Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za kartę wędkarską:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Rachunek bankowy właściwy dla opłaty skarbowej za decyzję i pełnomocnictwo:
Urząd Miasta Sieradz
Plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 53 1020 4564 0000 5102 0040 8724

ULOTKA INFORMACYJNA

23‑01‑2025 08:32:59

ULOTKA INFORMACYJNA

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

STAROSTWO POWIATOWE
W SIERADZU

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

 

 

 

 

Informacja dla właścicieli lasów
niestanowiących własności Skarbu Państwa

 

Właściciel lasu przed przystąpieniem do prac w drzewostanie leśnym winien zapoznać się z wymogami dobrej praktyki leśnej i stosować je podczas przygotowania i realizacji działań w zakresie gospodarki leśnej.

 

Podstawa prawna:

Art. 52b ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478).

Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wymagań dobrej praktyki z zakresie gospodarki leśnej z dnia 27 marca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 672).

 

WYMAGANIA DOBREJ PRAKTYKI W ZAKRESIE GOSPODARKI LEŚNEJ UWZGLĘDNIAJĄ POTRZEBĘ ZAPOBIEGANIA

 

W odniesieniu do gatunków wymienionych w załączniku IV dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory w ich naturalnym zasięgu:

1) celowemu chwytaniu lub zabijaniu dziko występujących okazów tych gatunków;

2) celowemu niepokojeniu okazów tych gatunków, w szczególności w okresie rozrodu, wychowu młodych, snu zimowego i migracji;

3) celowemu niszczeniu lub wybieraniu jaj okazów tych gatunków;

4) pogarszaniu stanu lub niszczeniu terenów rozrodu lub odpoczynku okazów tych gatunków;

5) celowemu zrywaniu, zbieraniu, ścinaniu, wyrywaniu lub niszczeniu dziko występujących roślin w naturalnym zasięgu okazów tych gatunków;

 

W odniesieniu do chronionych gatunków ptaków:

1) umyślnemu zabijaniu okazów tych gatunków;

2) umyślnemu niszczeniu lub uszkadzaniu gniazd i jaj okazów tych gatunków lub usuwaniu ich gniazd;

3) umyślnemu płoszeniu tych ptaków, w szczególności w okresie lęgowym i wychowu młodych, jeżeli mogłoby to wpłynąć na zachowanie właściwego stanu ochrony gatunku tych ptaków.

 

NAJWAŻNIEJSZE WYMAGANIA WPROWADZONE ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA W SPRAWIE WYMAGAŃ DOBREJ PRAKTYKI W ZAKRESIE GOSPODARKI LEŚNEJ

 

Właściciel lasu lub wyznaczona przez niego osoba przed przystąpieniem do prac w zakresie gospodarki leśnej (prac pielęgnacyjnych, pozyskania i zrywki drewna) powinna m.in.:

1) dwa tygodnie przed przystąpieniem do działań w zakresie gospodarki leśnej przeprowadzać wizję terenową w lesie celem stwierdzenia występowania gatunków wymienionych w załączniku IV dyrektywy Rady 92/43/EWG oraz gatunków ptaków objętych ochroną lub potencjalnych miejsc ich występowania;

2) uwzględnić potrzebę zachowania zróżnicowania faz rozwojowych drzewostanów w lesie;

3) oznakować:

a) drzewa dziuplaste, drzewa z gniazdami ptaków o średnicy powyżej 25 cm oraz inne gniazda wieloletnie,

b) inne niż wskazane w lit.a zasiedlone stanowiska lęgowe ptaków (gniazda jednoroczne),

c) inne niż wskazane w lit. a oraz b stanowiska, na których występują gatunki wymienione w załączniku IV dyrektywy Rady 92/43/EWG.

Oznakowania ww. stanowisk należy dokonać w sposób zapewniający ich rozpoznanie przez wykonawcę działań w zakresie gospodarki leśnej.

 

Jeśli właściciel lasu nie posiada co najmniej tytułu zawodowego licencjata, inżyniera albo równorzędnego potwierdzającego wykształcenie wyższe z zakresu nauk leśnych lub nauk biologicznych, lub nie posiada minimum 2-letniego doświadczenia w zawodzie leśnika, lub nie posiada doświadczenia w zakresie wykonywania terenowych inwentaryzacji przyrodniczych, wizję terenową powinien przeprowadzić przy udziale osoby posiadającej takie wykształcenie lub doświadczenie.


W trakcie wykonywania prac w zakresie gospodarki leśnej, w celu zapewnienia ochrony gatunków objętych ochroną na podstawie przepisów prawa, należy, m.in.:

1) nie niszczyć i nie uszkadzać drzew dziuplastych, drzew z gniazdami ptaków o średnicy powyżej 25 cm, innych gniazd wieloletnich, gniazd jednorocznych zasiedlonych oraz innych, na których wystepują gatunki wymienione w załączniku IV dyrektywy Rady 92/43/EWG;

2) pozostawiać martwe drzewa w ilości 3-5 drzew na 1 ha, przy czym pozostawione martwe drzewa nie mogą stwarzać:

a) zagrożenia pożarowego, lub

b) ryzyka masowego wystąpienia szkodliwych czynników biotycznych, lub

c) zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i mienia, a w przypadku wystąpienia takiego zagrożenia martwe drzewa należy obalić i pozostawić;

3) nie wykorzystywać koryt cieków naturalnych do zrywki drewna;

4) nie stosować rębni zupełnych oraz gniazdowych w pasie o szerokości 25 m od linii brzegu naturalnych cieków i zbiorników wodnych;

5) nie stosować rębni zupełnej w miejscach pamięci narodowej i kultu religijnego;

6) wszędzie tam, gdzie wymagają tego środki techniczne planowane do zastosowania przy pracach w lasach, wyznaczyć szlaki operacyjne w postaci pasów powierzchni leśnej pozbawionej drzew i krzewów, których szerokość i rozmieszczenie umożliwiają prowadzenie prac w zakresie pielęgnowania lasu, pozyskania i zrywki drewna;

7) szlaki operacyjne wyznaczyć z wykorzystaniem istniejących już szlaków operacyjnych lub luk w drzewostanie, w odległości minimum 10 m od linii brzegu naturalnych cieków i zbiorników wodnych;

8) zapewnić w drzewostanie udział drzew liściastych, w szczególności brzozy, osiki oraz wierzby iwy, w formie domieszek, w udziale dostosowanym do wymagań typów siedliskowych lasu oraz siedlisk przyrodniczych;

9) pozostawić do naturalnego obumarcia 5% powierzchni drzewostanu, w formie biogrup (obejmujących m.in. drzewa dziuplaste, drzewa z gniazdami wieloletnimi, oraz inne żywe i martwe drzewa biocentotyczne, w tym drzewa należące do gatunków uznanych za długowieczne, oraz podmokłe mikrosiedliska lub inne drzewostany pełniące lokalnie istotne funkcje biocenotyczne) na zrębach lub większych fragmentach drzewostanów przeznaczonych do użytkowania rębnego, chyba że występują przesłanki uzasadniające odstąpienie od tego wymagania, w szczególności nadmiernie pojawiające się i rozprzestrzeniające organizmy szkodliwe;

10) stosować, w pierwszej kolejności, odnowienia naturalne, tam, gdzie:

a) drzewostan macierzysty, z którego ma powstać samosiew, jest pełno wartościowy i składa się z gatunków, które są pożądane w tym samym miejscu,

b) warunki siedliskowe umożliwiają uzyskanie odnowienia naturalnego,

c) odnowienie to gwarantuje pokrycie powierzchni upraw powyżej 50 % oraz stabilności drzewostanu;

11) realizować ochronę lasu w oparciu o zasadę integrowania metod biologicznych, chemicznych i mechanicznych;

12) pozostawić w stanie naturalnym lub zbliżonym do naturalnego torfowiska i źródliska oraz śródleśne zbiorniki i cieki wodne;

Właściciel lasu winien zapoznać się z całością wymagań wynikających z rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 27 marca 2023 r. w sprawie wymagań dobrej praktyki w zakresie gospodarki leśnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 672) i stosować wprowadzone ww. rozporządzeniem wymagania i zalecenia.

Treść rozporządzenia dostępna jest na stronie: https://bip.powiat-sieradz.pl w zakładce TABLICA OGŁOSZEŃ – WYDZIAŁ ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA, lub pod adresem - https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2023/672

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

23‑01‑2025 08:26:39

Sieradz, dn. 20 grudnia 2024 r.

Starosta Sieradzki

 

I N F O R M A C J A

 

Starosta Sieradzki informuje, że od 1 stycznia 2025 r. czynności związane z cechowaniem drewna i wystawianiem świadectw legalności pozyskania drewna z lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, na terenie gm. Brzeźnio, gm. Burzenin, gm. Złoczew i m. Złoczew będą wykonywać pracownicy Starostwa Powiatowego w Sieradzu Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Przed rozpoczęciem wycinki drzew należy telefonicznie ustalić z pracownikami starostwa termin cechowania drewna dzwoniąc na numer tel.:

603 202 402    43 881 93 89    43 822 49 15

lub zgłosić osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, piętro III, pokój 329. Zgłoszenia przyjmowane będą w każdy poniedziałek od godz. 800 do 1500. Natomiast cechowanie drewna realizowane będzie od wtorku do piątku po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z pracownikiem starostwa.

Informuję również, że pozyskanie drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie Powiatu Sieradzkiego jest możliwe wyłącznie na podstawie ustaleń uproszczonych planów urządzenia lasów lub decyzji starosty zezwalającej na pozyskanie drewna w przypadkach losowych.

Drewno pozyskane z lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, stanowiących własność osób fizycznych, wspólnot gruntowych, gmin, wspólnot wyznaniowych, spółek handlowych i innych, w myśl przepisów prawa powinno być przed wywozem z lasu ocechowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska Zasobów Naturalnych i Leśnych z dnia 24 lutego 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad cechowania drewna, wzorów urządzeń do cechowania i zasad ich stosowania oraz wzoru dokumentu stwierdzającego legalność pozyskania drewna (Dz. U. 1998 Nr 36 poz. 201), wydanym na podstawie art. 14a ust. 4 ustawy z dnia 28 września 1991 o lasach.

Cechowanie drewna polega na trwałym umieszczeniu na pozyskanym drewnie znaku graficznego, literowego lub cyfrowego oraz kolejnego numeru sztuki albo numeru stosu drewna.

Cechowania drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa dokonuje się w miejscu jego pozyskania (przed wywozem z lasu lub przerobem).

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

17‑01‑2025 12:49:09

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Sieradzu
ul. Plac Wojewódzki 7; 98-200 Sieradz
tel. +48 43/ 655 41 00 e-mail: zz-sieradz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie-poznan

Sieradz, dn. 16 stycznia 2025 r.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2024, poz. 572, dalej Kpa) oraz art. 401 ust. 3 i 4 ustawy Prawo wodne z dnia 20 lipca 2017 r. (tekst jedn. Dz. U. 2024 r., poz. 1087 ze zm., dalej Prawo wodne),

Dyrektor Zarządu Zlewni
Wód Polskich w Sieradzu zawiadamia

iż została wydana decyzja z dnia 16.01.2025 r., znak: PS.ZUZ.4210.813.2024.AK w sprawie udzielenia Gminie Brzeźnio, działającej przez pełnomocnika, pozwolenia wodnoprawnego na:

  1. wykonanie na działkach ewid. nr: 188, 186/4, 186/5, 186/1, 186/2, 187/1, 187/2, 186/7, 187/9, 187/5, 187/7, 187/4, 187/3, 186/3, 200 – obręb geodezyjny Próba, 94/1, 50, 95/1, 52, 100/2, 496/3, 226/27, 94/2, 97/2, 72/1, 541/2, 540/1, 74/1, 75/1, 76/1, 77/1, 78/1, 79/1, 80/2, 100/1, 81/2, 82/2, 82/1, 83/2, 83/1, 84/1, 84/2, 85/1, 101/1, 101/2, 102/1, 102/2, 103/2, 103/1, 104/9, 104/10, 104/16, 104/15, 105/3, 105/2, 552 – obręb geodezyjny Stefanów Ruszkowski, urządzeń wodnych obejmujących:
    a) wykonanie przebudowy na odcinku 235,0 mb prawostronnego rowu przydrożnego wraz z wykonaniem 4 szt. przepustów,
    b) wykonanie na odcinku 909,8 mb lewostronnego rowu przydrożnego wraz z wykonaniem 8 szt. przepustów i 15 szt. progów,
    c) odcinkową likwidację rowów przydrożnych,
    d) wykonaniu 18 szt. zbiorników retencyjno – rozsączających,
    e) wykonanie 8 szt. wylotów z przykanalików wpustów deszczowych,
    f) wykonanie wlotu rowu do projektowanego odcinka kanalizacji deszczowej,
  2. usługi wodne w zakresie odprowadzania za pomocą projektowanych wylotów, uchodzących do odbiorników, wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi, w związku z „Rozbudową drogi gminnej nr 114155E Próba – Stefanów Ruszkowski”.

Z treścią ww. decyzji można zapoznać się w Zarządzie Zlewni w Sieradzu, (Plac Wojewódzki 7, 98 – 200 Sieradz) od poniedziałku do piątku w godz. 8:00÷14.30, bezwzględnie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (tel. 43/655 41 00). Ponadto stosownie do art. 49 b Kpa, strony mogą wystąpić o odpis ww. decyzji, która zostanie udostępniona niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie trzech dni od daty złożenia wniosku.

Stosownie do zapisów art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 ustawy Kpa oraz art. 14 ust. 4 ustawy Prawo wodne od niniejszej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron w postępowaniu przekracza 10, zgodnie z art. 49 Kpa w związku z art. 401 ust. 3 i 4 ustawy Prawo wodne niniejsze zawiadomienie zostało dokonane w drodze obwieszczenia poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w Zarządzie Zlewni Wód Polskich w Sieradzu, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Brzeźnio oraz Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

W myśl art. 49 Kpa zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Dyrektor
Grzegorz Szewczyk
/podpisano elektronicznie/

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

17‑01‑2025 12:45:01

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Sieradzu
ul. Plac Wojewódzki 7; 98-200 Sieradz
tel. +48 43/ 655 41 00 || zz-sieradz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie-poznan

Sieradz, dn. 16 stycznia 2025 r.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

INFORMACJA
Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu
o wydaniu decyzji administracyjnej

Na podstawie art. 402a ustawy Prawo wodne (tekst jedn. Dz.U.2024, poz. 1087 ze zm.) w związku z art. 72 ust. 6 i 6a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz.U.2024, poz. 1112) informuję, że w dniu 13.01.2025 r. została wydana decyzja znak: PS.ZUZ.4210.813.2024.AK w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych i usługi wodne w zakresie odprowadzania wód opadowych i roztopowych, w związku z zadaniem pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 114155E Próba – Stefanów Ruszkowski”. Zasięg przedmiotowej inwestycji obejmować będzie działki ewid. nr: 188, 186/4, 186/5, 200, 186/1, 186/2, 187/1, 187/2, 186/7, 187/9, 187/5, 187/7, 187/4, 187/3, 186/3, 200 – obręb geodezyjny 0020 Próba, 94/1, 50, 95/1, 52, 100/2, 496/3, 226/27, 94/2, 97/2, 72/1, 541/2, 540/1, 74/1, 75/1, 76/1, 77/1, 78/1, 79/1, 80/2, 100/1, 81/2, 82/2, 82/1, 83/2, 83/1, 84/1, 84/2, 85/1, 101/1, 101/2, 102/1, 102/2, 103/2, 103/1, 104/9, 104/10, 104/16, 104/15, 105/3, 105/2, 552 – obręb geodezyjny 0030 Stefanów Ruszkowski, gm. Brzeźnio, pow. sieradzki, woj. łódzkie.

Z treścią ww. decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Zarządzie Zlewni w Sieradzu (Plac Wojewódzki 7, 98 – 200 Sieradz) od poniedziałku do piątku w godz. 8:00÷15:00, w terminie 14 dni od daty opublikowania niniejszej informacji.

Treść decyzji zostanie udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej RZGW w Poznaniu w dniu 16.01.2025 r.

Proszę o zamieszczenie przedmiotowej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu.

Dyrektor
Grzegorz Szewczyk
/podpisano elektronicznie/

Otrzymują:

  1. Starostwo Powiatowe w Sieradzu, Pl. Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz - epuap
  2. Urząd Gminy Brzeźnio, ul. Wspólna 44; 98-275 Brzeźnio - epuap
  3. Zarząd Zlewni w Sieradzu w miejscu (tablica ogłoszeń)
  4. ZUZ a/a.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PK.ZUZ.4210.433.2024.BK

15‑01‑2025 14:21:32

Kalisz, dnia 13 stycznia 2025 r.

PK.ZUZ.4210.433.2024.BK

OBWIESZCZENIE
(zawiadomienie o wszczęciu postępowania)

Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1087 z późn. zm.) - Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia strony postępowania, że na wniosek Pana Gniewomira Dziadka (KFG Sp. z o.o. sp.k., ul. Ugory 63/2, 61-623 Poznań), pełnomocnika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Poznaniu z siedzibą przy ul. Siemiradzkiego 5a, 60-763 Poznań - zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie pozwolenia wodnoprawnego, udzielonego decyzją znak PO.ZUZ.2.4210.238.2022.BK z dnia 31 października 2022 r. w częściach obejmujących poszczególne zapisy tejże zgody wodnoprawnej, o których mowa poniżej:

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PO.ZUZ.4210.381.2024.MJa

13‑01‑2025 09:31:14

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kole
ul. Prusa 3, 62-600 Koło
tel.: 63 288 01 70|e-mail: zz-kolo@wody.gov.pl www.wody.gov.pl

Koło, dnia 10 stycznia 2025 r.

PO.ZUZ.4210.381.2024.MJa

OBWIESZCZENIE
Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole

Zgodnie z art. 49 i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. Z 2024 r., poz. 572), art. 401 ust. 8 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r., poz. 1087 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Gminę Goszczanów, ul. Kaliska 19, 98-215 Goszczanów, z dnia 25 listopada 2024 r. (data wpływu do tut. organu 28 listopada 2024 r.), uzupełnionego pismem z dnia 9 grudnia 2024 r. (data wpływu do tut. organu 10 grudnia 2024 r.), oraz pismem z dnia 11 grudnia 2024 r. (data wpływu do tut. Organu 18 grudnia 2024 r.), w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną obejmującą wprowadzanie ścieków przemysłowych – wód popłucznych, pochodzących ze stacji uzdatniania wody w miejscowości Ziemięcin, za pomocą istniejącego wylotu Ø200 mm, zlokalizowanego na działce o nr ewid. 70/3 obręb Ziemęcin, gm. Goszczanów, pow. sieradzki, woj. łódzkie, do urządzenia wodnego – rowu melioracyjnego B-1 (poprzednia nazwa „rów melioracyjny R-C”) w km 4+80,

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole, informuje o wydaniu w dniu 10 stycznia 2025 r. decyzji znak:

PO.ZUZ.4210.381.2024.MJa udzielającej pozwolenia wodnoprawnego w sprawie j.w.

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Zgodnie z art. 127 a Kpa – w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się praw do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Zgodnie z art. 130 § 4 Kpa - decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania. W przypadku złożenia przez stronę oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do odwołania od decyzji, nie przysługuje prawo do odwołania się ani skargi do sądu administracyjnego.

Zgodnie z art. 401 ust. 8 ustawy Prawo wodne, nieuregulowany stan prawny nieruchomości, o których mowa w art. 409 ust. 1 pkt 2) lit. e), lub brak danych w ewidencji gruntów i budynków pozwalających na ustalenie właściciela nieruchomości nie stanowi przeszkody do wszczęcia postępowania w sprawach dotyczących pozwolenia wodnoprawnego, wydania i doręczenia decyzji wydawanych w tych sprawach oraz zawiadomień o ich wydaniu. Do zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania w sprawach dotyczących pozwolenia wodnoprawnego, innych czynności organu lub o wydaniu decyzji w sprawach dotyczących pozwolenia wodnoprawnego stosuje się przepisy art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego – zawiadomienie stron przez publiczne obwieszczenia.

Z pełną treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Zarządu Zlewni w Kole Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, ul. Prusa 3, 62-600 Koło, w Dziale Zgód Wodnoprawnych, w godz. 800 – 1430, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu pod numerem tel. 63 288 01 72.

Doręczenie niniejszego zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia - zgodnie z art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego.

W/w obwieszczenie należy zwrócić z adnotacją o wywieszeniu po 14 dniach od dnia wywieszenia.

Z-ca dyrektora
Piotr Skórka
/podpisano elektronicznie/

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PO.ZUZ.4210.381.2024.MJa

24‑12‑2024 10:07:13

Koło, dnia 23 grudnia 2024 r.

PO.ZUZ.4210.381.2024.MJa

OBWIESZCZENIE

Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole

Zgodnie z art. 49 oraz art. 61 § 1, § 4 i § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572), art. 400 ust. 7, art. 401 ust 8 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r., poz. 1087 ze zm.), Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole, informuje o wszczęciu postępowania administracyjnego na wniosek z dnia 25 listopada 2024 r. (data wpływu do tut. organu 28 listopada 2024 r.), uzupełniony pismem z dnia 9 grudnia 2024 r. (data wpływu do tut. organu 10 grudnia 2024 r.), oraz pismem z dnia 11 grudnia 2024 r. (data wpływu do tut. organu 18 grudnia 2024 r.), złożony przez Gminę Goszczanów, ul. Kaliska 19, 98-215 Goszczanów, w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną obejmującą wprowadzanie ścieków przemysłowych — wód popłucznych, pochodzących ze stacji uzdatniania wody w miejscowości Ziemięcin, za pomocą istniejącego wylotu 0200 mm, zlokalizowanego na działce o nr ewid. 70/3 obręb Ziemęcin, gm. Goszczanów, pow. sieradzki, woj. łódzkie, do urządzenia wodnego — rowu melioracyjnego B-1 (poprzednia nazwa „rów melioracyjny R-C") w km 4+80.

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

06‑12‑2024 08:56:11

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Sieradzu
ul. Plac Wojewódzki 7; 98-200 Sieradz
tel. +48 43/ 655 41 00 e-mail: zz-sieradz@wody.gov.pl www.gov.pl/wody-polskie-poznan

Sieradz, dn. 3 grudnia 2024 r.

PS.ZUZ.4210.813.2024.AK

OBWIESZCZENIE
Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu
w sprawie zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania administracyjnego

Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst. jedn. Dz.U. z 2024, poz. 572, dalej Kpa), w związku z art. 397 ust. 1 i ust. 3 pkt 2, art. 401 ust. 1 i 4, art. 407 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm.) zawiadamiam, że zostało wszczęte na żądanie Gminy Brzeźnio, działającej przez pełnomocnika, postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na:

1) wykonanie na działkach ewid. nr: 188, 186/4, 186/5, 186/1, 186/2, 187/1, 187/2, 186/7, 187/9, 187/5, 187/7, 187/4, 187/3, 186/3, 200 – obręb geodezyjny Próba, 94/1, 50, 95/1, 52, 100/2, 496/3, 226/27, 94/2, 97/2, 72/1, 541/2, 540/1, 74/1, 75/1, 76/1, 77/1, 78/1, 79/1, 80/2, 100/1, 81/2, 82/2, 82/1, 83/2, 83/1, 84/1, 84/2, 85/1, 101/1, 101/2, 102/1, 102/2, 103/2, 103/1, 104/9, 104/10, 104/16, 104/15, 105/3, 105/2, 552 – obręb geodezyjny Stefanów Ruszkowski, urządzeń wodnych obejmujących:

a) wykonanie przebudowy na odcinku 235,0 mb prawostronnego rowu przydrożnego wraz z wykonaniem 4 szt. przepustów,

b) wykonanie na odcinku 909,8 mb lewostronnego rowu przydrożnego wraz z wykonaniem 8 szt. przepustów i 15 szt. progów,

c) odcinkową likwidację rowów przydrożnych,

d) wykonaniu 18 szt. zbiorników retencyjno – rozsączających,

e) wykonanie 8 szt. wylotów z przykanalików wpustów deszczowych,

f) wykonanie wlotu rowu do projektowanego odcinka kanalizacji deszczowej,

2) usługi wodne w zakresie odprowadzania za pomocą projektowanych wylotów, uchodzących do odbiorników, wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi, w związku z „Rozbudową drogi gminnej nr 114155E Próba – Stefanów Ruszkowski”.

W celu zapewnienia stronom czynnego udziału w prowadzonym postępowaniu, zgodnie z art. 10 §1 Kpa informuję o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i zgłaszania ewentualnych wniosków i uwag (bezpośrednio w siedzibie organu lub pisemnie przesyłać na niżej podany adres) w terminie10 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.

Akta sprawy znajdują się w Zarządzie Zlewni w Sieradzu, (ul. Plac Wojewódzki 7, 98 – 200 Sieradz) i mogą być udostępnione stronom postępowania do wglądu w godz. 8:00÷15:00 w ww. terminie.

Jeżeli we wskazanym terminie strony nie wniosą uwag i ewentualnych uzupełnień do akt sprawy, przedmiotowe postępowanie administracyjne zostanie zakończone decyzją wydaną w oparciu o złożony wniosek i zebrany przez tut. organ materiał dowodowy.

Jednocześnie zgodnie z art. 35 §3 ustawy kpa zawiadamiam, że przedmiotowa sprawa zostanie zakończona w terminie dwóch miesięcy od otrzymania zawiadomienia o wszczęciu postępowania.

W myśl wyżej cytowanej ustawy Kodeks postępowania administracyjnego stronom służy prawo do wniesienia ponaglenia do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. Przesłanki wniesienia ponaglenia określa art. 37 § 1 ww. ustawy. Ponaglenie powinno zawierać uzasadnienie.

Zaznaczam, że w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (art. 41 Kpa).

W myśl art. 49 Kpa zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Dyrektor
Grzegorz Szewczyk
/podpisano elektronicznie/

Otrzymują:

1. Pełnomocnik Gminy Brzeźnio

2. Pozostałe strony postępowania (wg odrębnego wykazu) w drodze obwieszczenia (art. 401 ust. 3 i 4 ustawy – Prawo wodne oraz

art. 49 Kpa).

3. ZUZ a/a

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PK.ZUZ.4210.305.2024.MJ

29‑11‑2024 12:29:53

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl www.wody.gov.pl

Kalisz, dnia 7 listopada 2024 r.

PK.ZUZ.4210.305.2024.MJ

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 401 ust. 3, art. 402a ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1087), art. 72 ust. 6 i 6a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji

o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 247 z późn. zm.), art. 49 § 1 ustawy z dnia

14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572)Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że w dniu 7 listopada2024 r., została wydana decyzja administracyjna w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na:

  1. budowę urządzenia wodnego w postaci prefabrykowanego wylotu oczyszczonych ścieków bytowych Ø 200 mm na dz. nr 273/1 obręb 0003 Klonowa I, gmina Klonowa, powiat sieradzki, województwo łódzkie do rowu melioracyjnego R-C (współrzędne X:5699751.3126 Y:6530379.8460; rzędna dna wylotu 160,45 m n.p.m.)

  2. usługę wodną polegającą na wprowadzaniu oczyszczonych ścieków bytowych pochodzących z biologicznej oczyszczalni ścieków (RLM 1200) zlokalizowanej w miejscowości Klonowa na dz. nr ewid. 273/1, 274/1, 275/1, 276/1, 277/1 i 278/1 obręb Klonowa I, Gmina Klonowa, powiat sieradzki, województwo łódzkie, do rowu melioracyjnego R–C poprzez ww. wylot, , w ilości:

Qmax.s = 0,0042 m3/s
Qśr.d = 120,0 m3/d
Qdop. roczne= 65700 m3/rok
o najwyższych dopuszczalnych wartościach wskaźników zanieczyszczeń:
BZT5 – 25,0 mgO2/l;
CHZTCr – 125,0 mgO2/l;
zawiesina ogólna – 35,0 mg/l;

Zgodnie z treścią art. 49 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wobec powyższego proszę umieścić obwieszczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w celu podania do publicznej informacji (tj. BIP, tablica ogłoszeń) na okres 14 dni

Po upływie ww. terminu proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin wywieszenia na tablicy ogłoszeń, innego publicznego ogłoszenia lub udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Skarszewskiej 42A, 62-800 Kalisz.

Z aktami sprawy strony mogą zapoznać się w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie Zarządzie Zlewni w Kaliszu, ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu pod nr tel. 62 600 60 25.

Treść pozwolenia wodnoprawnego udostępnia się na Biuletynie Informacji Publicznej Wód Polskich z dniem 8 listopada 2024 r

Pouczenie

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.

Dyrektor
Anna Marecka
/podpisano elektronicznie/

Otrzymują:

  1. Starostwo Powiatowe w Sieradzu
    Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
    (ePUAP: /pzsieradz/SkrytkaESP),

  2. Urząd Gminy w Klonowej
    ul. Ks. Dalaka 2, 98-273 Klonowa,
    (ePUAP: /s4x33f0tvm/SkrytkaESP),

  3. ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Komunikat Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi dotyczący fosforku glinu.

29‑11‑2024 10:08:10

Łódzki Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi PRZESTRZEGA przed stosowaniem środków ochrony roślin zawierających substancję czynną: fosforek glinu.
W ostatnim czasie media donoszą o silnym zatruciu dzieci oraz dorosłych gazem: fosforowodór. W niektórych przepadkach skończyło się to śmiercią!!! Przypadki zatrucia odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim, lubelskim, wielkopolskim i łódzkim.
Preparaty zawierające w swoim składzie fosforek glinu w obecności wilgoci atmosferycznej uwalniają toksyczny gaz – fosforowodór, stwarzając ogromne niebezpieczeństwo dla człowieka. Dawka 500-700 mg/m3 fosforowodoru może spowodować już w ciągu 30 minut zgon! Popularne preparaty w jednej pastylce o wadze 0,6 g wydzielają 200 mg fosforowodoru. Objawami zatrucia są między innymi uczucie ucisku w klatce piersiowej, nudności, bóle i zawroty głowy oraz omdlenia. W przypadku podejrzenia zatrucia należy jak najszybciej skontaktować się z lekarzem i poinformować o zaistniałej sytuacji (pokazać etykietę stosowanego środka). Ponadto fosforowodór jest gazem łatwopalnym i bardzo toksycznym dla zwierząt domowych i dzikich. Toksykolog lek. Eryk Matuszkiewicz wyjaśnia:
„Wdychanie fosforowodoru powoduje, że nawet jeżeli mamy w powietrzu wystarczającą ilość tlenu, nasze komórki nie są w stanie z niego skorzystać i dochodzi do niedotlenienia. Ponieważ jest to zatrucie drogą wziewną, a powierzchnia dróg oddechowych jest bardzo duża, to toksyna bardzo szybko przenika z pęcherzyków płucnych do krążenia, a stąd do każdej komórki ciała. I tam dochodzi do tragedii. Zgon następuje w ciągu 12 godzin, najdalej doby.”
Substancja czynna: fosforek glinu ma zastosowanie w środkach ochrony roślin o działaniu owadobójczym oraz gryzoniobójczym wykorzystywanych do fumigacji/dezynsekcji. Są to środki przeznaczone do stosowania WYŁĄCZNIE przez użytkowników profesjonalnych, którzy ukończyli szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin metodą fumigacji. Zabiegami fumigacji/dezynsekcji zajmują się między innymi wyspecjalizowane podmioty branży DDD, którzy posiadają profesjonalny sprzęt oraz wykwalifikowane osoby. W miejscu wykonywania zabiegu metodą fumigacji przy użyciu środków ochrony roślin zawierających fosforek glinu na wszystkich drzwiach wejściowych umieszcza się napisy ostrzegawcze: "NIEBEZPIECZEŃSTWO", "TRUJĄCY GAZ", "WSTĘP WZBRONIONY". Po zakończonym zabiegu obowiązkowym jest wietrzenie obiektu do momentu, w którym stężenie fosforowodoru w powietrzu spadnie poniżej wartości 0,01 ppm.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju wsi opublikowało handlowe nazwy preparatów zawierających w swoim składzie substancje czynną fosforek glinu:
Quickphos Tablets 56 GE, Quickphos Pellets 56 GE, Quickphos Bags, Quphos Pellets 56 GE, Phostoxin Tablet, Phostoxin Bag, Phostoxin Tablet, Morta, Masterphos Tabletki 56 GE, Masterphos Peletki 56 GE, Greenphos Tablets, Greenphos Pellets 56 GE, Greenphos Pellets Proffesional 99 GE, Greenphos, Greenphos Pellets Expert 100 GE, Greenphos Pellets Professional 99,3 GE, Greenphos Pellets Professional 99,2 GE, Greenphos Pellets Professional 99,1 GE, APS, APS Peletki, APS Tabletki, Delicia Gastoxin, Sobieski 56T, Sobieski 56P, Fumiphos.
Co ważne! Fosforek glinu może znajdować się także w preparatach, które nie znajdują się już w sprzedaży. Ponadto na rynku znajdują się też preparaty, które nie są zarejestrowane jako środki ochrony roślin, tylko są preparatami biobójczymi z substancją czynną fosforek glinu.
Każdy kto nabył fumigant (a nie ma możliwości zastosowania go, gdyż nie posiada szkolenia w zakresie fumigacji), a posiada opakowanie oryginalnie zamknięte lub nie w pełni zużyte - ze względów bezpieczeństwa - powinien oddać preparat do utylizacji w punktach uprawnionych do zbiórki odpadów niebezpiecznych.
Zabrania się unieszkodliwiania ww. preparatów poprzez wrzucanie ich do pojemników na odpady komunalne.

W sprawie wypowiedział się Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa Pan Andrzej Chodkowski:
„Apelujemy, w szczególności do dystrybutorów i użytkowników środków ochrony roślin, aby przy sprzedaży i zakupie środków ochrony roślin przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych, w szczególności fumigantów zawierających fosforek glinu, przestrzegali przepisów prawa, w tym obowiązków posiadania ukończenia szkolenia z zakresu środków ochrony roślin oraz stosowania środków ściśle z etykietą. Nierespektowanie powyższych zasad może być bardzo niebezpieczne w skutkach.”
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sprzedawcy środków ochrony roślin są zobowiązani do weryfikowania uprawnień do nabycia środków ochrony roślin przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych.
Użytkownicy środków ochrony roślin przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych, muszą posiadać szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin, tzw. szkolenie chemizacyjne/ z doradztwa dot. środków ochrony roślin/ integrowanej produkcji roślin.
Szkolenie powinno być potwierdzone zaświadczeniem o jego ukończeniu. Należy pamiętać, że szkolenie jest ważne 5 lat od daty jego ukończenia. Jednakże, do zastosowania fumigantu jedno z powyższych szkoleń jest niewystarczające. Ponownie należy podkreślić, że do użycia fumigantu należy ukończyć szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin metodą fumigacji.
Pamiętaj! Stosując środki ochrony roślin należy przede wszystkim w pierwszej kolejności zapoznać się z instrukcją stosowania/etykietą i postępować zgodnie z jej zapisami. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.
 

Źródła:
www.farmer.pl
www.naukawpolsce.pl
www.politykazdrowotna.com
www.gov.pl

Sporządziły: Małgorzata Mazur - specjalista, Malwina Kwiatkowska – referent Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi ODDZIAŁ w SIERADZU, ul. P.O.W. 29, 98-200 Sieradz, tel. (043) 822-41-45, 517-028-220, godz. pracy: 7:30-15:30 Siedziba główna: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi, ul. Siewna 13A, 94-250 Łódź, tel. 42 633-99-72, adres e-mail: wi-lodz@piorin.gov.pl godz. pracy: pon. 7:30-18:00, od wtorku do piątku 7:30-15:30

 

Plakat - Komunikat Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi dotyczący fosforku glinu.

Pełna treść w załączonych plikach.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 641 Numer strony: 1  2  3  4  5  .. 65
Informacja wytworzona przez:
Barbara Ułanowska , w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
19‑03‑2025 08:42:59
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie