RS.6222.2.2017
Sieradz, dn. 25.11.2019 r.
DECYZJA
Na podstawie art. 192, 201 ust. 1, 215 ust. 5 i 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019, poz. 1396 ze zm.) oraz art. 104 i 163 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2018, poz. 2096 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Sylwestra Gajewskiego prowadzącego Gospodarstwo Rolne – Sylwester Gajewski w Gruszczycach
orzekam, co następuje:
I. Zmieniam w części decyzję Starosty Sieradzkiego z dnia 6 grudnia 2013 r., znak: RS.6222.4.2012, zmienioną decyzją z dnia 19 listopada 2014 r., znak: RS.6222.7.2014, w której udzielono Gospodarstwu Rolnemu - Sylwester Gajewski pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do chowu drobiu na 46 240 stanowisk, zlokalizowanego na działce nr ewid. 441 i 442 obręb geodezyjny Gruszczyce oraz 1/5 obręb geodezyjny Wrząca, gm. Błaszki, w następujący sposób:
Pełna treść w załączonym pliku.
RS.6222.7.2017
Sieradz, dnia 30.08.2018 r.
DECYZJA
Działając na podstawie 181 ust.1 pkt 1, art. 183 ust.1, art. 188, art. 201, art. 202, art. 204, art. 211, art. 378 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz.799 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całość (Dz. U. 2014 poz. 1169), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. 2016 poz.71), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogów odpadów (Dz. U. 2014, poz. 1923), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2010 Nr 16 poz. 87), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2012 poz. 1031), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (tj. Dz. U. 2014 poz. 112) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1257 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej WART - MILK przy ul. Wojska Polskiego 41/45, 98 -200 Sieradz, w sprawie wydania pozwolenia zintegrowanego dla instalacji do obróbki i przetwórstwa mleka o zdolności przyjmowania ponad 200 ton mleka na dobę
orzekam, co następuje:
Udzielam Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej WART - MILK przy ul. Wojska Polskiego 41/45, 98 - 200 Sieradz, posługującej się numerem NIP 8270007832 oraz REGON 000785337, pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do obróbki i przetwórstwa mleka o zdolności przyjmowania, obliczonej jako wartość średnia w stosunku do produkcji rocznej, ponad 200 ton mleka na dobę, zlokalizowanej na działkach nr: 50/14, 50/15, 50/16, 50/17, 50/18, 50/19, 50/20, 50/21, 50/22, 50/23, 50/24, 51/1, 51/2, 51/3, 51/4, 51/5, 51/6, 51/7, 51/8, 51/9, 51/10, 51/11, 51/12, 51/13, 51/19, 51/23, 51/24, 51/25, 51/26, 51/27, 51/28, 51/29 - obręb geodezyjny 1 Sieradz -Miasto, na następujących warunkach:
Pełna treść w załączonym pliku.
Komunikat - pył i B(a)P
Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza, że udostępnia społeczeństwu projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie aktualizacji i zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko
Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 512, z późn. zm.), art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1, art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2020 r. poz. 283, z późn. zm.), Zarząd Województwa Łódzkiego udostępnia społeczeństwu:
projekt uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie aktualizacji i zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko
Z treścią wyżej wymienionego projektu uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko, można zapoznać się:
- w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–16:00,
- na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego,
- na stronie internetowej www.powietrze.lodzkie.pl.
Uwagi i wnioski do projektu uchwały można składać w terminie 21 dni od daty publikacji ogłoszenia (liczy się data wpływu do tut. Urzędu):
- w formie pisemnej, na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź,
- ustnie do protokołu, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, w Wydziale Środowiska i Gospodarki Wodnej, al. Piłsudskiego 8, pok. 411,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: powietrze@lodzkie.pl, bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Łódzkiego. Uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
 Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska
 al. Piłsudskiego 8               tel. /+48/ 42 663 35 30
 90-051 Łódź                          fax /+48/ 42 663 35 32
 www.lodzkie.pl                    sekretariat.ro@lodzkie.pl
RŚVI.721.1.17.2018.TP
Łódź, dnia 11 marca 2020 r.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane RODO) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych jest Zarząd Województwa Łódzkiego z siedzibą w Łodzi 90-051, al. Piłsudskiego 8.
- Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@lodzkie.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora danych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia udziału społeczeństwa przy opracowywaniu oraz przeprowadzaniu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zmiany programu ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych dla strefy łódzkiej.
- Przetwarzane danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
 - organy publiczne uprawnione do otrzymywania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa,
 - dostawcy systemów informatycznych i usług IT,
 - operatorzy pocztowi i kurierscy dostarczający korespondencję,
 - wnioskujący o udzielenie informacji o środowisku i informacji publicznej.
- Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wskazany w przepisach, zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, a także usunięcia ich lub ograniczenia przetwarzania, jeśli wystąpią przesłanki wymienione w art. 17 i 18 RODO.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Pełna treść w załączonych plikach.
Komunikat
U W A G A
5 marca 2020 r. mija termin na złożenie wniosku o zmianę posiadanych decyzji w zakresie gospodarowania odpadami
Starosta Sieradzki przypomina, że 5 marca 2020 r. mija termin złożenia wniosków o zmianę posiadanych decyzji w zakresie gospodarki odpadami, które wynikają z nowelizacji ustawy o odpadach, wprowadzonej ustawą z 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592).
Nowy termin został wprowadzony ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579). Przesunięto termin na złożenie wniosku o zmianę decyzji odpadowej obejmującej zbieranie lub przetwarzanie odpadów z dnia 5 września 2019 r. na 5 marca 2020 r.
Zgodnie z art. 10 ustawy z 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592), prowadzący instalację, który posiada pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę tego pozwolenia, w celu dostosowania go do przepisów zmienionych ww. ustawą. Natomiast w świetle art. 14 ust. 1 tego aktu, obowiązek złożenia wniosku o zmianę posiadanej decyzji dot. również posiadacza odpadów, który przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów.
Powyższe oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy chcą dalej kontynuować swoją działalność, w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów, muszą złożyć do 5 marca 2020 roku wnioski o zmianę posiadanych zezwoleń lub pozwoleń.
Pełna treść w załączonym pliku.
Obwieszczenie
Kalisz, dnia 5 lutego 2020 r.
PO.ZUZ.2.421.333.2019.MŻ
Obwieszczenie
Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.) Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że w dniu 30 września 2019 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na:
- usługę wodną obejmującą pobór wód podziemnych ze studni głębinowej ujmującej utwory neogenu zlokalizowanej na terenie działki nr 568, obręb Wrząca w miejscowości Wrząca, gm. Błaszki (o zasobach eksploatacyjnych Qe = 29,3 m3/h, przy depresji S = 14,85 m) w ilości:
Qmax.s = 0,00788 m3/s,
 Qśr.d = 166,20 m3 /dobę,
 Qdop.r = 25596,0 m3/rok,
 Qmax.h = 28,40 m3/h,
- szczególne korzystanie z wód obejmujące nawadnianie upraw rolnych.
Zgodnie z treścią art. 49 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Po upływie ww. terminu proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin wywieszenia na tablicy ogłoszeń, innego publicznego ogłoszenia lub udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Kolegialnej 4, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Dyrektor
 Anna Marecka
Otrzymują:
- Urząd Miejski w Błaszkach
 /ugblaszki/SkrytkaESP
- Starostwo Powiatowe w Sieradzu
 /pzsieradz/SkrytkaESP
- Zarząd Zlewni w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań
Państwowe Gospodarstwo Wodne
 Wody Polskie
 Zarząd Zlewni w Kaliszu
 ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz
 tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl
 www.wody.gov.pl
Pełna treść w załączonym pliku.
Komunikat
Łódź, 13.01.2020 r
Komunikat
 Urzędowy rejestr podmiotów profesjonalnych - wpis i aktualizacja danych
 Łódzki Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa informuje, że od 14 grudnia 2019 r. w Unii Europejskiej obowiązuje nowe prawo w zakresie zdrowia roślin. Zwiększył się zakres rejestracji podmiotów zajmujących się m.in. uprawą, przemieszczaniem, obrotem, importem i eksportem roślin i produktów roślinnych.
Podmioty, które dotychczas były wpisane do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa, przeszły do urzędowego rejestru podmiotów profesjonalnych, a ich numer wpisu do rejestru został poprzedzony znakiem „PL”.
Wszystkie podmioty wpisane do rejestru zobowiązane są do 14.03.2020 r. do złożenia aktualizacji w jednostce PIORiN. Obowiązek ten dotyczy również producentów ziemniaków.
Szczegółowe informacje można uzyskać: WIORiN w Łodzi (tel.42 633-99-72), Delegatura w Sieradzu (tel.43 827-11-60), Delegatura w Skierniewicach (tel. 46 833-42-79), Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim (tel.44 646 68 62) lub w najbliższej jednostce PIORiN.
Druki wniosków o wpis i aktualizację oraz wykaz wszystkich jednostek PIORiN dostępne są na stronie www.piorin.gov.pl
Łódzki Wojewódzki Inspektor
 Ochrony Roślin i Nasiennictwa
 w Łodzi
 Andrzej Kwiatkowski
Pełna treść w załączonym pliku.
PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
 Zarząd Zlewni w Sieradzu
 ul. Plac Wojewódzki 1; 98-200 Sieradz
 tel. +48 43/ 655 41 00
 e-mail: zz-sieradz@wody.gov.pl
 www.wody.gov.pl
Sieradz, dn. 31 października 2019 r.
PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK
OBWI E S Z C Z ENI E
Na podstawie art. 49 i 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.) oraz art. 401 ust. 3 i 4 ustawy Prawo wodne z dnia 20 lipca 2017 r. (tekst jednolity Dz. U. 2018, poz. 2268 ze zm.)
Dyrektor Zarządu Zlewni
 Wód Polskich w Sieradzu zawiadamia
że została wydana decyzja z dnia 31.10.2019 r., znak: PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK w spawie udzielenia Powiatowemu Zarządowi Dróg w Sieradzu pozwolenia wodnoprawnego na:
 1) wykonanie urządzeń wodnych obejmujących:
 a) likwidację w ciągu drogi powiatowej zlokalizowanej na działkach ewid. nr 658, 657 i 425 – obręb geodezyjny Kłocko, urządzeń wodnych tj. przepustów oraz prawostronnego rowu przydrożnego wraz z przepustami polegającą na jego zasypaniu i częściowej przebudowie poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej,
 b) wykonanie na działce ewid. nr 658 – obręb geodezyjny Kłocko wylotu kanalizacji deszczowej (R1) do „rowu bez nazwy 1”,
 c) wykonanie na działce ewid. nr 425 – obręb geodezyjny Kłocko wylotów kanalizacji deszczowej (W1 i W2) uchodzących do „rowu bez nazwy 2”,
 d) wykonanie odcinkowej przebudowy rowu „bez nazwy 3” (działka ewid. nr 313/2 – obręb geodezyjny Kłocko) poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej zakończonej wylotem W3 do ww. urządzenia wodnego,
 e) wykonanie odcinkowej przebudowy rowu „bez nazwy 4” działka ewid. 184 – obręb geodezyjny Kłocko) poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej zakończonej wylotem W4 do ww. urządzenia wodnego,
 2) usługi wodne obejmujące:
 a) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą wylotu kanalizacji deszczowej (R1) średnicy ø 500 mm do „rowu bez nazwy 1” zlokalizowanego na działce ewid. 626 – obręb geodezyjny Kłocko
 b) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą wylotów kanalizacji deszczowej (W1 i W2) średnicy ø 300 mm uchodzących do „rowu bez nazwy 2” zlokalizowanego na działce ewid. 425 – obręb geodezyjny Kłocko
 c) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą wylotu kanalizacji deszczowej (W3) średnicy ø 600 mm uchodzącego do „rowu bez nazwy 3” zlokalizowanego na działce ewid. 313/2 – obręb geodezyjny Kłocko
 d) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą wylotu kanalizacji deszczowej (W4) średnicy ø 600 mm uchodzącego do „rowu bez nazwy 4” zlokalizowanego na działce ewid. 184 – obręb geodezyjny Kłocko, w związku z przebudową drogi powiatowej DP1712E na odcinku o długości ok. 2,9 km w miejscowości Kłocko.
 
 Treść ww. decyzji stanowi załącznik do niniejszego obwieszczenia oraz jest dostępny w Zarządzie Zlewni w Sieradzu, ul. Plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz (w godzinach 8:00 do15:00 od poniedziałku do piątku, tel. 43/6554100)
 
 Stronom postępowania przysługuje odwołanie od wyżej wymienionej decyzji do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu, zgodnie z pouczeniem zawartym w decyzji.
Informuję że doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Obwieszczenie wraz z załącznikiem (decyzją Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu z dnia 31.10.2019 r., znak: PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK) podane zostanie do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicach ogłoszeń i w Biuletynie Informacji Publicznej (w dniu otrzymania) w Urzędzie Gminy Sieradz, w Starostwie Powiatowym w Sieradzu oraz na tablicy ogłoszeń Zarządu Zlewni w Sieradzu.
Dyrektor
 Grzegorz Szewczyk
 /podpisano elektronicznie/
Rozdzielnik:
 1) Starostwo Powiatowe w Sieradzu, Pl. Wojewódzki 3; 98-200 Sieradz
 2) Urząd Gminy Sieradz, ul. Armii Krajowej 5; 98-200 Sieradz
 3) Zarząd Zlewni w Sieradzu w miejscu (tablica ogłoszeń);
 4) ZUZ a/a.
Pełna treść w załączonym pliku.
PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
 Zarząd Zlewni w Sieradzu
 ul. Plac Wojewódzki 1; 98-200 Sieradz
 tel. +48 43/ 655 41 00
 e-mail: zz-sieradz@wody.gov.pl
 www.wody.gov.pl
Sieradz, dn. 24 września 2019 r.
PO.ZUZ.5.421.674.2019.AK
OBWIESZCZENIE
 Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu
 w sprawie zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania administracyjnego
Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. 2018, poz. 2096 ze zm.), w związku z art. 397 ust. 1 i ust.3 pkt 2, art. 401 ust. 1 i 4, art. 407 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tekst jedn. Dz.U.2018, poz.2268 ze zm.) zawiadamiam, że zostało wszczęte na żądanie Powiatowego Zarządu Dróg w Sieradzu, działającego przez pełnomocnika Panią Kingę Mosiniak postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na:
-  wykonanie urządzeń wodnych obejmujących: 
 a) likwidację od km 0+000 do km 2+165 drogi powiatowej zlokalizowanej na działkach ewid. nr 658, 657 i 425 – obręb geodezyjny Kłocko urządzeń wodnych tj. przepustów w km 1+186 i w km 2+081 drogi oraz prawostronnego rowu przydrożnego wraz z przepustami polegającą na jego zasypaniu i częściowej przebudowie poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej,
 b) wykonanie na działce ewid. nr 658 – obręb geodezyjny Kłocko wylotu projektowanej kanalizacji deszczowej (R1) do „rowu bez nazwy 1”,
 c) wykonanie na działce ewid. nr 425 – obręb geodezyjny Kłocko wylotów projektowanej kanalizacji deszczowej (W1 i W2) uchodzących do „rowu bez nazwy 2”,
 d) wykonanie odcinkowej przebudowy rowu „bez nazwy 3” (działka ewid. nr 313/2 – obręb geodezyjny Kłocko) poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej zakończonej wylotem W3 do ww. urządzenia wodnego,
 e) wykonanie odcinkowej przebudowy rowu „bez nazwy 4” działka ewid. 184 – obręb geodezyjny Kłocko) poprzez ułożenie w korycie rowu kanalizacji deszczowej zakończonej wylotem W4 do ww. urządzenia wodnego,
-  usługi wodne obejmujące: 
 a) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą projektowanego wylotu kanalizacji deszczowej (R1) średnicy ø 500 mm do „rowu bez nazwy 1” zlokalizowanego na działce ewid. 626 – obręb geodezyjny Kłocko
 b) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą projektowanych wylotów kanalizacji deszczowej (W1 i W2) średnicy ø 300 mm uchodzących do „rowu bez nazwy 2” zlokalizowanego na działce ewid. 425 – obręb geodezyjny Kłocko
 c) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą projektowanego wylotu kanalizacji deszczowej (W3) średnicy ø 600 mm uchodzącego do „rowu bez nazwy 3” zlokalizowanego na działce ewid. 313/2 – obręb geodezyjny Kłocko
 d) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej za pomocą projektowanego wylotu kanalizacji deszczowej (W4) średnicy ø 600 mm uchodzącego do „rowu bez nazwy 4” zlokalizowanego na działce ewid. 184 – obręb geodezyjny Kłocko,
w związku z przebudową drogi powiatowej DP1712E na odcinku o długości ok. 2,9 km w miejscowości Kłocko.
W celu zapewnienia stronom czynnego udziału w prowadzonym postępowaniu, zgodnie z art. 10 §1 Kpa informuję o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i zgłaszania ewentualnych wniosków i uwag (bezpośrednio w siedzibie organu lub pisemnie przesyłać na niżej podany adres) w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.
Akta sprawy znajdują się w Zarządzie Zlewni w Sieradzu, (ul. Plac Wojewódzki 1, 98 – 200 Sieradz) i mogą być udostępnione stronom postępowania do wglądu w godz. 8:00÷15:00 w ww. terminie.
Jeżeli we wskazanym terminie strony nie wniosą uwag i ewentualnych uzupełnień do akt sprawy, przedmiotowe postępowanie administracyjne zostanie zakończone decyzją wydaną w oparciu o złożony wniosek i zebrany przez tut. organ materiał dowodowy.
Jednocześnie zgodnie z art. 36 ustawy kpa zawiadamiam, że dotrzymanie terminu ustawowego w przedmiotowej sprawie nie jest możliwe z uwagi na znaczny stopień skomplikowania sprawy. Wydanie pozwolenia wodnoprawnego nastąpi nie później niż do dnia 05.11.2019 r.
W myśl wyżej cytowanej ustawy Kodeks postępowania administracyjnego stronom służy prawo do wniesienia ponaglenia do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. Przesłanki wniesienia ponaglenia określa art. 37 § 1 ww. ustawy. Ponaglenie powinno zawierać uzasadnienie.
Zaznaczam, że w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (art.41 Kpa).
Dyrektor
 Grzegorz Szewczyk
 /podpisano elektronicznie/
Strony:
-  Pani Kinga Mosiniak – Inframo Projektowanie i Nadzory, ul. Grunwaldzka 15 A; 98-200 Sieradz pełnomocnik Powiatowego Zarządu Dróg w Sieradzu, Pl. Wojewódzki 3; 98-200 Sieradz; 
-  Gmina Sieradz 
-  Pani Krystyna Bednarek 
-  Pan Józef Maniak 
-  Pani Karolina Maniak 
-  Pan Michał Maniak 
-  Pan Remigiusz Maniak 
-  Pan Walenty Maniak 
-  Pani Krystyna Zymek 
-  Pani Mirosława Szmiel 
-  OSP Kłocko 
-  Pan Artur Miłek 
-  ZUZ a/a. 
Strony od poz. 2 do poz. 12 – zawiadomienie w drodze obwieszczenia (art. 401 ust. 3 i 4 ustawy – Prawo wodne oraz art. 49 Kpa)
Pełna treść w załączonym pliku.
RS.6162.471.2019
Sieradz, 9 września 2019 r.
Starosta Sieradzki
 Plac Wojewódzki 3
 98-200 Sieradz
RS.6162.471.2019
INFORMACJA
Starosta Sieradzki informuje, że Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchamia drugi nabór wniosków w ramach działania pn. „Inwestycje zwiększające odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska”. Działanie to jest skierowane do właścicieli lasów i daje możliwość skorzystania ze środków PROW 2014 – 2020 na poprawę stanu lasów. Środki finansowe mogą być przyznane w szczególności na przebudowę składu gatunkowego drzewostanu, zróżnicowanie struktury drzewostanu, założenie remizy, czyszczenia późne, zabiegi ochronne.
Nabór wniosków o dofinansowanie będzie prowadzony przez biura powiatowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w terminie od 2 października do 12 listopada 2019 r.
Szczegółowe informacje o działaniu oraz sposobie przygotowania wniosku są dostępne na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pod linkiem:
Inwestycje zwiększające odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska
z up. Starosty
 Naczelnik
 Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
 Barbara Ułanowska
Pełna treść w załączonym pliku.
PO.ZUZ.2.421.264.2019.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
 Zarząd Zlewni w Kaliszu
 ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz
 tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl
 www.wody.gov.pl
Kalisz, dnia 28 sierpnia 2019 r.
PO.ZUZ.2.421.264.2019.SR
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.) Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że w dniu 28 sierpnia 2019r., została wydana decyzja – pozwolenie wodnoprawne na:
 1. wykonanie urządzenia wodnego służącego do poboru wód podziemnych – studni głębinowej o głębokości 65,0 m p.p.t. w miejscowości Garbów na działce nr 55, obręb 12 Garbów, gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łódzkie (współrzędne w układzie PL-ETR2000: X: 5728522.19, Y: 6534974.20),
 2. usługę wodną obejmującą pobór wód podziemnych ze studni głębinowej z utworów neogeńskich (o zasobach eksploatacyjnych Qe = 30,0 m3/h, przy depresji S = 8,00 m, zasięgu leja depresyjnego R = 172,40m, obszarze zasobowym F = 0,22 km2) w miejscowości Garbów na działce nr 55, obręb 12 Garbów, gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łódzkie, w ilości:
Qmax.s = 0,006222 m3/s,
 Qśr.d = 130,80 m3 /dobę,
 Qdop.r = 20 142,0 m3/rok,
3. szczególne korzystanie z wód obejmujące nawadnianie upraw rolnych o powierzchni ok. 12,0 ha.
Z treścią ww. decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Zarządzie Zlewni w Kaliszu, Dział Zgód Wodnoprawnych, ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz, pok. nr 227 w godzinach 8.00 do 15.00.
Zgodnie z treścią art. 49 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Po upływie ww. terminu proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin wywieszenia na tablicy ogłoszeń, innego publicznego ogłoszenia lub udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Kolegialnej 4, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Z-ca Dyrektora
 Adam Nowak
  
Otrzymują:
 1. Urząd Miejski w Błaszkach (ePUAP)
 /ugblaszki/SkrytkaESP
 2. Powiat Sieradzki (ePUAP)
 /pzsieradz/SkrytkaESP
 3. ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań.
Pełna treść w załączonym pliku.
 
 