Pozostałe ogłoszenia


Dofinansowania z WFOŚIGW

02‑09‑2025 10:52:43

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

Powiat Sieradzki otrzymał dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację zadania pn.:

Zakup ciągnika wraz z osprzętem do utrzymywania terenów zielonych w pasach dróg Powiatu Sieradzkiego”.

Koszt całkowity zadania (brutto): 900.000,00 zł.

Wysokość dofinansowania w formie pożyczki z WFOŚIGW w Łodzi wynosi: 900.000,00 zł.

 

Zakupiony ciągnik rolniczy wraz z kosiarką bijakową na wysięgniku zostanie wykorzystany jako główna maszyna do wykonywania prac związanych z koszeniem i oczyszczaniem poboczy pasów drogowych oraz terenów zielonych wzdłuż pasa drogi. Taki zestaw pozwoli na sprawne przycinanie traw, chwastów i krzewów rosnących wzdłuż krawędzi dróg, rowów i poboczy. Wysięgnik umożliwi kosiarce dotarcie do trudno dostępnych miejsc, takich jak rowy melioracyjne, skarpy czy pobocza. Natomiast kosiarka bijakowa, wyposażona w noże bijakowe, pomoże w uporaniu się z gęstą roślinnością i drobnymi krzewami. Dzięki temu usunięta zostanie roślinność zasłaniająca widoczność lub zagrażająca bezpieczeństwu użytkowników drogi.

 

Więcej informacji dotyczących Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Łodzi dostępnych na stronie:
www.wfosigw.lodz.pl

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór wniosków do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością"

27‑08‑2025 13:04:29

ŁÓDZKI URZĄD WOJEWÓDZKI
W ŁODZI

Łódź, 19 sierpnia 2025 r.

RPS-IV.042.316.2025

Wójt, Burmistrz, Prezydent, Starosta
Gminy, Miasta, Powiatu
województwa łódzkiego

Szanowni Państwo,
w dniu 14 sierpnia 2025 r. ogłoszony został nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026, realizowany ze środków finansowych Funduszu Solidarnościowego. Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył z Funduszu Solidarnościowego w 2026 r. kwotę 1 103 873 000,00 zł (słownie: jeden miliard sto trzy miliony osiemset siedemdziesiąt trzy tysiące złotych). O uzyskanie środków z Funduszu Solidarnościowego, na realizację zadań w ramach Programu, mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego lub powiatowego.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby:
1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji
oraz
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 913 ze zm.).

Gmina/powiat może złożyć tylko jeden wniosek (załącznik nr 1 do Programu) do wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej https://bfs.mrips.gov.pl, w terminie do dnia 10 września 2025 r.
Wniosek należy wypełnić, zapisać i złożyć w Generatorze za pomocą przycisku „złóż wniosek”.
Generator jest aplikacją webową, dostępną wyłącznie dla zarejestrowanych w systemie użytkowników. Gmina/powiat zakłada swoje konto – jedno konto dla jednej jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z Instrukcją złożenia wniosku w Generatorze (instrukcja obsługi generatora wniosków stanowi załącznik nr 14 Programu).
Pragnę zwrócić uwagę, że zgodnie z zapisami Programu:
„Niezwłocznie po założeniu konta a przed złożeniem wniosku w ramach Programu do wojewody, do Generatora Funduszu Solidarnościowego, należy dołączyć upoważnienie do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego, którego wzór stanowi załącznik nr 15 do Programu. Gmina/powiat obowiązana jest zapewnić, aby znajdujące się w Generatorze Funduszu Solidarnościowego upoważnienie było aktualne, tj. w każdym przypadku zmiany osoby/osób upoważnionych do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego w imieniu gminy/powiatu lub zmiany zakresu udzielonego upoważnienia, do Generatora Funduszu Solidarnościowego musi zostać dołączone aktualne upoważnienie do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego. Gmina/powiat ponosi odpowiedzialność za skutki braku aktualizacji upoważnienia do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego, dołączonego do Generatora Funduszu Solidarnościowego.
Upoważnienie do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego musi zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu gminy/powiatu zgodnie z zasadami reprezentacji (tj. podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji gminy/powiatu lub pełnomocnika działającego na podstawie pełnomocnictwa - w tym ostatnim przypadku do upoważnienia należy dołączyć kopię pełnomocnictwa szczególnego do działania w imieniu gminy/powiatu). W przypadku braku możliwości złożenia kwalifikowanego podpisu elektronicznego, w Generatorze Funduszu Solidarnościowego należy umieścić kopię (skan pdf) podpisanego podpisami własnoręcznymi dokumentu upoważnienia do podejmowania czynności w Generatorze Funduszu Solidarnościowego, a następnie jego oryginał powinien zostać przedłożony niezwłocznie do właściwego wojewody”1. Przed wypełnieniem wniosku proszę o zapoznanie się z postanowieniami ogłoszenia o naborze wniosków oraz z Programem.
Szczegółowe informacje o Programie, formularze wniosków wraz z terminarzem naboru znajdą Państwo na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
https://niepelnosprawni.gov.pl/program-fs/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowegoprogramu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-zniepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego/
Na podstawie części IX ust. 2 pkt 2) Programu, zobowiązuję Państwa do upublicznienia informacji o naborze, co najmniej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej danej gminy/powiatu oraz ośrodka pomocy społecznej w danej gminie/powiecie albo centrum usług społecznych, o którym mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych.
Pytania i wątpliwości dotyczące obsługi generatora można kierować za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „pomoc” lub bezpośrednio na adres:
administrator@bfs.mrips.gov.pl.
Natomiast pytania merytoryczne, odnoszące się do zapisów dokumentacji konkursowej programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 proszę kierować na adres: sekretariat.bfs@mrips.gov.pl .
Informacji o zasadach Programu i warunkach naboru wniosków udzielają również pracownicy Oddziału Wsparcia i Integracji Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej ŁUW w Łodzi:
- Monika Steglińska tel. 42 664 2042, e-mail: monika.steglinska@lodz.uw.gov.pl;
- Katarzyna Więckowska tel. 42 664 2042, e-mail: katarzyna.wieckowska@lodz.uw.gov.pl;
- Nikola Wyszkowska tel. 42 664 1326, e-mail: nikola.wyszkowska@lodz.uw.gov.pl.
Pytania można również kierować na e-mail: ps@lodz.uw.gov.pl .

Z poważaniem

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Anetta Chlebicka
Dyrektor Wydziału Rodziny i Polityki
Społecznej

 

1 Część VI ust.8 i 9 Programu

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

20‑08‑2024 15:15:32
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
135,6MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Kwalifikacja wojskowa na terenie województwa łódzkiego w 2021 r.

23‑09‑2021 13:56:32

Obwieszczenie Nr 13/2021 Wojewody Łódzkiego z dnia 11 maja 2021 r. w sprawie ogłoszenia kwalifikacji wojskowej w 2021 r. na obszarze województwa łódzkiego.

 

Pełna treść w załączonym pliku.

 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o przetargu na mienie ruchome składników majątku przez Starostwo Powiatowe w Tczewie

30‑06‑2021 11:35:04

Powiat Tczewski ogłasza przetarg na zbycie zbędnego majątku ruchomego stanowiącego własność Powiatu Tczewskiego, który przed likwidacją Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie przy ul. Armii Krajowej 84 C pozostawał w jego zarządzie.
Komisja przetargowa upublicznia ogłoszenie o zbędnych składnikach rzeczowych znajdujących się w byłej siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie przy ul. Armii Krajowej 84 C. Do ogłoszenia dołaczono wzór formularza ofertowego.

Pełna treść tutaj

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Prośba o udzielenie pomocy w upublicznieniu informacji

24‑06‑2021 13:44:31

Prezydenci Miast
Starostowie
Burmistrzowie
Wójtowie

wg. rozdzielnika

Szanowni Państwo
zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w rozpowszechnieniu, poprzez np. umieszczeniu na znajdujacych sie w Państwa urzędach tablicach informacyjnych, załączonych do pisma materiałów, dotyczących wejścia w życie istotnych zmian w ustawie z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 722 z późn. zm.), dotyczących szerokiej grupy podmiotów dokunujących czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych.

Zał.:
1/ informacja dotycząca CRPA
– Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych;
2/ informacja dotycząca zmian
w zakresie deklaracji akcyzowych od lipca 2021 r.

Z wyrazami szacunku
Z upoważnienia Naczelnika
Pierwszego Urzędu Skarbowego
Łódź-Górna
Zastępca Naczelnika
Alicja Goss

Pełna treść w załączonych plikach.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Wezwanie spadkobierców do odbioru depozytów po zmarłych mieszkańcach

26‑03‑2021 11:13:56

DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
w BISKUPICACH
wzywa spadkobierców do odbioru depozytu po zmarłych mieszkańcach:

  1. Banach Józef, syn Romana i Władysławy z domu Konieczna, ur. dn.08.10.1937r., Owieczki, zmarł w dn.04.05.2017r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 11.195,89 zł.
  2. Bąbol Leszek, syn Antoniego i Heleny z domu Orzechowska, ur. dn.25.09.1953r., Mysłowice, zmarł w dn.25.05.2018r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 768,47 zł.
  3. Ciapa Józef, syn Józefa i Marianny z domu ( brak danych w akcie zgonu), ur. dn.17.03.1940r., Oraczew, zmarł w dn.22.06.2014r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 4.750,04 zł.
  4. Cieśliczka Aleksander, syn Piotra i Heleny z domu Zaręba, ur. dn.15.07.1929r., Żarnowica, zmarł w dn.25.05.2001r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 5.360,66 zł.
  5. Cieślak Boguchwał, syn Ireneusza i Marianny z domu Mudzo, ur. dn.14.03.1943r., Włodzimierz, zmarły w dn.03.11.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 580,68 zł.
  6. Dorada Grzegorz, syn Edwarda i Franciszki z domu Wojciechowska, ur. dn.08.07.1957 r., Karszew, zmarł w dn.02.02.2018r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 4.999,52 zł.
  7. Gaweł Ryszard, syn Jana i Ireny z domu Zaborowska, ur. dn.01.04.1951r., Gzików, zmarły w dn.07.12.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 498,86 zł.
  8. Jankowski Zdzisław, syn Józefa i Józefy z domu Ochęcka, ur. dn.18.07.1948r., Siemidarzno, zmarł w dn.29.10.2017r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 71,82 zł.
  9. Kaczmarek Józef, syn Bolesława i Julii z domu Kaczmarek, ur. dn. 19.03.1949r., Zduńska Wola, zmarły w dn.06.09.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości  4.971,03 zł.
  10. Karolczyk Stanisław, syn Antoniego i Zofii z domu Nawrocka, ur. dn.22.02.1955 r., Podłaszcze, zmarły w dn.25.11.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 10.361,96 zł.
  11. Kurtasiński Jan, syn Emila i Marianny z domu Kubis, ur. dn.06.08.1945r., Dąbrówka Dolna, zmarły w dn.31.10.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 84,04 zł.
  12. Marszałek Jerzy, syn Edwarda i Genowefy z domu Pintera, ur. dn.21.07.1943r., Stanisławów Nowy, zmarły w dn.28.11.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 8.747,61 zł.
  13. Murawski Jan, syn Adama i Rozalii z domu Dąbrowska,ur. dn.20.10.1947r., Zduńska Wola, zmarł w dn.26.01.2021r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 1.981,44 zł.
  14. Oblizajek Roman, syn Kazimierza i Heleny z domu Kopczyńska, ur. dn.02.01.1949r., Powiercie-Kolonia, zmarł w dn.19.12.2015r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 750,14 zł.
  15. Olewiński Tadeusz, syn Józefa i Krystyny z domu Wudarska, ur. dn.26.09.1972r., Nowe Miasto Nad Pilicą, zmarły w dn.19.08.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 65.006,92 zł.
  16. Piasecki Leopold, syn Mariana i Anieli z domu Kopka, ur. dn.25.10.1939r., Dobra, zmarły w dn.20.12.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 4.342,87 zł.
  17. Szulc Jan, syn Mariana i Heleny z domu Sobieraj, ur. dn.16.06.1943r., Boncawille, zmarły w dn.08.09.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 309,39 zł.
  18. Strzemżalski Andrzej, syn Teofila i Stanisławy z domu Suchorska, ur. dn.15.10.1930r. Żychlin, zmarły w dn.25.10.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 246,33 zł.
  19. Strumiński Eugeniusz, syn Kazimierza i Marianny z domu Korpas, ur. dn.04.01.1947 r., Sieradz, zmarły w dn.03.11.2020 r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 344,22 zł.
  20. Skrobiranda Zbigniew, syn Jerzego i Marianny z domu Nastarowicz, ur. dn.10.02.1977 r., Zduńska Wola, zmarły w dn.01.11.2020r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 3.004,76 zł.
  21. Sapiński Krzysztof, syn Zdzisława i Marianny z domu Machowicz, ur. dn.07.10.1957 r., Kalisz, zmarł w dn.26.04.2018 r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 44,51 zł.
  22. Sekuła Wiesław, syn Władysława i Wandy z domu Duda, ur. dn.16.07.1954 r., Wrocław, zmarł w dn.23.07.2015r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 4.018,85 zł.
  23. Sokołowski Andrzej, syn Jana i Krystyny z domu Sokołowska, ur. dn.24.10.1937 r., Żyrardów, zmarł w dn.24.03.2015r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 8.261,63 zł.
  24. Szymczak Andrzej, syn Władysława i Zofii z domu Piestrzyńska, ur. dn.19.09.1942r., Wróblew, zmarł w dn.01.01.2003r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 666,51 zł.
  25. Witaszewski Wiesław, syn Mieczysława i Bronisławy z domu Kubiak, ur. dn.12.10.1955r., Piaski, zmarł w dn.17.08.2016r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 1385,23 zł.
  26. Woźniak Stanisław, syn Kazimierza i Krystyny z domu Kowalińska, ur. dn.09.04.1955r., Wieluń, zmarł w dn.13.10.2020 r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 764,58 zł.
  27. Walczak Jacek, syn Czesława i Cecylii z domu Janiszewska, ur. dn.05.07.1947r., Aleksandrów Łódzki, zmarł w dn.06.11.2006r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 147,68 zł.
  28. Wieczorek Mieczysław, syn Zygmunta i Marianny z domu Klekowska, ur. dn.12.12.1944r., Radomsko, zmarł w dn.28.01.2007r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 194,38 zł.
  29. Woźniak Stanisław, syn Józefa i Zofii z domu Jankowska, ur. dn.01.04.1932r., Liciążna, zmarł w dn.27.12.2003r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 5.552,02 zł.
  30. Szostak Janusz, syn Józefata i Janiny z domu Śmiałek, ur. dn.22.06.1953r., Kraków, zmarł w dn.28.02.2021r., w Domu Pomocy Społecznej w Biskupicach.
    Zmarły pozostawił depozyt pieniężny w wysokości 22,22 zł.


DYREKTOR
(-) Sławomir Janiak

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

22‑03‑2021 14:53:55

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Koordynator do Spraw Dostępności

17‑11‑2020 17:46:27

W związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) informujemy, że na podstawie uchwały Zarządu Powiatu Sieradzkiego został wyznaczony Koordynator ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Sieradzu oraz Jednostki Organizacyjne Powiatu Sieradzkiego w osobie Pani Magdaleny Kuszmider (e-mail: magdalena@kuszmider.com.pl)

 

Do zadań Koordynatora należy w szczególności:

1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami;

2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

3) monitorowanie działalności danych jednostek organizacyjnych.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 79 Numer strony: 1  2  3  4  5  
Informacja wytworzona przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  12‑12‑2008 14:37:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Krzystanek
email: pkrzystanek@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  12‑12‑2008 14:37:00
Data ostatniej aktualizacji:
02‑09‑2025 11:02:15
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie