Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za kartę wędkarską:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Rachunek bankowy właściwy dla opłaty skarbowej za decyzję i pełnomocnictwo:
Urząd Miasta Sieradz
Plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 53 1020 4564 0000 5102 0040 8724

INFORMACJA dla podmiotów gospodarujących odpadami w związku z wprowadzonymi zmianami do ustawy o odpadach

14‑11‑2018 12:39:52

WAŻNE !

INFORMACJA dla podmiotów gospodarujących odpadami w związku z wprowadzonymi zmianami do ustawy o odpadach

Starosta Sieradzki informuje, że z dniem 5 września 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2018, poz. 1592), która wprowadziła znaczące zmiany do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2018 poz. 992 ze zm.).

W świetle art. 14 ust.1 ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018, poz. 1592) posiadacz odpadów, który przed dniem 5 września 2018 r. uzyskał:

· zezwolenie na zbieranie odpadów

· zezwolenie na przetwarzanie odpadów

· zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów

· pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów

jest obowiązany, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, (tj. do dnia 5 września 2019 r.) złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji, wskazując we wniosku:

1. maksymalną masę poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalną łączną masę wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku,

2. największą masę odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającą z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,

3. całkowitą pojemność (wyrażoną w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,

4. proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, jeżeli jest wymagana (art. 48a ustawy o odpadach).

Do wniosku, o którym mowa powyżej, zgodnie z art. 14 ust. 2 ww. ustawy posiadacz odpadów dołącza:

1. operat przeciwpożarowy, jeżeli jest wymagany, zawierający warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, wraz z postanowieniem komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, będącym uzgodnieniem przedmiotowego operatu, wykonany przez:

a. rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2018, poz. 620) - w przypadku gdy organem właściwym jest marszałek województwa albo regionalny dyrektor ochrony środowiska,

b. osobę, o której mowa w art. 4 ust. 2a tej ustawy - w przypadku gdy organem właściwym jest starosta;

2. zaświadczenia o niekaralności, o których mowa w art. 42 ust. 3a pkt 1 i 2 ustawy o odpadach,

3. oświadczenie o niekaralności, o którym mowa w art. 42 ust. 3a pkt 3 ustawy o odpadach,

4. oświadczenie, że w stosunku do posiadacza odpadów będącego osobą:

a. fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,

b. prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna,

- nie wydano, na podstawie przepisów ustawy o odpadach, ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 tej ustawy,

5. oświadczenie, że wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej posiadacza odpadów nie jest lub nie był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu innego przedsiębiorcy, w stosunku do którego wydano decyzję lub wymierzono administracyjną karę pieniężną, o których mowa w pkt 4;

Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

6. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o której mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566 oraz z 2018 r. poz. 1496 i 1544), w przypadku gdy dla terenu, którego wniosek dotyczy, nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, chyba że uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu nie jest wymagane.

Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania, o których mowa w art. 14 ust. 1 i 2 wyżej cytowanej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r., w terminie do 5 września 2019 r., zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów WYGASA !

Dodatkowe istotne zmiany w ustawie o odpadach, które wprowadzają nowe wymagania dot.:

1. skrócenia okresu magazynowania odpadów z dotychczasowych 3 lat do 1 roku, rozumianego jako czasowe przechowywanie odpadów obejmujące:

a. wstępne magazynowanie odpadów przez ich wytwórcę,

b. tymczasowe magazynowanie odpadów przez prowadzącego zbieranie odpadów,

c. magazynowanie odpadów przez prowadzącego przetwarzanie odpadów,

Powyższy okres dotyczy wszystkich posiadaczy odpadów, zarówno tych którzy prowadzą zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jak i tych którzy magazynują wytworzone przez siebie odpady.

2. ograniczenia łącznej ilości zbieranych odpadów.

W ramach zbierania odpadów łączna masa wszystkich rodzajów odpadów, które w tym samym czasie mogą być magazynowane, nie może przekroczyć połowy maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku, określonej w udzielonym zezwoleniu.

3. magazynowania niezanieczyszczonej gleby lub ziemi Niezanieczyszczona gleba lub ziemia, wydobyte w trakcie robót budowlanych, stanowiące odpady przeznaczone do wykorzystania do celów budowlanych w związku z budową obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2018, poz. 1202, 1276 i 1496), mogą być magazynowane, jeżeli konieczność magazynowania wynika z procesów technologicznych lub organizacyjnych i nie przekracza terminów uzasadnionych zastosowaniem tych procesów, nie dłużej jednak niż przez 3 lata.

Przez zanieczyszczoną glebę lub ziemię rozumie się glebę lub ziemię, nie zwierające substancji powodujących ryzyko w ilościach przekraczających dopuszczalne zawartości tych substancji, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 101a ust.5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska”

Okresy magazynowania odpadów, o których mowa w punktach 1, 3 niniejszej informacji liczone są łącznie dla wszystkich kolejnych posiadaczy tych odpadów.

4. prowadzenia wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów od 22 lutego 2019 r.

Obowiązek dotyczy wszystkich posiadaczy odpadów, którzy prowadzą zbieranie lub przetwarzanie odpadów wymagające uzyskania zezwolenia, z tym że ci, co uzyskali decyzję przed 5.09.2018 r., muszą zainstalować monitoring do 5.03.2019 r.

Wizyjny system kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów prowadzi się przy użyciu urządzeń technicznych zapewniających przez całą dobę zapis obrazu i identyfikację osób przebywających w tym miejscu. Zapis obrazu wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów przechowuje się przez miesiąc od daty dokonania zapisu.

Minister Środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wymagania dla prowadzenia wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów, minimalne wymagania dla urządzeń technicznych wizyjnego systemu kontroli oraz wymogi przechowywania i udostępniania zapisanego obrazu, kierując się

koniecznością umożliwienia sprawowania nadzoru nad działalnością w zakresie gospodarowania odpadami (art. 25 ust. 8a ustawy o odpadach).

5. ustanowienia zabezpieczenia roszczeń przez posiadacza odpadów, jeżeli jest wymagane

Posiadacz odpadów obowiązany do uzyskania zezwolenia na zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów jest obowiązany do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń w wysokości umożliwiającej pokrycie kosztów wykonania zastępczego:

a. decyzji nakładającej posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania

b. obowiązku wynikającego z art. 47 ust 5 ustawy o odpadach - w tym usunięcia odpadów i ich zagospodarowania łącznie z odpadami stanowiącymi pozostałości z akcji gaśniczej lub usunięcia negatywnych skutów w środowisku lub szkód w środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie w ramach prowadzanej działalności polegającej na zbieraniu lub przetwarzaniu odpadów.

Wysokość zabezpieczenia roszczeń oblicza się jako iloczyn największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub miejscu magazynowania odpadów, z uwzględnieniem wymiarów obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów oraz stawki zabezpieczenia roszczeń, której wysokość, za tonę magazynowanych odpadów, zostanie określona rozporządzeniem Ministra Środowiska.

Zabezpieczenie roszczeń może mieć formę depozytu, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej.

W gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisie ubezpieczeniowej stwierdza się, że w dowolnym czasie, do wydania ostatecznej decyzji o zwrocie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej, o której mowa w ust. 18 ustawy o odpadach, w razie wystąpienia negatywnych skutków w środowisku lub szkód w środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, powstałych w wyniku niewywiązania się przez podmiot z obowiązków określonych w niniejszej ustawie, w tym obowiązków wynikających z posiadanego zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, lub konieczności usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich magazynowania lub składowania, bank lub zakład ubezpieczeniowy uregulują zobowiązania na rzecz organu prowadzącego egzekucję tych obowiązków.

Zabezpieczenie roszczeń w formie depozytu jest wpłacane na odrębny rachunek bankowy wskazany przez organ właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, a zabezpieczenie roszczeń w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej jest składane do tego organu, a w przypadku decyzji wydawanych przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska - do wojewody właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności.

Posiadacz odpadów jest obowiązany utrzymywać ustanowione zabezpieczenie roszczeń przez okres obowiązywania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów i po zakończeniu obowiązywania tych zezwoleń, do czasu uzyskania ostatecznej decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń, o której mowa w ust. 18 ustawy o odpadach.

Ponadto wyjaśniam, iż w przypadku, gdy maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów magazynowanych w okresie roku przekracza 3 000 Mg (ton), organem właściwym do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów (w tym również jego zmiany) staje się Marszałek Województwa Łódzkiego.

Podmioty, które posiadają zezwolenia na gospodarowanie odpadami winny się zapoznać z nowymi regulacjami prawnymi wprowadzonymi ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018 poz. 1592), jak również innymi zmianami wprowadzonymi do ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.) oraz do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz. 799 ze zm.).

Teksty ww. ustaw dostępne są na stronie:

· http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2018/1592/1 - dot. ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw

· http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000992 dot. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.) – tekst ustawy obejmuje wszystkie wprowadzone do tej pory zmiany

· http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000799 dot. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2018 poz. 799 ze zm.) – tekst ustawy obejmuje wszystkie wprowadzone do tej pory zmiany.

W przypadku wątpliwości dot. wprowadzonych zmian do ustawy o odpadach oraz ustawy Prawo ochrony środowiska dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Sieradzu pod nr tel. 43 822 05 01 wew. 327, informacji udziela Pani Marzena Urycka lub Barbara Ułanowska (naczelnik wydziału tel. 43 822 49 15 wew. 326 ).

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

GP.655.5.2018

15‑10‑2018 12:11:47

Sieradz, 10.10.2018 r.

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

GP.655.5.2018

wg rozdzielnika

 

Zgodnie z art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2126, ze zm.), przesyłam egzemplarz „Dokumentacji geologicznej wykonania robót geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi na działce o nr 216/3 w miejscowości Sieradz, w woj. łódzkim” obręb ewidencyjny Miasto Sieradz nr 20, gm. Miasto Sieradz.
„Dokumentacja ...” zawiera wyniki prac i robót geologicznych wykonanych w II etapie zadania dotyczącego wykorzystania ciepła ziemi dla budynków Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. położonego w Sieradzu – Górka Kłocka 14, pow. sieradzki, woj. łódzkie.
„Dokumentacja ...” została opracowana przez Pana mgr Łukasza Gąsiora (upr. geol. V-1817) i Panią mgr Agatę Bajer (upr. geol. VII-1703), a zgłoszona i sfinansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Pismo przekazujące „Dokumentację ...” do tut. organu podpisał Pan Piotr Kępski Dyrektor ds. Eksploatacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

z up. STAROSTY

mgr Żaneta Krysiak
Geolog Powiatowy

Otrzymują:

  1. Minister Środowiska
  2. Państwowy Instytut Geologiczny CAG + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej
  3. Marszałek Województwa Łódzkiego + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej

Do wiadomości:

  1. Pan Piotr Kępski
    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
  2. a/archiwum + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej
  3. a/a

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.1.2018

28‑09‑2018 12:53:24

STAROSTA SIERADZKI
Pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Sieradz, dnia 07.09.2018 r.

RS.6222.1.2018

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1405 ze zm.) i w związku z art. 218 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz. 799 ze zm.)

STAROSTA SIERADZKI
PODAJE DO PUBLICZNEJ WIADOMO
ŚCI

informację, że na wniosek firmy L & B Wyrębski Sp. z o. o. wydana została decyzja z dnia 04.09.2018 r., znak: RS.6222.1.2018 – pozwolenie zintegrowane na prowadzenie instalacji do uboju zwierząt o zdolności produkcyjnej ponad 50 Mg tusz/dobę, instalacji do obróbki i przetwórstwa produktów spożywczych lub pasz z przetworzonych lub nieprzetworzonych surowców pochodzenia zwierzęcego o zdolności produkcyjnej ponad 75 Mg wyrobów gotowych na dobę oraz instalacji do oczyszczania ścieków pochodzących z instalacji wymagających uzyskania pozwolenia zintegrowanego zlokalizowanych na działkach ewid. nr 630, 636, 639 obręb geodezyjny 0015 Gruszczyce.

Dane o decyzji umieszczone są w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie na stronie internetowej www.ekoportal.gov.pl

Z treścią ww. decyzji można zapoznać się w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Sieradzu (ul. Plac Wojewódzki 3 III piętro, pokój 327, w godz. 730-1530 od poniedziałku do piątku, tel. 43/822-05-01 wew. 327).

Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z up. STAROSTY
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska

Wg rozdzielnika

  1. Tablica ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sieradzu + Strona internetowa BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu: www.spsieradz.finn.pl

  2. Tablica ogłoszeń na terenie firmy L& B Wyrębski Sp. z o. o. + Strona internetowa

  3. Tablica ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Błaszkach + Strona internetowa

  4. Tablica ogłoszeń w miejscowości Gruszczyce – sołtys sołectwa Gruszczyce

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

25‑05‑2018 14:49:11

ZARZĄD POWIATU
w SIERADZU
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradzu

Sieradz, dnia 14.05.2018 r.

I N F O R M A C J A

W związku z występującym problemem z zagospodarowaniem zużytej folii i włókniny, wykorzystywanych do przykrywania upraw polowych, które po kilku sezonach nie nadają się do dalszego użytkowania Zarząd Powiatu Sieradzkiego informuje, iż powyższe odpady są odbierane za odpłatnością przez Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Sieradzu ul. Wojska Polskiego 102 (tel. 43 822 40 53). Koszt odbioru wynosi 300 zł za tonę przekazanych odpadów (folii lub włókniny).
Odpady można dostarczać w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach 700 – 1400, pod wyżej wskazany adres.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z obowiązującymi zasadami postępowania z odpadami, zużytej folii i włókniny nie można spalać poza instalacjami przeznaczonymi do spalania odpadów oraz wywozić w miejsca nieprzeznaczone do ich magazynowania. Powstające odpady mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom posiadającym stosowne zezwolenia na ich zbieranie.

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
POWIATU SIERADZKIEGO

MARIUSZ BĄDZIOR

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

21‑05‑2018 08:23:07

ZARZĄD POWIATU
w SIERADZU
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradzu

Sieradz, dnia 14.05.2018 r.

I N F O R M A C J A

Zarząd Powiatu Sieradzkiego informuje o zmianie podstawowych zasad dotyczących sposobu składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich oraz płatności obszarowych PROW wypłacanych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Od 2018 roku wszystkie wnioski o przyznanie ww. płatności muszą zostać złożone w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza geoprzestrzennego aplikacji eWniosekPlus, udostępnionego na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: www.arimr.gov.pl. Aplikacja eWniosekPlus prowadzi przez cały proces wypełniania wniosku.

Rolnikom, którzy nie korzystają z internetu, pracownicy Agencji Restruktury-zacji i Modernizacji Rolnictwa udzielają pomocy technicznej w wypełnieniu wniosku o przyznanie płatności obszarowych na rok 2018. Termin składania wniosków o przy-znanie ww. płatności został przedłużony i upływa z dniem 15 czerwca 2018 r.

Przedłużony termin składania wniosków dotyczy zarówno płatności bezpośrednich jak i płatności obszarowych w ramach PROW 2014-2020 oraz PROW 2007-2013 (tj. płatności rolno-środowiskowo-klimatycznych, ekologicznych, ONW, zalesieniowych oraz rolnośrodowiskowych).

Ponadto do 15 czerwca br. rolnicy będą również mogli dokonywać zmian we wniosku bez narażania się na sankcje.

Godziny otwarcia Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Sieradzu ul. Warneńczyka 1:

Poniedziałek-piątek 730- 1530

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
POWIATU SIERADZKIEGO
MARIUSZ BĄDZIOR

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.1.2018

17‑05‑2018 09:24:20

Sieradz, 16 maja 2018 r.

RS.6222.1.2018

ZAWIADOMIENIE

Starosta Sieradzki podaje do publicznej wiadomości informację, że zgodnie z art. 21 ust. 1 oraz 2 pkt 23k ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1405 ze zm.) wniosek firmy L & B Wyrębski Sp. z o. o., z siedzibą w Gruszczycach, z dnia 17 kwietnia 2018 r. (data wpływu do tutejszego organu) dotyczący wydania pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do uboju zwierząt o zdolności produkcyjnej ponad 50 Mg tusz/dobę, instalacji do obróbki i przetwórstwa produktów spożywczych lub pasz z przetworzonych lub nieprzetworzonych surowców pochodzenia zwierzęcego o zdolności produkcyjnej ponad 75 Mg wyrobów gotowych na dobę oraz instalacji do oczyszczania ścieków pochodzących z instalacji wymagających uzyskania pozwolenia zintegrowanego zlokalizowanej na działkach ewid. nr 630, 636, 639 obręb geodezyjny 0015 Gruszczyce, został zamieszczony w publicznie dostępnym wykazie danych zawierającym informacje o środowisku i jego ochronie pod nr 4/2018

Publicznie dostępny wykaz udostępniony jest na stronie:
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6222.1.2018

11‑05‑2018 14:22:41

Starosta Sieradzki
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Sieradz, 10 maja 2018 r.

RS.6222.1.2018

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 218 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz. 799) w związku z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1405 ze zm.)

STAROSTA SIERADZKI
PODAJE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

informacje o wszczęciu postępowania na wniosek firmy L & B Wyrębski Sp. z o. o. (data wypływu 17 kwietnia 2018 r.) o wydanie pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do uboju zwierząt o zdolności produkcyjnej ponad 50 Mg tusz/dobę, instalacji do obróbki i przetwórstwa produktów spożywczych lub pasz z przetworzonych lub nieprzetworzonych surowców pochodzenia zwierzęcego o zdolności produkcyjnej ponad 75 Mg wyrobów gotowych na dobę oraz instalacji do oczyszczania ścieków pochodzących z instalacji wymagających uzyskania pozwolenia zintegrowanego zlokalizowanej na działkach ewid. nr 630, 636, 639 obręb geodezyjny 0015 Gruszczyce.

Z dokumentacją przedmiotowego postępowania można się zapoznać w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ul. Plac Wojewódzki 3 III piętro, pokój 327, w godz. 730-1530 od poniedziałku do piątku, tel. 43/822-05-01 wew. 327).

Każdy ma prawo zapoznać się z dokumentacją spawy oraz składać uwagi i wnioski.

Uwagi i wnioski w powyższej sprawie należy wnosić w formie pisemnej (w kancelarii Starostwa Powiatowego w Sieradzu ul. Plac Wojewódzki 3; 98-200 Sieradz) lub przesłać na podany wyżej adres, jak również w formie ustnej do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, na adres spsieradz_rs@finn.pl

Termin wnoszenia uwag i wniosków wynosi 30 dni licząc od dnia ukazania się niniejszego obwieszczenia, tj. od dnia 11 maja do 11 czerwca.

Uwagi i wnioski złożone po upływie wskazanego wyżej terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Organem właściwym do rozpatrywania uwag i wniosków oraz wydania decyzji udzielającej przedmiotowego pozwolenia jest Starosta Sieradzki.

z up. Starosty
Naczelnik
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska

Wg rozdzielnika

  1. Tablica ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sieradzu + Strona internetowa BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu: www.spsieradz.finn.pl

  2. Tablica ogłoszeń na terenie firmy L& B Wyrębski Sp. z o. o. + Strona internetowa

  3. Tablica ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Błaszkach + Strona internetowa

  4. Tablica ogłoszeń w miejscowości Gruszczyce – sołtys sołectwa Gruszczyce

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja ppożarowa

10‑04‑2018 13:28:17
Pełna treść w załączonym pliku.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6341.163.2017.mk

19‑12‑2017 14:39:19

STAROSTA SIERADZKI
Pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Sieradz 2017-12-18

RS.6341.163.2017.mk

INFORMACJA

Na podstawie art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz.1121 ze zmianami)

podaje się do publicznej wiadomości informację

iż, zostało wszczęte na żądanie Pani Moniki Otrębskiej i Pana Macieja Otrębskiego, postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód, polegające na poborze wód podziemnych z własnego ujęcia na działce 125 obręb 26 Słomków Suchy, na potrzeby nawadniania upraw polowych za pomocą deszczowni.

Podanie do publicznej wiadomości następuje poprzez wywieszenie niniejszej informacji na tablicy ogłoszeń w miejscowości Słomków Suchy, w Urzędzie Gminy we Wróblewie, w Starostwie Powiatowym w Sieradzu (+ na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej www.spsieradz.finn.pl).

Akta sprawy znajdują się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, III piętro, pokój nr 327, od poniedziałku do piątku, w godz. 730-1530, gdzie można uzyskać informacje w przedmiotowej sprawie.

Sprawę prowadzi: Marzena Kantarek, tel. 43 822 05 01 wew. 327.

Informację należy zamieścić na tablicy ogłoszeń w dniu otrzymania do dnia 27.12.2017r. (włącznie).

Z up. STAROSTY
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska

Otrzymują:

  1. Urząd Gminy we Wróblewie
  2. Sołtys Sołectwa Słomków Suchy
  3. a/a (tablica ogłoszeń, strona BIP)

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

RS.6341.162.2017.mk

19‑12‑2017 14:36:12

STAROSTA SIERADZKI
Pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Sieradz 2017-12-18

RS.6341.162.2017.mk

INFORMACJA

Na podstawie art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz.1121 ze zmianami)

podaje się do publicznej wiadomości informację

iż, w dniu 11.12.2017 r. zostało wszczęte na żądanie Pani Moniki Otrębskiej i Pana Macieja Otrębskiego, postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego – obiektu służącego do ujmowania wód podziemnych na działce 125 obręb 26 Słomków Suchy gm. Wróblew. Głębokość otworu –48 m.

Podanie do publicznej wiadomości następuje poprzez wywieszenie niniejszej informacji na tablicy ogłoszeń w miejscowości Słomków Suchy, w Urzędzie Gminy we Wróblewie, w Starostwie Powiatowym w Sieradzu (+ na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej www.spsieradz.finn.pl).

Akta sprawy znajdują się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, III piętro, pokój nr 327, od poniedziałku do piątku, w godz. 730-1530, gdzie można uzyskać informacje w przedmiotowej sprawie.

Sprawę prowadzi: Marzena Kantarek, tel. 43 822 05 01 wew. 327.

Informację należy zamieścić na tablicy ogłoszeń w dniu otrzymania do dnia 27.12.2017r. (włącznie).

Z up. STAROSTY
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska

Otrzymują:

  1. Urząd Gminy we Wróblewie
  2. Sołtys Sołectwa Słomków Suchy
  3. a/a (tablica ogłoszeń, strona BIP)

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 641 Numer strony: 1 .. 33  34  35  36  37  .. 65
Informacja wytworzona przez:
Barbara Ułanowska , w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
19‑03‑2025 08:42:59
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie