Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za kartę wędkarską:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Rachunek bankowy właściwy dla opłaty skarbowej za decyzję i pełnomocnictwo:
Urząd Miasta Sieradz
Plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 53 1020 4564 0000 5102 0040 8724

Ogłoszenie

07‑07‑2020 15:24:24

Zarząd Województwa Łódzkiego
ogłasza, że udostępnia społeczeństwu
projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego
w sprawie programu ochrony powietrza i planu działań
krótkoterminowych dla strefy łódzkiej wraz z prognozą
oddziaływania na środowisko


Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 512, z późn. zm.), art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1, art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2020 r. poz. 283, z późn. zm.), art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057), Zarząd Województwa Łódzkiego udostępnia społeczeństwu:

projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego
w sprawie programu ochrony powietrza i planu działań krótkoterminowych dla strefy
łódzkiej wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

Z treścią wyżej wymienionego projektu uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, można zapoznać się:

  • w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–16:00,
  • na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego,
  • na stronie internetowej www.powietrze.lodzkie.pl.

Uwagi i wnioski do projektu uchwały można składać w terminie 21 dni od daty publikacji ogłoszenia (liczy się data wpływu do tut. Urzędu):

  • w formie pisemnej, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź,
  • ustnie do protokołu, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: powietrze@lodzkie.pl, bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Łódzkiego. Uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RT-II.910.35.2020

07‑07‑2020 15:10:45

 Łódź, 6 lipca 2020 r.

WOJEWODA ŁÓDZKI

RT-II.910.35.2020

 

Wg rozdzielnika
 

Szanowni Państwo

 

w załączeniu przekazuję materiały opracowane w Głównym Inspektoracie Weterynarii dotyczące:

- prowadzenia uboju na użytek własny w gospodarstwie rolnym,

- prowadzenia „rzeźni rolniczej”.

Pragnę zauważyć, że wprowadzenie przepisów umożliwiających wykonywanie uboju na użytek własny, czy prowadzenie własnych, niewielkich rzeźni rolniczych i stanowi odpowiedź na liczne głosy płynące ze środowiska rolniczego. Możliwość prowadzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej (MLO) jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom i postulatom przedsiębiorców prowadzących działalność na małą skalę w zakładach rodzinnych, wytwarzających określonego rodzaju produkty, często o specyficznych cechach, na które istnieje zapotrzebowanie głównie na rynku lokalnym. To rynek lokalny cieszy się największym zainteresowaniem na tego rodzaju wyroby często wytwarzane metodami tradycyjnymi. Ponadto rząd nie pozostaje obojętny na głosy rolników, którzy chcą wykonać ubój zwierząt gospodarskich na użytek własny i nie są zainteresowanych jego sprzedażą. Tutaj mamy również rozwiązanie, o które wnioskowali rolnicy oraz liczne organizacje rolnicze, polegające na wprowadzeniu odpowiednich regulacji i przepisów, tak aby tzw. ubój gospodarczy na własne potrzeby był legalny, i aby nikt nie mógł zarzucić producentowi rolnemu, że czyni to niezgodnie z prawem, wyznaczając jednocześnie wymogi jakie musi spełniać.

W związku z powyższym zwracam się z gorącą prośbą o rozpowszechnienie tych informacji jakże niezwykle istotnych dla rolników i producentów w ramach posiadanych przez Państwa możliwości.

 

Łączę wyrazy szacunku i poważania

WOJEWODA ŁÓDZKI

Tobiasz Bocheński

 

 

Rozdzielnik:

1. Wójtowie, Burmistrzowie, Prezydenci gmin w woj. łódzkim,

2. Starostowie Powiatowi w woj. łódzkim,

3. Izba Rolnicza Województwa Łódzkiego,

4. Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego z/s w Bratoszewicach,

5. Organizacje i związki producentów rolnych.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Materiał siewny 2020: finał naboru wniosków

23‑06‑2020 14:35:31

Materiał siewny 2020: finał naboru wniosków


W czwartek, 25 czerwca, upływa termin naboru wniosków o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany za 2020 rok.

Rolnikom, którzy chcą skorzystać z tego rodzaju wsparcia, zostało już niewiele czasu na złożenie dokumentów w biurach powiatowych ARiMR. Można je także przekazać za pośrednictwem platformy ePUAP, przesłać na elektroniczną skrzynkę podawczą lub wysłać rejestrowaną przesyłką pocztową.

O dopłaty mogą się ubiegać rolnicy, którzy zużywają do siewu lub sadzenia materiał siewny kategorii elitarny lub kwalifikowany i posiadają działki rolne, na których uprawia się gatunki roślin objęte dopłatami o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 1 ha.

Dofinansowanie można uzyskać do następujących gatunków roślin uprawnych:

  • zboża: jęczmień, owies (nagi, szorstki, zwyczajny), pszenica (twarda, zwyczajna), pszenżyto, żyto;
  • rośliny strączkowe: bobik, groch siewny (odmiany roślin rolniczych), łubin (biały, wąskolistny, żółty), soja, wyka siewna;
  • ziemniak.

Limit pomocy dla jednego producenta rolnego wynosi 20 000 euro w okresie trzech lat podatkowych, przy czym jeśli jest on powiązany osobowo lub kapitałowo z innym podmiotem, to limit ten dotyczy „jednego przedsiębiorstwa”.

Do 23 czerwca 2020 r. w ARiMR zarejestrowano ponad 29 tys. wniosków o dopłaty do zużytego materiału siewnego.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PO.ZUZ.2.4210.112m.2020.EM

05‑06‑2020 14:19:44

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Kolegialna 4,
62-800 Kalisz
tel.: (62) 600 60 00
e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl
www.wody.gov.pl

Kalisz, dnia 02.06.2020 r.

PO.ZUZ.2.4210.112m.2020.EM

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 401 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 z późn. zm.) w związku z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2020, poz. 256 ze zm.) Dyrektor Zarządu Wód Polskich w Kaliszu informuje, że w dniu 02.06.2020 r. na wniosek zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego tj. studni głębinowej dz. nr 109, obręb Orzeł Biały, gm. Wróblew, pow. sieradzki, woj. łódzkie, usługę wodną w zakresie poboru wód z wykonanego ujęcia oraz szczególne korzystanie z wód w zakresie nawadniania upraw rolnych za pomocą deszczowni.

Zgodnie z treścią art. 10 § 1 oraz art. 73 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. K.p.a., informuję o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i zgłaszania ewentualnych uwag, wniosków i postulatów.

Po upływie terminu wywieszenia niniejszego obwieszczenia na tablicy ogłoszeń proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin (14 dni) wywieszenia na tablicy ogłoszeń do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Kolegialnej 4, 62-800 Kalisz.

Pouczenie

Zgodnie z art. 49 Kpa zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.

Dyrektor
Anna Marecka
/podpisano elektronicznie/

Otrzymują:

  1. Urząd Gminy Wróblew (epuap)
    /UGWroblew/SkrytkaESP
  2. Starostwo Powiatowe w Sieradzu (epuap)
    /pzsieradz/SkrytkaESP
  3. Zarząd Zlewni w Kaliszu a/a

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

29‑05‑2020 14:44:29

Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z poźn. zm.) w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (Dz.U. 2020 poz. 310 z poźn. zm.), Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że w dniu 26 maja 2020 r, została wydana decyzja.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

PO.ZUZ.2.4210.73.2020.SR

22‑04‑2020 13:22:56

Kalisz, dnia 20 kwietnia 2020 r.

PO.ZUZ.2.4210.73.2020.SR

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020r., poz. 256) w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020r., poz. 310 z późn. zm.) Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie zawiadamia, że zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na:

  1. usługę wodną, obejmującą pobór wód podziemnych z utworów czwartorzędu i trzeciorzędu, za pomocą głębinowego ujęcia wody (z ustalonymi zasobami eksploatacyjnymi, wynoszącymi Qe=24,5 m3/h, przy depresji Se=17,45 m i obszarze zasobowym powierzchni F=0,182 km2), składającego się z jednej studni głębinowej, o głębokości 67 m p.p.t., na dz. nr 139/1 obręb Smaszków,gm. Błaszki, powiat sieradzki, woj. łódzkie, w ilości:

Qmax.s= 0,007 m3/s,
Qśr.d= 250,0 m3/dobę,
Qdop.r= 18 742,5,0 m3/rok,

  1. szczególne korzystanie z wód obejmujące nawadnianie upraw rolnychw obrębie dz. nr ewid. 139/1, 172/2 obręb Smaszkówo powierzchni 7,82 ha oraz dz. nr 140 i 141/1 obręb Smaszków o powierzchni 2,2 ha.

Zgodnie z treścią art. 49 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.

Po upływie ww. terminu proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin wywieszenia na tablicy ogłoszeń, innego publicznego ogłoszenia lub udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Kolegialnej 4, 62-800 Kalisz.

Pouczenie

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.

Dyrektor
Anna Marecka

Otrzymują:

  1. Urząd Miejski w Błaszkach Plac Niepodległości 13 , 98-235 Błaszki (ePUAP: /ugblaszki/SkrytkaESP)
  2. Powiat Sieradzki, pl. Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz (ePUAP: /pzsieradz/SkrytkaESP)
  3. ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00
e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl
www.wody.gov.pl

 

Uwaga:

1. W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19bieg przewidzianych przepisami prawa administracyjnego terminów:

1) od zachowania których jest uzależnione udzielenie ochrony prawnej przed sądem lub organem,

2) do dokonania przez stronę czynności kształtujących jej prawa i obowiązki,

3) przedawnienia,

4) których niezachowanie powoduje wygaśnięcie lub zmianę praw rzeczowych oraz roszczeń i wierzytelności, a także popadnięcie w opóźnienie,

5) zawitych, z niezachowaniem których ustawa wiąże ujemne skutki dla strony,

6) do dokonania przez podmioty lub jednostki organizacyjne podlegające wpisowi do właściwego rejestru czynności, które powodują obowiązek zgłoszenia do tego rejestru, a także terminów na wykonanie przez te podmioty obowiązków wynikających z przepisów o ich ustroju,

a także bieg terminów procesowych i sądowych m.in. w postępowaniach:

- sądowych, w tym sądowoadministracyjnych,

- administracyjnych,

- oraz innych prowadzonych na podstawie ustaw nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu na ten okres.

2. Czynności dokonane w celu wykonania uprawnienia lub obowiązku, a także czynności dokonane w postępowaniach i kontrolach (o których mowa w pkt 1)w okresie wstrzymania rozpoczęcia albo zawieszenia biegu terminów, są skuteczne.

podstawa prawna: art. 15zzr ust.1 i 5oraz art. 15zzs ust. 1 i 7 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem VID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 poz.374 ze zm. poz. 567, poz.568 )

Pełna treść w załączonych plikach.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.6.2017

08‑04‑2020 08:30:53

Sieradz, dnia. 13.03.2020 r.

DECYZJA

Na podstawie art. 192, art. 201 ust. 1, art. 202, art. 211, 215 ust. 5 i 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019, poz. 1396 ze zm.) w związku z ust. 1 pkt 1 załącznika do rozporządzenia Ministerstwa Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. 2014, poz. 1169) i § 3 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dna 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019, poz. 1839) oraz art. 104 i art. 163 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2020, poz. 256), po rozpatrzeniu wniosku Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Spółdzielczej 4, 98-200 Sieradz

orzekam:

I. Zmienić, na wniosek strony, decyzję Starosty Sieradzkiego z dnia 30 czerwca 2006 r., znak: RS.7644/1-a/2006, zmienioną decyzjami z dnia 19 listopada 2014 r., znak: RS.6222.4.2014 oraz z dnia 16 września 2016 r., znak: RS.6222.9.2015 udzielającą Przedsiębiorstwu Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. w Sieradzu, ul. Spółdzielcza 4, pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji energetycznej o mocy nominalnej (liczonej w wartości opałowej na wejściu do instalacji) równej 76,6 MW, zlokalizowanej na terenie Ciepłowni Miejskiej przy ul. Zachodniej 2 w Sieradzu, w następujący sposób:

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.2.2017

08‑04‑2020 08:27:46

Sieradz, dn. 25.11.2019 r.

DECYZJA

Na podstawie art. 192, 201 ust. 1, 215 ust. 5 i 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019, poz. 1396 ze zm.) oraz art. 104 i 163 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2018, poz. 2096 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Sylwestra Gajewskiego prowadzącego Gospodarstwo Rolne – Sylwester Gajewski w Gruszczycach

orzekam, co następuje:

I. Zmieniam w części decyzję Starosty Sieradzkiego z dnia 6 grudnia 2013 r., znak: RS.6222.4.2012, zmienioną decyzją z dnia 19 listopada 2014 r., znak: RS.6222.7.2014, w której udzielono Gospodarstwu Rolnemu - Sylwester Gajewski pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do chowu drobiu na 46 240 stanowisk, zlokalizowanego na działce nr ewid. 441 i 442 obręb geodezyjny Gruszczyce oraz 1/5 obręb geodezyjny Wrząca, gm. Błaszki, w następujący sposób:

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.7.2017

08‑04‑2020 08:19:14

Sieradz, dnia 30.08.2018 r.

DECYZJA

Działając na podstawie 181 ust.1 pkt 1, art. 183 ust.1, art. 188, art. 201, art. 202, art. 204, art. 211, art. 378 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz.799 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całość (Dz. U. 2014 poz. 1169), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. 2016 poz.71), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogów odpadów (Dz. U. 2014, poz. 1923), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2010 Nr 16 poz. 87), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2012 poz. 1031), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (tj. Dz. U. 2014 poz. 112) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1257 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej WART - MILK przy ul. Wojska Polskiego 41/45, 98 -200 Sieradz, w sprawie wydania pozwolenia zintegrowanego dla instalacji do obróbki i przetwórstwa mleka o zdolności przyjmowania ponad 200 ton mleka na dobę

orzekam, co następuje:

Udzielam Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej WART - MILK przy ul. Wojska Polskiego 41/45, 98 - 200 Sieradz, posługującej się numerem NIP 8270007832 oraz REGON 000785337, pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do obróbki i przetwórstwa mleka o zdolności przyjmowania, obliczonej jako wartość średnia w stosunku do produkcji rocznej, ponad 200 ton mleka na dobę, zlokalizowanej na działkach nr: 50/14, 50/15, 50/16, 50/17, 50/18, 50/19, 50/20, 50/21, 50/22, 50/23, 50/24, 51/1, 51/2, 51/3, 51/4, 51/5, 51/6, 51/7, 51/8, 51/9, 51/10, 51/11, 51/12, 51/13, 51/19, 51/23, 51/24, 51/25, 51/26, 51/27, 51/28, 51/29 - obręb geodezyjny 1 Sieradz -Miasto, na następujących warunkach:

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Komunikat - pył i B(a)P

03‑04‑2020 14:00:59

Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza, że udostępnia społeczeństwu projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie aktualizacji i zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 512, z późn. zm.), art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1, art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2020 r. poz. 283, z późn. zm.), Zarząd Województwa Łódzkiego udostępnia społeczeństwu:

projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie aktualizacji i zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko

Z treścią wyżej wymienionego projektu uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko, można zapoznać się:

- w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–16:00,

- na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego,

- na stronie internetowej www.powietrze.lodzkie.pl.

Uwagi i wnioski do projektu uchwały można składać w terminie 21 dni od daty publikacji ogłoszenia (liczy się data wpływu do tut. Urzędu):

- w formie pisemnej, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź,

- ustnie do protokołu, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411,

- za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: powietrze@lodzkie.pl, bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Łódzkiego. Uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

 

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska
al. Piłsudskiego 8               tel. /+48/ 42 663 35 30
90-051 Łódź                          fax /+48/ 42 663 35 32
www.lodzkie.pl                    sekretariat.ro@lodzkie.pl

 

RŚVI.721.1.17.2018.TP

Łódź, dnia 11 marca 2020 r.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane RODO) informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych jest Zarząd Województwa Łódzkiego z siedzibą w Łodzi 90-051, al. Piłsudskiego 8.
  2. Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@lodzkie.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora danych.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia udziału społeczeństwa przy opracowywaniu oraz przeprowadzaniu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej.
  4. Przetwarzane danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
     - organy publiczne uprawnione do otrzymywania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa,
     - dostawcy systemów informatycznych i usług IT,
     - operatorzy pocztowi i kurierscy dostarczający korespondencję,
     - wnioskujący o udzielenie informacji o środowisku i informacji publicznej.
  6. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wskazany w przepisach, zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, a także usunięcia ich lub ograniczenia przetwarzania, jeśli wystąpią przesłanki wymienione w art. 17 i 18 RODO.
  8. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Pełna treść w załączonych plikach.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 641 Numer strony: 1 .. 30  31  32  33  34  .. 65
Informacja wytworzona przez:
Barbara Ułanowska , w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
19‑03‑2025 08:42:59
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie