Deklaracja dostępności


Koordynatorem do spraw dostępności jest Marta Skibińska

 

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej bip.powiat-sieradz.pl

Starostwo Powiatowe w Sieradzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu https://bip.powiat-sieradz.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Status wynika z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
    • część opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
    • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
    • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Wyłączenia:
    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
    • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Wyszkowski lub Paweł Krzystanek - mejlowo starostwo@powiat-sieradz.pl lub telefonicznie +48 43 822 09 02.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Sieradzu

Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Główna siedziba Starostwa Powiatowego w Sieradzu zlokalizowana jest w budynku A przy Placu Wojewódzkim 3 w Sieradzu.

Siedziba Wydziału Geodezji i Kartografii zlokalizowana jest w budynku B przy Placu Wojewódzkim 3 w Sieradzu.

Budynek A

Wejścia do budynku urzędu poprowadzone są poprzez utwardzone dojścia. Wykonano kontrastowe oznaczenie schodów wejściowych do budynku. Osoby z niepełnosprawnościami mają zapewniony dostęp do budynku w następujący sposób - wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający dostęp do budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub rodzicom z dziećmi w wózkach. Podjazd i schody wyposażone są w poręcze. Zamontowano oznaczenia dotykowe na końcach poręczy przy schodach wejściowych do budynku oraz przy pochylni dla osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz budynku znajdują się trzy dźwigi osobowe umożliwiające dostęp do wszystkich pięter budynku. Budynek posiada dwie klatki schodowe. Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze. W budynku wykonano kontrastowe oznaczenia schodów wewnętrznych i drzwi szklanych, zamontowano oznaczenia dotykowe na poręczach klatek schodowych.
Stanowiska postojowe dla samochodów osobowych, z których korzystają osoby z niepełnosprawnością są usytuowane w pobliżu wejść do budynku.
Dla osób niewidzących lub słabowidzących w budynku zamontowano tabliczki informacyjne z oznaczeniami w języku Braille'a przy drzwiach do pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz plany tyflograficzne przedstawiające rozmieszczenie pomieszczeń na danym piętrze.
Ponadto zamontowano bezprzewodowy system przywoławczy w toaletach dla osób niepełnosprawnych. Zakupiono także ramki do podpisów dla osób niewidomych.
Dla osób niesłyszących lub słabosłyszących zakupiono przenośne pętle indukcyjne. Pętle przekazano do Wydziałów, w których najczęściej odbywa się obsługa klientów tj. Wydział Komunikacji, Wydział Architektury, Wydział Organizacyjny (portiernia i sekretariat Starosty).
Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem. W tym celu należy zgłaszać się do zlokalizowanej przy wejściu frontowym Portierni w celu uzyskania dodatkowej pomocy, bądź informacji o lokalizacji poszczególnych wydziałów w urzędzie.
Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób.

Budynek B

Wejścia do budynku urzędu poprowadzone są poprzez utwardzone dojścia.
Budynek posiada dwie klatki schodowe. Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze.
W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dla osób niesłyszących lub słabosłyszących zakupiono przenośne pętle indukcyjne. Pętle przekazano do Wydziału Geodezji.
Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem. W tym celu należy zgłaszać się do zlokalizowanej przy wejściu frontowym Portierni w celu uzyskania dodatkowej pomocy, bądź informacji o lokalizacji poszczególnych wydziałów w urzędzie.
Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
    Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. nr 209 poz. 1243) Starostwo Powiatowe w Sieradzu zapewnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się dostęp do świadczenia następujących usług:
    • tłumacza PJM (polski język migowy)
    • tłumacza SJM (system językowo-migowy)
    • tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych)
    Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Starostwie Powiatowym w Sieradzu (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Telefon 43 822 78 62, fax 43 822 78 61, e-mail starostwo@powiat-sieradz.pl
    Można również skorzystać z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną, w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..
Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
28‑03‑2025 10:21:08
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie