Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za kartę wędkarską:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Rachunek bankowy właściwy dla opłaty skarbowej za decyzję i pełnomocnictwo:
Urząd Miasta Sieradz
Plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz

nr rachunku: 53 1020 4564 0000 5102 0040 8724

Zarządzenie Nr 20/2019 Starosty Sieradzkiego

23‑05‑2019 13:39:35

Starosta Sieradzki
Plac Wojewódzki 3
  98-200 Sieradz

Zarządzenie Nr  20/2019
Starosty Sieradzkiego
z dnia 19 kwietnia 2019 r.

w sprawie wykonania zabiegów zwalczających organizmy szkodliwe w zagrożonych lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa

 

Na podstawie art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 2129 ze zmianami) zarządzam, co następuje:

§ 1

Zarządzam wykonanie na koszt Nadleśnictwa Kolumna zabiegu zwalczającego (oprysku) organizmy szkodliwe - gąsienice szkodnika pierwotnego sosny - brudnicy mniszki w lasach zagrożonych niestanowiących własności Skarbu Państwa na obszarze niżej wymienionej gminy i obrębów ewidencyjnych:

Lp.

Gmina Sieradz

1.

Obręb ewidencyjny:
Czartki ( powierzchnia zabiegu 108 ha)

2.

Obręb ewidencyjny:
Męcka Wola ( powierzchnia zabiegu 57 ha)

3.

Łączna powierzchnia zagrożonych lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa wynosi ok. 165 ha

 

§ 2

Zabieg należy wykonać techniką agrolotniczą w okresie od 10 maja do 15 czerwca 2019 r.

§ 3

Zabieg należy wykonać przy zachowaniu warunków stosowania środków ochrony roślin zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 kwietnia 2014 r.  (Dz. U. z  2014 r. poz. 516).

§ 4

Wykonanie i nadzór nad właściwą realizacją zarządzenia powierza się Nadleśniczemu Nadleśnictwa Kolumna.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Zarządzenie w rejestrze Zarządzeń Starosty Sieradzkiego

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie i decyzja

08‑05‑2019 14:22:18

PO.ZUZ.5.421.152.2019.TS

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie i decyzja

08‑05‑2019 14:17:26

PO.ZUZ.5.421.153.2019.TS

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zawiadomienie

07‑05‑2019 09:04:49

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Złoczew,
ul. Parkowa 12,
98-270 Złoczew
tel.: +48 43 820-22-05,
fax: +48 43 820-24-69,
e-mail: zloczew@lodz.lasy.gov.pl
www.zloczew.lodz.lasy.gov.pl

Złoczew, dnia 29-04-2019

Znak spr.: ZG.7100.6.2018

Adresaci
wg rozdzielnika

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 15/2019 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, znak spr.:ZG.7100.5.2019, z dnia 24 kwietnia 2019 r. w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w 2019 roku oraz Zarządzeniem Nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 marca 2019 roku w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w lasach w 2019 roku, znak spr.: ZO.7100.4.2019

zawiadamiam

o podjęciu decyzji w sprawie wykonania chemicznego zabiegu ratowniczego w drzewostanach Lasów Państwowych ze względu na zagrażającą trwałości lasu obecność larw osnui gwiaździstej oraz gąsienic brudnicy mniszki na terenach wchodzących w skład Nadleśnictwa Złoczew stanowiących oddziały zaznaczone na załączonej mapie obwódką i położonych w zasięgu terytorialnym gmin: Błaszki, Brąszewice, Brzeźnio, Klonowa, Ostrówek, Sieradz i Złoczew. Powierzchnia zabiegu wynosi: 2275 ha.

Łącznie powierzchnia chemicznego zabiegu ratowniczego obejmie 2275 ha, w tym: 2051 ha Lasów Państwowych i 224 ha lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa.

Zabieg chemiczny zostanie wykonany techniką agrolotniczą z użyciem insektycydu Mospilan 20 SP i środka pomocniczego (adiuwanta) Ikar 95 EC w dawkach zgodnych z etykietą – instrukcją użycia.

Nazwa środka ochrony roślin:

Mospilan 20 SP

Ikar 95 EC

Rodzaj

insektycyd

adiuwant

Nazwa i zawartość substancji aktywnej

acetamipryd (E)-N1-(6-chloro-3-pirydylometylo)-N2-cyjano- Nl-metyloacetamidyna (związek z grupy pochodnych neonikotynoidów) - 20%.

olej mineralny SAE 10/95 (destylat ropy naftowej zawierający węglowodory parafinowe) - 95%

Określenie toksyczności dla ludzi

działa szkodliwie po połknięciu

działa drażniąco na oczy

Określenie toksyczności dla organizmów wodnych

działa szkodliwie na organizmy wodne, może powodować długo utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym.

Działa toksycznie na organizmy wodne, może powodować długo utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym.

Określenie toksyczności dla pszczół

 

NIE DOTYCZY

Okres karencji ( okres od dnia ostatniego zabiegu do dnia zbioru i przeznaczenia do konsumpcji)

RUNO LEŚNE -14 DNI

NIE DOTYCZY

Okres prewencji dla pszczół

NIE DOTYCZY

NIE DOTYCZY

Okres prewencji dla ludzi

NIE DOTYCZY

NIE DOTYCZY

Okres prewencji dla zwierząt

NIE DOTYCZY

NIE DOTYCZY

Szczegółową charakterystykę i sposób użycia obu wymienionych środków zawierają załączone etykiety- instrukcje stosowania.

W związku z powyższym podczas wykonywania zabiegu i w ciągu 24 godzin po jego zakończeniu, w strefie zagrożonej (teren bezpośrednio objęty opryskiem oraz pas w odległości 500 m od jego granic) należy zachować środki ostrożności tj. nie przebywać (lub niezwłocznie się wycofać z zagrożonego terenu) oraz nie pozostawiać na pastwiskach i wybiegach bydła i innych zwierząt gospodarskich (chodzi zarówno o uniknięcie ryzyka skażenia chemicznego jak też wystraszenia zwierząt gospodarskich przez nisko latający samolot).

Przez okres 14 dni od wykonania zabiegu należy powstrzymać się od zbioru runa leśnego, wykaszania i wypasu traw oraz pojenia zwierząt gospodarskich ze zbiorników o otwartym lustrze wody typu stawy, sadzawki itp.

Na granicy lasu objętego zakazem wstępu a w szczególności przy drogach i przejściach prowadzących do lasu zostaną przez nadleśnictwo wywieszone tablice ostrzegawcze, zgodne z załączonym wzorem.

Jednocześnie Nadleśnictwo zwraca się z prośbą do Urzędów Gmin i innych organizacji o włączenie się do akcji informacyjnej w odniesieniu do miejscowej ludności.

Oprysk będzie wykonywany w okresie od ok. 7 do 30 maja 2019 r. (w zależności od warunków atmosferycznych).

W sprawach związanych z akcją prosimy się kontaktować telefonicznie lub pisemnie z Nadleśnictwem Złoczew – tel. (43) 820 22 05; ul Parkowa 12, 98-270 Złoczew.

Zaistniałe ewentualnie szkody należy zgłaszać pisemnie lub osobiście do Nadleśnictwa w ciągu 24 godzin od ich wystąpienia.

Z poważaniem
mgr inż. Edward Janusz
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Złoczew

W załączeniu:
1. Mapa z zaznaczonym terenem objętym opryskiem
2. Etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Mospilan 20 SP
3. Etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Ikar 95 EC
4. Wzór tablicy ostrzegającej o oprysku

Do wiadomości:
1. Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi; ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
2. Urząd Marszałkowski w Łodzi; Aleja Józefa Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź
3. Starostwo Powiatowe w Sieradzu; Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
4. Starostwo Powiatowe w Wieluniu; Plac Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń
5. Urząd Miejski w Błaszkach; Plac Niepodległości 13, 98-235 Błaszki
6. Urząd Gminy Brąszewice; ul. Starowiejska 1, 98-277 Brąszewice
7. Urząd Gminy Brzeźnio; ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio
8. Urząd Gminy Klonowa; ul. Ks. J. Dalaka 2, 98-273 Klonowa
9. Urząd Gminy Sieradz; ul. Armii Krajowej 5, 98-200 Sieradz
10. Urząd Miejski w Złoczewie; ul. Szkolna 16, 98-270 Złoczew
11. Urząd Gminy Ostrówek; Ostrówek 115, 98-311 Ostrówek
12. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi; ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
13. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Łodzi; ul. Lipowa 16, 90-743 Łódź
14. Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Sieradzu; ul. P.O.W. 70/72, 98-200 Sieradz
15. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi; ul. Siewna 13A, 94-250 Łódź
16. Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Sieradzu; ul. P.O.W. 29, 98-200 Sieradz
17. Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Sieradzu; ul. P.O.W. 52, 98-200 Sieradz,
18. Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Wieluniu; P.O.W. 14, 98-300 Wieluń
19. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Im. Prymasa Kardynała Wyszyńskiego w Sieradzu; ul. Armii Krajowej 7 98-200 Sieradz
20. Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Łodzi; ul. Narutowicza 59, 90-130 Łódź
21. Regionalny Związek Pszczelarzy w Sieradzu; ul. Krakowskie Przedmieście 42, 98-200 Sieradz
22. Komenda Powiatowa Policji w Sieradzu; ul. Sikorskiego 2, 98-200 Sieradz
23. Komenda Powiatowa Policji w Wieluniu, ul. ul.Warszawska 22a, 98-300 Wieluń
24. Komisariat Policji w Złoczewie; ul. Parkowa 12b, 98-270 Złoczew
25. Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi; ul. Wólczańska 111/113, 90-521 Łódź
26. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu; ul. T.Grzesika i R.Piwnika 1, 98-200 Sieradz
27. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wieluniu; ul. Wodna 1, 98-300 Wieluń
28. Jednostka Wojskowa Nr 1551 15 Sieradzka Brygada Wsparcia Dowodzenia w Sieradzu; ul. Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz.
29. „Nad Wartą” – Tygodnik Ziemi Sieradzkiej; Rynek 17, 98-200 Sieradz
30. „Nad Wartą” – Tygodnik Ziemi Sieradzkiej; ul. Krakowskie Przedmieście 30, 98-300 Wieluń
31. Dziennik Łódzki w Łodzi; ul. ks. I. Skorupki 17/19 90-532 Łódź
32. Rozgłośnia Regionalna Nasze Radio; ul. Rynek 14, 98-200 Sieradz
33. Polski Związek Łowiecki Zarząd Okręgowy w Sieradzu; ul. M. Reja 13, 98-200 Sieradz
34. Koło Łowieckie Nr 2,,Łoś” w Sieradzu; ul. P.O.W. 61/9, 98-200 Sieradz
35. Koło Łowieckie Nr 1 „Knieja” w Sieradzu; ul. Olendry Duże 57, 98-200 Sieradz
36. Koło Łowieckie Nr 42 „Ponowa” w Brąszewicach; Kurek-Wojtyszki 25, 98-277 Brąszewice
37. Koło Łowieckie Nr 38 „Hubertus” w Brąszewicach; Wiertelaki 11 A, 98-277 Brąszewice
38. Wojskowe Koło Łowieckie Nr 3 „Sokół” w Sieradzu; ul.Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz
39. Koło Łowieckie Nr 7 „KANIA” w Lututowie; ul.Wieruszowska 36, 98-360 Lututów
40. Koło Łowieckie Nr 11 „Myśliwiec” w Łodzi; ul. Zachodnia 53, 91-063 Łódź
41. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi; ul. J. Matejki 16, 91-402 Łódź
42. Zespół Ochrony Lasu w Łodzi; ul. J. Matejki 16, 91-402 Łódź.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zawiadomienie

06‑05‑2019 13:49:30

Nadleśnictwo Poddębice
Rodrysin 18A
99-200 Poddębice
tel.: +48 43 678-29-75,
fax: +48 43 678-44-69,
e-mail: poddebice@lodz.lasy.gov.pl

Rodrysin, 30-04-2019

Znak sprawy: ZG.7100.5.2019

Wg rozdzielnika

Zgodnie z Zarządzeniem nr 15/2019 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, zn. spr: ZG.7100.5.2019 z 24.04.2019 roku w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w 2019 roku, działając w myśl art. 10 ust. 1 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (Dz. U. z 2018, poz. 21 z późn. zm.) oraz Zarządzenia nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w lasach w 2019 roku

Z a w i a d a m i a m

o podjęciu decyzji w sprawie wykonania chemicznego zabiegu ratowniczego w drzewostanach Lasów Państwowych oraz w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa wykazujących zagrażającą trwałości lasu obecność strzygoni choinówki i brudnicy mniszki. Zabieg wykonany zostanie zgodnie z załączoną mapą oraz zestawieniem gruntów położonych w zasięgu terytorialnym gmin Poddębice, Pęczniew, Zadzim, Warta, Sieradz, Szadek.

Łącznie powierzchnia chemicznego zabiegu ratowniczego obejmie ok. 4982 ha, w tym: 4141 ha LP i 841 ha lasów niepaństwowych.

Zabieg chemiczny zostanie wykonany techniką agrolotniczą z użyciem insektycydu Dimilin 480 SC i środka pomocniczego (adiuwanta) Ikar 95 EC w dawkach zgodnych z etykietami – instrukcjami użycia.

Nazwa środka ochrony roślin:

Dimilin 480 SC

Ikar 95 EC

Rodzaj

insektycyd

adiuwant

Nazwa i zawartość substancji aktywnej

Diflubenzuron (związek z grupy benzoilomoczników 480 g/l, 40,03%), zawiera 1,2-benzoizotiazol-3(2H)-on

olej mineralny SAE 10/95 (destylat ropy naftowej zawierający węglowodory parafinowe) - 95%.

Określenie toksyczności dla ludzi

Działa szkodliwie przez drogi oddechowe i po połknięciu.

Działa drażniąco na oczy.

Określenie toksyczności dla organizmów wodnych

Działa bardzo toksycznie na organizmy wodne, powodując długotrwałe skutki.

Działa bardzo toksycznie na organizmy wodne, powodując długotrwałe skutki.

Określenie toksyczności dla pszczół

Bardzo toksyczny dla pszczół w dawce powyżej 0,375 l/ha

 

Okres karencji (okres od dnia ostatniego zabiegu do dnia zbioru i przeznaczenia do konsumpcji)

RUNO LEŚNE – 24 godziny

NIE DOTYCZY

Okres prewencji (zapobiegający zatruciu) dla pszczół

Nie wchodzić do czasu całkowitego wyschnięcia cieczy na powierzchni roślin.

NIE DOTYCZY

Okres prewencji dla ludzi

NIE DOTYCZY

Okres prewencji dla zwierząt

NIE DOTYCZY

Szczegółową charakterystykę i sposób użycia obu wymienionych środków zawierają załączone etykiety – instrukcje stosowania.

W związku z powyższym podczas wykonywania zabiegu i w ciągu 24 godzin po jego zakończeniu, w strefie zagrożonej (teren bezpośrednio objęty opryskiem oraz pas w odległości 500 m od jego granic) należy zachować środki ostrożności tj. nie przebywać (lub niezwłocznie wycofać się z zagrożonego terenu) oraz nie pozostawiać na pastwiskach i wybiegach bydła i innych zwierząt gospodarskich (chodzi zarówno o uniknięcie ryzyka skażenia chemicznego jak też wystraszenia zwierząt gospodarskich przez nisko latający samolot). Przez okres 1 doby od wykonania zabiegu należy powstrzymać się od zbioru runa leśnego, wykaszania i wypasu traw oraz pojenia zwierząt gospodarskich ze zbiorników o otwartym lustrze wody typu stawy, sadzawki, itp.

Na granicy lasu objętego zakazem wstępu, a w szczególności przy drogach i przejściach prowadzących do lasu zostaną przez nadleśnictwo wywieszone tablice ostrzegawcze z napisem: ,,ZAKAZ WSTĘPU DO LASU OD DNIA 13 MAJA 2019 DO ODWOŁANIA Z POWODU ZABIEGU CHEMICZNEGO ZWALCZANIA SZKODLIWYCH OWADÓW NA PODSTAWIE USTAWY O LASACH Z 28 WRZEŚNIA 1991 R. (Dz. U. z 2018 r., poz. 2129 z późn. zm.) NADLEŚNICZY NADLEŚNICTWA PODDĘBICE” Jednocześnie Nadleśnictwo zwraca się z prośbą do urzędów gmin i innych organizacji o włączenie się do akcji informacyjnej w odniesieniu do miejscowej ludności .

Oprysk będzie wykonywany w okresie od ok. 13 do 31 maja 2019 r. (w zależności od warunków atmosferycznych).

W sprawach związanych z akcją prosimy się kontaktować telefonicznie lub pisemnie z Nadleśnictwem Poddębice, telefon (43) 678 29 75.

Zaistniałe ewentualnie szkody należy zgłaszać pisemnie lub osobiście do nadleśnictwa w ciągu 24 godzin od ich wystąpienia.

Z poważaniem
Robert Krokowski
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Poddębice

Załączniki:
1) mapa z zaznaczonym terenem objętym opryskiem
2) zestawienie powierzchni do zabiegu
2) etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Dimilin 480 SC
3) etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Ikar 95 EC

Do wiadomości:
1. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Lipowa 16,90-743 Łódź,
2. Delegatura WIOŚ w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 70/72, 98-200 Sieradz
3. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi, ul. Siewna 13A, 94-250 Łódź,
4. WIORiN w Łodzi Delegatura w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 29, 98-200 Sieradz,
5. Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 52, 98-200 Sieradz,
6. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź,
7. Starostwo Powiatowe w Sieradzu, Pl. Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz,
8. Starostwo Powiatowe w Poddębicach, ul. Łęczycka 16, 99-200 Poddębice
9. Urząd Miasta i Gminy w Warcie, Rynek Reymonta 1, 98-290 Warta,
10. Urząd Miejski w Poddębicach, ul. Łódzka 17/18, 99-200 Poddębice
11. Urząd Gminy Zadzim, Zadzim 44 , 99-232 Zadzim
12. Urząd Gminy Pęczniew, ul. Główna 10/12, 99-235 Pęczniew
13. Urząd Gminy i Miasta Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek
14. Urząd Gminy Sieradz, ul. Armii Krajowej 5, 98-200 Sieradz
15. Urząd Gminy i Miasta Warta, Rynek im. Wł. St. Reymonta 1, 98-290 Warta
16. Komenda Powiatowa Policji w Poddębicach, ul. Targowa 22, 99-200 Poddębice
17. Komenda Powiatowa Policji w Sieradzu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2, 98-200 Sieradz,
18. Komenda Powiatowa PSP w Poddębicach, ul. Narutowicza 3, 99-200 Poddębice
19. Komenda Powiatowa PSP w Sieradzu, ul. T. Grzesika R. Piwnika 1, 98-200 Sieradz,
20. Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Łodzi, ul. Narutowicza 59, 90-130 Łódź, biuro@wzplodz.nazwa.pl
21. Regionalny Związek Pszczelarzy w Sieradzu, ul. Krakowskie Przedmieście 42, 98-200 Sieradz,
22. Zespół Szkół Publicznych w Rossoszycy, ul. Sieradzka 7, 98-290 Warta, szkolarossoszyca@op.pl
23. PZŁ Zarząd Okręgowy w Sieradzu, ul. Mikołaja Reja 13, 98 - 200 Sieradz, zo.sieradz@pzlow.pl
24. „Dziennik Łódzki” , ul. Rynek 17, 99-200 Sieradz, sieradz@dziennik.lodz.pl
25. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi, ul. Matejki 16, 91-402 Łódź,
26. Zespół Ochrony Lasu w Łodzi, ul. Matejki 16, 91-402 Łódź.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zaproszenie do składania ofert

30‑04‑2019 15:13:30

Sieradz, dnia 30 kwietnia 2019 r.

STAROSTWO POWIATOWE
w SIERADZU
Pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

RS.641.1.2019

Zaproszenie do składania ofert

Powiat Sieradzki, zaprasza do złożenia oferty cenowej na wykonywanie „Rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi oraz terenów, na których te ruchy występują dla obszaru powiatu sieradzkiego”

I. Tryb udzielania zamówienia

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone jest na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz.U z 2018, poz. 1986, ze zm.), którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro.

II. Zakres:

1. Rozpoznanie i udokumentowanie osuwisk oraz terenów zagrożonych ruchami masowymi na obszarze powiatu sieradzkiego o powierzchni 1 491 km2, w skład którego wchodzi 11 gmin (Błaszki, Brąszewice, Brzeźnio, Burzenin, Goszczanów, Klonowa, Miasto-Sieradz, Sieradz, Warta, Wróblew i Złoczew) wraz z charakterystyką geomorfologiczną i geologiczną osuwisk, ustaleniem przyczyn ich powstania i rozwoju, oceną stopnia aktywności osuwisk i możliwości ich dalszego rozwoju oraz oceną terenów zagrożonych ruchami masowymi.

2. Opracowanie rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi oraz terenów, na których te ruchy występują dla obszaru powiatu sieradzkiego w układzie gmin, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie informacji dotyczących ruchów masowych ziemi (Dz. U. z 2007 r., poz. 840).

3. Wykonanie map osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi wraz w skali 1 : 10 000 na podkładach topograficznych oraz kart rejestracyjnych osuwisk (KRO) i kart rejestracyjnych terenów zagrożonych ruchami masowymi (KRTZ) w wersji analogowej i cyfrowej dla obszaru powiatu sieradzkiego, zgodnie z wytycznymi zawartymi w „Instrukcji opracowania Mapy osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi w skali 1:10 000” opracowanej przez Państwowy Instytut Geologiczny, Warszawa 2008 r., przyjętej przez Ministra Środowiska w 2008 r.

III. Wymagania:

1. Posiadanie przez Wykonawcę uprawnień geologicznych kat. VI, VII lub VIII, lub zapewnienie wykonania tej dokumentacji przez osoby posiadające takie uprawnienia.

2. Autorskie mapy osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi (MOTZ) należy opracować na podkładach topograficznych, w cięciu arkuszowym 1:10 000, w systemie informacji przestrzennej (GIS). Mapa winna być opracowana w postaci analogowej oraz plików cyfrowych (na płycie CD lub DVD).

3. Tekst objaśniający MOTZ należy opracować w postaci papierowej i cyfrowej (pliki w formacie DOC/DOCX i PDF na płycie CD lub DVD).

Złożenie oferty

1. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli Oferent złoży więcej niż jedną ofertę, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.

2. Termin realizacji zamówienia: 15 listopada 2019 r.

3. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik do zaproszenia pod rygorem nieważności.

4. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.

5. Oferta musi być podpisana przez Oferenta, jeżeli jest nią osoba fizyczna, w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą zaleca się, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać złożone jako część oferty i musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

6. Oferent, którego oferta będzie najkorzystniejsza, z dniem podpisania umowy dostarczy dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień geologicznych wymienionych w punkcie III. 1.

7. Oferent musi udzielić bezpłatnej gwarancji i rękojmi na wykonaną usługę na okres 36 miesięcy.

8. Ofertę należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz – pokój 121 lub dostarczyć na adres Zamawiającego w terminie do dnia 8 maja 2019 r., do godziny 12:00 czasu lokalnego. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 8 maja 2019 r., o godzinie 12:15 czasu lokalnego, w pokoju 326 Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

9. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty drogą e-mail na adres: spsieradz_rs@finn.pl, jeżeli oferta wpłynie do dnia 8 maja 2019 r., do godziny 12:00.

10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania, nie dokonując wyboru najkorzystniejszej oferty, bez podania przyczyny.

NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska

Załącznik:
1. Formularz oferty

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

02‑04‑2019 09:07:21

OBWIESZCZENIE
Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu
w sprawie zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania administracyjnego.

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

22‑03‑2019 09:46:15
MINISTER
GOSPODARKI MORSKIEJ
I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ

Warszawa, marca 2018 r.

DOK.DOK3.9700.165.2018.AW

OBWIESZCZENIE
 


Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2069 z późn. zm.), dalej „Kpa" Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zawiadamia o wszczęciu na wniosek Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, reprezentowanego przez Pana Jerzego Kołomaka postępowania w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną polegającą na piętrzeniu oraz retencjonowaniu śródlądowych wód powierzchniowych w zbiorniku wodnym „Próba" za pomocą zapory czołowej i budowli przelewowo-upustowej w zaporze zlokalizowanej w km 16+200 rzeki Żegliny (km wg dotychczasowej ewidencji, km 16+075 wg MPHP).

Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kpa strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa, pok. D24 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 15.00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod numerem telefonu: 22 583 86 80 oraz uzupełnić zebrany materiał dowodowy w sprawie w terminie 7 dni od dnia nastąpienia skutku prawnego doręczenia niniejszej informacji tj. po upływie 14 dni od dnia zamieszczenia obwieszczenia w tej sprawie. Wnioski, uwagi i wyjaśnienia w przedmiotowej sprawie strony zainteresowane prowadzonym postępowaniem mogą także przesłać do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej — na ww. adres.

Ponadto, na podstawie art. 36 § 1 Kpa informuję, że nie było możliwe zakończenie przedmiotowego postępowania w terminie wskazanym w art. 35 Kpa ze względu na braki formalne wniosku i konieczność ich uzupełnienia przez wnioskodawcę. Jednocześnie informuję, że przewiduje się załatwienie przedmiotowej sprawy w terminie do dnia 31 maja 2019 r.

Z up. Ministra
NACZELNIK WYDZIAŁU ORZECZNICTWA
Departamentu Orzecznictwa i Kontroli
Gospodarowania Wodami

Radosław Ulanowski

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA dla podmiotów gospodarujących odpadami w związku z wprowadzonymi zmianami do ustawy o odpadach

14‑11‑2018 12:39:52

WAŻNE !

INFORMACJA dla podmiotów gospodarujących odpadami w związku z wprowadzonymi zmianami do ustawy o odpadach

Starosta Sieradzki informuje, że z dniem 5 września 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2018, poz. 1592), która wprowadziła znaczące zmiany do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2018 poz. 992 ze zm.).

W świetle art. 14 ust.1 ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018, poz. 1592) posiadacz odpadów, który przed dniem 5 września 2018 r. uzyskał:

· zezwolenie na zbieranie odpadów

· zezwolenie na przetwarzanie odpadów

· zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów

· pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów

jest obowiązany, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, (tj. do dnia 5 września 2019 r.) złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji, wskazując we wniosku:

1. maksymalną masę poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalną łączną masę wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku,

2. największą masę odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającą z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,

3. całkowitą pojemność (wyrażoną w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,

4. proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, jeżeli jest wymagana (art. 48a ustawy o odpadach).

Do wniosku, o którym mowa powyżej, zgodnie z art. 14 ust. 2 ww. ustawy posiadacz odpadów dołącza:

1. operat przeciwpożarowy, jeżeli jest wymagany, zawierający warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, wraz z postanowieniem komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, będącym uzgodnieniem przedmiotowego operatu, wykonany przez:

a. rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2018, poz. 620) - w przypadku gdy organem właściwym jest marszałek województwa albo regionalny dyrektor ochrony środowiska,

b. osobę, o której mowa w art. 4 ust. 2a tej ustawy - w przypadku gdy organem właściwym jest starosta;

2. zaświadczenia o niekaralności, o których mowa w art. 42 ust. 3a pkt 1 i 2 ustawy o odpadach,

3. oświadczenie o niekaralności, o którym mowa w art. 42 ust. 3a pkt 3 ustawy o odpadach,

4. oświadczenie, że w stosunku do posiadacza odpadów będącego osobą:

a. fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,

b. prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna,

- nie wydano, na podstawie przepisów ustawy o odpadach, ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 tej ustawy,

5. oświadczenie, że wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej posiadacza odpadów nie jest lub nie był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu innego przedsiębiorcy, w stosunku do którego wydano decyzję lub wymierzono administracyjną karę pieniężną, o których mowa w pkt 4;

Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

6. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o której mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566 oraz z 2018 r. poz. 1496 i 1544), w przypadku gdy dla terenu, którego wniosek dotyczy, nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, chyba że uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu nie jest wymagane.

Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania, o których mowa w art. 14 ust. 1 i 2 wyżej cytowanej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r., w terminie do 5 września 2019 r., zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów WYGASA !

Dodatkowe istotne zmiany w ustawie o odpadach, które wprowadzają nowe wymagania dot.:

1. skrócenia okresu magazynowania odpadów z dotychczasowych 3 lat do 1 roku, rozumianego jako czasowe przechowywanie odpadów obejmujące:

a. wstępne magazynowanie odpadów przez ich wytwórcę,

b. tymczasowe magazynowanie odpadów przez prowadzącego zbieranie odpadów,

c. magazynowanie odpadów przez prowadzącego przetwarzanie odpadów,

Powyższy okres dotyczy wszystkich posiadaczy odpadów, zarówno tych którzy prowadzą zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jak i tych którzy magazynują wytworzone przez siebie odpady.

2. ograniczenia łącznej ilości zbieranych odpadów.

W ramach zbierania odpadów łączna masa wszystkich rodzajów odpadów, które w tym samym czasie mogą być magazynowane, nie może przekroczyć połowy maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku, określonej w udzielonym zezwoleniu.

3. magazynowania niezanieczyszczonej gleby lub ziemi Niezanieczyszczona gleba lub ziemia, wydobyte w trakcie robót budowlanych, stanowiące odpady przeznaczone do wykorzystania do celów budowlanych w związku z budową obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2018, poz. 1202, 1276 i 1496), mogą być magazynowane, jeżeli konieczność magazynowania wynika z procesów technologicznych lub organizacyjnych i nie przekracza terminów uzasadnionych zastosowaniem tych procesów, nie dłużej jednak niż przez 3 lata.

Przez zanieczyszczoną glebę lub ziemię rozumie się glebę lub ziemię, nie zwierające substancji powodujących ryzyko w ilościach przekraczających dopuszczalne zawartości tych substancji, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 101a ust.5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska”

Okresy magazynowania odpadów, o których mowa w punktach 1, 3 niniejszej informacji liczone są łącznie dla wszystkich kolejnych posiadaczy tych odpadów.

4. prowadzenia wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów od 22 lutego 2019 r.

Obowiązek dotyczy wszystkich posiadaczy odpadów, którzy prowadzą zbieranie lub przetwarzanie odpadów wymagające uzyskania zezwolenia, z tym że ci, co uzyskali decyzję przed 5.09.2018 r., muszą zainstalować monitoring do 5.03.2019 r.

Wizyjny system kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów prowadzi się przy użyciu urządzeń technicznych zapewniających przez całą dobę zapis obrazu i identyfikację osób przebywających w tym miejscu. Zapis obrazu wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów przechowuje się przez miesiąc od daty dokonania zapisu.

Minister Środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wymagania dla prowadzenia wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów, minimalne wymagania dla urządzeń technicznych wizyjnego systemu kontroli oraz wymogi przechowywania i udostępniania zapisanego obrazu, kierując się

koniecznością umożliwienia sprawowania nadzoru nad działalnością w zakresie gospodarowania odpadami (art. 25 ust. 8a ustawy o odpadach).

5. ustanowienia zabezpieczenia roszczeń przez posiadacza odpadów, jeżeli jest wymagane

Posiadacz odpadów obowiązany do uzyskania zezwolenia na zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów jest obowiązany do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń w wysokości umożliwiającej pokrycie kosztów wykonania zastępczego:

a. decyzji nakładającej posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania

b. obowiązku wynikającego z art. 47 ust 5 ustawy o odpadach - w tym usunięcia odpadów i ich zagospodarowania łącznie z odpadami stanowiącymi pozostałości z akcji gaśniczej lub usunięcia negatywnych skutów w środowisku lub szkód w środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie w ramach prowadzanej działalności polegającej na zbieraniu lub przetwarzaniu odpadów.

Wysokość zabezpieczenia roszczeń oblicza się jako iloczyn największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub miejscu magazynowania odpadów, z uwzględnieniem wymiarów obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów oraz stawki zabezpieczenia roszczeń, której wysokość, za tonę magazynowanych odpadów, zostanie określona rozporządzeniem Ministra Środowiska.

Zabezpieczenie roszczeń może mieć formę depozytu, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej.

W gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisie ubezpieczeniowej stwierdza się, że w dowolnym czasie, do wydania ostatecznej decyzji o zwrocie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej, o której mowa w ust. 18 ustawy o odpadach, w razie wystąpienia negatywnych skutków w środowisku lub szkód w środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, powstałych w wyniku niewywiązania się przez podmiot z obowiązków określonych w niniejszej ustawie, w tym obowiązków wynikających z posiadanego zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, lub konieczności usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich magazynowania lub składowania, bank lub zakład ubezpieczeniowy uregulują zobowiązania na rzecz organu prowadzącego egzekucję tych obowiązków.

Zabezpieczenie roszczeń w formie depozytu jest wpłacane na odrębny rachunek bankowy wskazany przez organ właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, a zabezpieczenie roszczeń w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej jest składane do tego organu, a w przypadku decyzji wydawanych przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska - do wojewody właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności.

Posiadacz odpadów jest obowiązany utrzymywać ustanowione zabezpieczenie roszczeń przez okres obowiązywania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów i po zakończeniu obowiązywania tych zezwoleń, do czasu uzyskania ostatecznej decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń, o której mowa w ust. 18 ustawy o odpadach.

Ponadto wyjaśniam, iż w przypadku, gdy maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów magazynowanych w okresie roku przekracza 3 000 Mg (ton), organem właściwym do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów (w tym również jego zmiany) staje się Marszałek Województwa Łódzkiego.

Podmioty, które posiadają zezwolenia na gospodarowanie odpadami winny się zapoznać z nowymi regulacjami prawnymi wprowadzonymi ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018 poz. 1592), jak również innymi zmianami wprowadzonymi do ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.) oraz do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz. 799 ze zm.).

Teksty ww. ustaw dostępne są na stronie:

· http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2018/1592/1 - dot. ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw

· http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000992 dot. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2018 poz. 992 ze zm.) – tekst ustawy obejmuje wszystkie wprowadzone do tej pory zmiany

· http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000799 dot. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2018 poz. 799 ze zm.) – tekst ustawy obejmuje wszystkie wprowadzone do tej pory zmiany.

W przypadku wątpliwości dot. wprowadzonych zmian do ustawy o odpadach oraz ustawy Prawo ochrony środowiska dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Sieradzu pod nr tel. 43 822 05 01 wew. 327, informacji udziela Pani Marzena Urycka lub Barbara Ułanowska (naczelnik wydziału tel. 43 822 49 15 wew. 326 ).

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

GP.655.5.2018

15‑10‑2018 12:11:47

Sieradz, 10.10.2018 r.

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

GP.655.5.2018

wg rozdzielnika

 

Zgodnie z art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2126, ze zm.), przesyłam egzemplarz „Dokumentacji geologicznej wykonania robót geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi na działce o nr 216/3 w miejscowości Sieradz, w woj. łódzkim” obręb ewidencyjny Miasto Sieradz nr 20, gm. Miasto Sieradz.
„Dokumentacja ...” zawiera wyniki prac i robót geologicznych wykonanych w II etapie zadania dotyczącego wykorzystania ciepła ziemi dla budynków Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. położonego w Sieradzu – Górka Kłocka 14, pow. sieradzki, woj. łódzkie.
„Dokumentacja ...” została opracowana przez Pana mgr Łukasza Gąsiora (upr. geol. V-1817) i Panią mgr Agatę Bajer (upr. geol. VII-1703), a zgłoszona i sfinansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Pismo przekazujące „Dokumentację ...” do tut. organu podpisał Pan Piotr Kępski Dyrektor ds. Eksploatacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

z up. STAROSTY

mgr Żaneta Krysiak
Geolog Powiatowy

Otrzymują:

  1. Minister Środowiska
  2. Państwowy Instytut Geologiczny CAG + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej
  3. Marszałek Województwa Łódzkiego + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej

Do wiadomości:

  1. Pan Piotr Kępski
    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
  2. a/archiwum + 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej
  3. a/a

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 649 Numer strony: 1 .. 33  34  35  36  37  .. 65
Informacja wytworzona przez:
Barbara Ułanowska , w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  01‑01‑2016 09:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
12‑06‑2025 09:47:56
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie