieszczenia, że była ona wywieszona w wskazanym terminie, do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Zastępca Dyrektora
Katarzyna Nowakowska
/podpisano elektronicznie/
Otrzymują:
-
Urząd Gminy w Brąszewicach
ul. Sieradzka 98, 98-277 Brąszewice
(ePUAP: /ug_braszewice/SkrytkaESP) -
Starostwo Powiatowe w Sieradzu,
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
(ePUAP: pzsieradz/SkrytkaESP) -
ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań
Pełna treść w załączonym pliku.
PK.ZUZ.4210.446.2024.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie
Kalisz, dnia 31 stycznia 2025 r.
PK.ZUZ.4210.446.2024.SR
OBWIESZCZENIE
(zawiadomienie o wszczęciu postępowania)
Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1087.) oraz na wniosek z dnia 6 grudnia 2024 r. (data wpływu do tut. organu 9 rudnia 2024 r., pismo znak KFGSK-217-GD-2018082), zmieniony pismem z dnia 24 stycznia 2025 r. (pismo znak KFGSK-327-GD-2018082)
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu
obwieszcza,
że zostało wszczęte postępowanie administracyjne
w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego
realizowanego w ramach zamierzenia budowlanego
pn.: „Przebudowa/ rozbudowa drogi krajowej nr 12 na odcinku Kalisz- granica województwa wielkopolskiego”
Pełna treść w załączonym pliku.