PO.ZUZ.2.421.264.2019.SR
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Kaliszu
ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz
tel.: 62 600 60 00 | e-mail: zz-kalisz@wody.gov.pl
www.wody.gov.pl
Kalisz, dnia 31 lipca 2019 r.
PO.ZUZ.2.421.264.2019.SR
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) w związku z art. 401 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.) Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu zawiadamia, że zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na:
1. wykonanie urządzenia wodnego służącego do poboru wód podziemnych – studni głębinowej o głębokości 65,0 m p.p.t. w miejscowości Garbów na działce nr 55, obręb 12 Garbów, gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łódzkie (współrzędne w układzie PL-ETR2000: X: 5728522.19, Y: 6534974.20),
2. usługę wodną obejmującą pobór wód podziemnych ze studni głębinowej z utworów neogeńskich (o zasobach eksploatacyjnych Qe = 30,0 m3/h, przy depresji S = 8,0 m, zasięgu leja depresyjnego R = 172,4,0m, obszarze zasobowym F = 0,22 km2) w miejscowości w Garbów na działce nr 55, obręb 12 Garbów, gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łódzkie w ilości:
Qmax.s = 0,006222 m3/s, Qśr.d = 223,80 m3 /dobę,
Qdop.r = 20 142,0 m3/rok, Qmax.h = 22,40 m3/h,
3. szczególne korzystanie z wód obejmujące nawadnianie upraw rolnych o powierzchni ok. 12,0 ha.
Zgodnie z treścią art. 49 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Po upływie ww. terminu proszę o zwrot obwieszczenia wraz z adnotacją potwierdzającą termin wywieszenia na tablicy ogłoszeń, innego publicznego ogłoszenia lub udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej do Działu Zgód Wodnoprawnych Zarządu Zlewni w Kaliszu z siedzibą przy ul. Kolegialnej 4, 62-800 Kalisz.
Pouczenie
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron na podstawie niniejszego obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.
Dyrektor
Anna Marecka
Otrzymują:
1. Urząd Miejski w Błaszkach
Pl. Niepodległości 13
Błaszki 98-235
(ePUAP)
2. Powiat Sieradzki
pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz
(ePUAP)
3. ZZ w Kaliszu, ZUZ, a/a; BIP RZGW Poznań.
Pełna treść w załączonym pliku.
PO.ZUZ.5.421.246.2019.AK
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Sieradzu
ul. Plac Wojewódzki 1
98-200 Sieradz
tel. +48 43/ 655 41 00
e-mail: zz-sieradz@wody.gov.pl
www.wodypolskie.gov.pl
Sieradz, dn. 1 lipca 2019 r.
PO.ZUZ.5.421.246.2019.AK
OBWIESZCZENIE
Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu
w sprawie zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania administracyjnego
Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. 2018, poz. 2096 ze zm.), w związku z art. 397 ust. 1 i ust.3 pkt 2, art. 401 ust. 1 i 4, art. 407 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tekst jedn. Dz.U.2018, poz.2268 ze zm.) zawiadamiam, że zostało wszczęte na żądanie Wójta Gminy Sieradz postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego (uzupełnionego dnia 03.06.2019 r.) na:
1) wykonanie urządzeń wodnych obejmujących:
a) wykonanie na działkach ewid. nr 963, 962, 961, 960 – obręb geodezyjny Kłocko rowu przydrożnego R1 drogi gminnej na odcinku ok. 76 mb wraz przepustami,
b) wykonanie na działkach ewid. nr 959, 958, 957, 955, 953, 951, 949– obręb geodezyjny Kłocko rowu przydrożnego R2 drogi gminnej na odcinku ok. 164 mb wraz z przepustami
c) wykonanie na działkach ewid. nr 929, 927, 926, 925, 924, 923, 922, 921, 920, 919, 918, 917, 916, 915 – obręb geodezyjny Kłocko rowu przydrożnego R3 drogi gminnej na odcinku ok. 209 m wraz z przepustami,
d) przebudowę na działce ewid. nr 772 – obręb geodezyjny Kłocko istniejącego przepustu PD1 zlokalizowanego w km 0+084 drogi gminnej,
e) wykonanie od hm 0+35,26 do hm 0+45,26 istniejącego rowu R4 przebudowy przepustu PD2 pod drogą zlokalizowanego działce ewid. nr 915 – obręb geodezyjny Kłocko,
2) usługę wodną obejmującą:
f) wprowadzanie do rowu przydrożnego R2 wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi gminnej ujętych w otwarty system kanalizacji deszczowej (ścieki korytkowe),
g) wprowadzanie do rowu przydrożnego R3 wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi gminnej ujętych w otwarty system kanalizacji deszczowej (ścieki korytkowe), w związku z rozbudową drogi gminnej na odcinku od km 0+00 do km 0+735 w miejscowości Kłocko.
W celu zapewnienia stronom czynnego udziału w prowadzonym postępowaniu, zgodnie z art. 10 §1 Kpa informuję o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i zgłaszania ewentualnych wniosków i uwag (bezpośrednio w siedzibie organu lub pisemnie przesyłać na niżej podany adres) w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.
Akta sprawy znajdują się w Zarządzie Zlewni w Sieradzu, (ul. Plac Wojewódzki 1, 98 – 200 Sieradz) i mogą być udostępnione stronom postępowania do wglądu w godz. 8:00÷15:00 w ww. terminie.
Jeżeli we wskazanym terminie strony nie wniosą uwag i ewentualnych uzupełnień do akt sprawy, przedmiotowe postępowanie administracyjne zostanie zakończone decyzją wydaną w oparciu o złożony wniosek i zebrany przez tut. organ materiał dowodowy.
Jednocześnie zgodnie z art. 36 ustawy kpa zawiadamiam, że dotrzymanie terminu ustawowego w przedmiotowej sprawie nie jest możliwe z uwagi na znaczny stopień skomplikowania sprawy. Wydanie pozwolenia wodnoprawnego nastąpi nie później niż do dnia 22.08.2019 r.
W myśl wyżej cytowanej ustawy Kodeks postępowania administracyjnego stronom służy prawo do wniesienia ponaglenia do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. Przesłanki wniesienia ponaglenia określa art. 37 § 1 ww. ustawy. Ponaglenie powinno zawierać uzasadnienie.
Zaznaczam, że w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (art.41 Kpa).
Dyrektor
Grzegorz Szewczyk
Strony:
1) Gmina Sieradz, ul. Armii Krajowej 5; 98-200 Sieradz
2) Pani Emilia Podsiadła
3) Pan Radosław Podsiadły
4) Pani Joanna Ochęcka
5) Pan Sławomir Ochęcki
6) Pani Elżbieta Krystek
7) Pani Grażyna Łuczak
8) Pani Danuta Bednarek
9) Pan Jarosław Bednarek
10) Pani Mariola Jeziorska
11) Pan Arkadiusz Jeziorski
12) Pani Dominika Urbaniak
13) Pani Justyna Nowak
14) Pan Szczepan Glapiński
15) Pan Marek Barwaśny
16) Pan Piotr Barwaśny
17) Pani Julianna Janicka
18) Pan Przemysław Janicki
19) Pani Aleksandra Szymala
20) Pani Agnieszka Wyrwas
21) Pan Witold Wyrwas
22) Pani Anna Szczepańska
23) Pani Danuta Bartos
24) Pan Krzysztof Bartos
25) Pani Grażyna Sowijak
26) Pan Waldemar Sowijak
27) Pan Andrzej Majczak
28) Pan Łukasz Majczak
29) ZUZ a/a.
Strony od poz. 2 do poz. 28 – zawiadomienie w drodze obwieszczenia (art. 401 ust. 3 i 4 ustawy – Prawo wodne oraz art. 49 Kpa)
Pełna tresść w załączonym pliku.
Informacja dla właścicieli lasów
INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI LASÓW
Wsparcie na inwestycje zwiększające odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska - wnioski można składać od 2 maja do 12 czerwca
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchamia nowy rodzaj pomocy, finansowany z budżetu PROW na lata 2014-2020. Jest to wsparcie na inwestycje zwiększające odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska. Wnioski o przyznanie takiej pomocy można składać w biurach powiatowych ARiMR od 2 maja do 12 czerwca 2019 r.
Jakie grunty kwalifikują się do pomocy?
Pomocą objęte są lasy prywatne w wieku 11-60 lat – o powierzchni od 0,1 ha do 20 ha – stanowiące własność wnioskodawcy, które nie są objęte premią pielęgnacyjną PROW i dla których opracowany jest Uproszczony Plan Urządzenia Lasu lub dla których zadania z zakresu gospodarki leśnej określa decyzja starosty wydana na podstawie inwentaryzacji stanu lasu.
Kto może skorzystać z pomocy?
Pomoc przyznawana jest właścicielowi lasu – osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. Aby otrzymać dofinansowanie powinien on mieć nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. Wymagane jest również zobowiązanie do wykonania inwestycji zgodnie z wymogami planu inwestycji zwiększających odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska, sporządzonym przez nadleśniczego.
Jakie przedsięwzięcia objęte są wsparciem?
Wsparcie przyznawane jest do powierzchni lasu, w którym realizowane są konkretne inwestycje. Pomoc można otrzymać na przebudowę składu gatunkowego drzewostanu: przez wprowadzenie drugiego piętra w drzewostanie, w którym średni wiek gatunku panującego w drzewostanie wynosi od 30 do 50 lat lub przez dolesienie luk powstałych w wyniku procesu chorobowego w drzewostanie, w którym średni wiek gatunku panującego w drzewostanie wynosi od 21 do 60 lat, wraz z zabezpieczeniem pniaków po wyciętych drzewach. Pomoc przyznawana jest również na zróżnicowanie struktury drzewostanu, w którym średni wiek gatunku panującego w drzewostanie wynosi od 30 do 60 lat, przez wprowadzenie podszytu rozumianego jako dolna warstwa w drzewostanie, złożona z gatunków drzewiastych i krzewiastych, chroniących i uaktywniających glebę.
Wnioskować można także o dofinansowanie na założenie remizy rozumianej jako obszar, na którym są wprowadzane gatunki drzew i krzewów o dużym znaczeniu biocenotycznym w drzewostanie, w którym średni wiek gatunku panującego w drzewostanie wynosi od 30 do 60 lat, przy czym remiza powinna być ogrodzona oraz mieć powierzchnię 10 arów. W ramach naboru przewidziana jest również pomoc na inwestycje w zakresie czyszczenia późnego rozumianego jako cięcia pielęgnacyjne wykonywane w drzewostanie, w którym średni wiek gatunku panującego w drzewostanie wynosi od 11 do 20 lat, polegające na rozluźnieniu drzewostanu przez usunięcie drzew niepożądanych.
Co więcej, właściciele lasów mogą otrzymać dodatkowe wsparcie na zabiegi ochronne przed zwierzyną: ogrodzenie remizy – w przypadku realizacji inwestycji polegającej na jej założeniu; zabezpieczenie drzewek repelentami albo zabezpieczenie drzewek osłonkami – w przypadku przebudowy składu gatunkowego drzewostanu lub realizacji zróżnicowania struktury drzewostanu.
Wysokość wsparcia
Wysokość dofinansowania zróżnicowana jest w zależności od rodzaju inwestycji oraz warunków, w jakich ma być realizowana. Na przebudowę składu gatunkowego drzewostanu przez wprowadzenie w nim drugiego piętra pomoc wynosi 8 137 zł/ha – w przypadku realizacji inwestycji na gruntach w warunkach korzystnych, a 9 249 zł/ha na gruntach o nachyleniu terenu powyżej 12°. Wsparcie przewidziane na przebudowę składu gatunkowego drzewostanu przez dolesianie luk powstałych w wyniku procesu chorobowego wraz z zabezpieczeniem pniaków po wyciętych drzewach na gruntach w warunkach korzystnych to 12 538 zł/ha, natomiast w przypadku gruntów o nachyleniu terenu powyżej 12° – 14 213 zł/ha.
Na inwestycje w zróżnicowanie struktury drzewostanu przez wprowadzenie podszytu właściciele lasu mogą otrzymać 4 610 zł/ha na gruntach w warunkach korzystnych oraz 5 210 zł/ha na gruntach o nachyleniu terenu powyżej 12°. Z kolei w przypadku zakładania remizy dofinansowanie wynosi 848 zł, bez względu na powierzchnię realizacji inwestycji i rodzaj gruntu. Natomiast wysokość wsparcia na czyszczenie późne to 764 zł/ha – w przypadku realizacji inwestycji na gruntach w warunkach korzystnych, a 917 zł/ha na gruntach o nachyleniu terenu powyżej 12°. Dodatkowo dofinansowanie na zabiegi ochronne przed zwierzyną, w przypadku wprowadzania drugiego piętra w drzewostanie lub podszytu, lub dolesiania luk, lub założenia remizy wynosi: 424 zł/ha na zabezpieczenie sadzonek repelentami; 1 488 zł/ha na zabezpieczenie sadzonek osłonkami oraz 8,82 zł/mb na ogrodzenie remizy siatką metalową o wysokości minimum 2 m.
Wymagane dokumenty
Do wniosku o przyznanie pomocy właściciele lasu powinni dołączyć:
-
kopię planu inwestycji potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez nadleśniczego, którzy sporządził ten plan;
-
dokumenty potwierdzające własność gruntów, na których będzie wykonywana inwestycja;
-
pisemną zgodę na realizację inwestycji pozostałych współwłaścicieli gruntu, jeżeli grunt ten stanowi przedmiot współwłasności; małżonka właściciela gruntu, jeżeli grunt ten stanowi własność tego małżonka
Plan inwestycji – od czego zacząć?
Wniosek o sporządzenie planu inwestycji – po zgromadzeniu wymaganych załączników – należy złożyć do Nadleśnictwa. W tym celu właściciel lasu powinien w pierwszej kolejności udać się do Starostwa Powiatowego po uzyskanie następujących dokumentów:
-
wypisu z ewidencji i budynków dotyczących działek ewidencyjnych, na których będą realizowane inwestycje;
-
wypisu z Uproszczonego Planu Urządzenia Lasu lub decyzji starosty wydanej na podstawie inwentaryzacji stanu lasu;
-
zaświadczenia starosty sprawującego nadzór nad gospodarką leśną w drzewostanie, w którym są planowane inwestycje, potwierdzającego, że inwestycje te nie są sprzeczne z ustaleniami uproszczonego planu urządzenia lasu lub decyzją starosty wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasu.
Dodatkowo jeśli las przeznaczony pod inwestycję położony jest w parku narodowym lub na obszarze jego otuliny, to jego właściciel powinien otrzymać opinię właściwego dyrektora parku narodowego o braku sprzeczności takiej inwestycji z celami ochrony danego obszaru.
Właściciel lasu powinien również pozyskać opinię regionalnego dyrektora ochrony środowiska o braku sprzeczności inwestycji: z celami ochrony danego obszaru, jeżeli las położony jest w rezerwacie przyrody lub w parku krajobrazowym lub na obszarze ich otulin oraz z planami ochrony albo planami zadań ochronnych danego obszaru, albo celami ochrony danego obszaru, jeżeli dla tego obszaru nie został sporządzony ww. plan, a las położony jest na obszarach Natura 2000.
Pełna treść w załączonym pliku.
Zarządzenie Nr 21/2019 Starosty Sieradzkiego
Starosta Sieradzki
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz
Zarządzenie Nr 21/2019
Starosty Sieradzkiego
z dnia 19 kwietnia 2019 r.
w sprawie wykonania zabiegów zwalczających organizmy szkodliwe w zagrożonych lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
Na podstawie art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 2129 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzam wykonanie na koszt Nadleśnictwa Poddębice zabiegów zwalczających (oprysku) organizmy szkodliwe - larwy strzygoni choinówki oraz brudnicy mniszki w lasach zagrożonych niestanowiących własności Skarbu Państwa na obszarze niżej wymienionych gmin i obrębów ewidencyjnych:
Lp. | Gmina |
1. | Sieradz |
2. | Warta |
| Łączna powierzchnia zagrożonych lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa wynosi ok. 688 ha |
§ 2
Zabieg i granice obwodów wykonania zabiegu, o którym mowa w § 1 ustali Nadleśnictwo Poddębice, uwzględniając położenie Obszar Natura 2000 „Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków Zbiornik Jeziorsko PLB100002”.
§ 3
Zabieg należy wykonać techniką agrolotniczą w okresie od 06 maja do 31 maja 2019 r.
§ 4
Zabieg należy wykonać przy zachowaniu warunków stosowania środków ochrony roślin zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 kwietnia 2014 r.
(Dz. U. z 2014 r. poz. 516)
§ 5
Wykonanie i nadzór nad właściwą realizacją zarządzenia powierza się Nadleśniczemu Nadleśnictwa Poddębice.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
STAROSTA
Mariusz Bądzior
Zarządzenie w rejestrze Zarządzeń Starosty Sieradzkiego
Pełna treść w załączonym pliku.
Zarządzenie Nr 20/2019 Starosty Sieradzkiego
Starosta Sieradzki
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz
Zarządzenie Nr 20/2019
Starosty Sieradzkiego
z dnia 19 kwietnia 2019 r.
w sprawie wykonania zabiegów zwalczających organizmy szkodliwe w zagrożonych lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
Na podstawie art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 2129 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzam wykonanie na koszt Nadleśnictwa Kolumna zabiegu zwalczającego (oprysku) organizmy szkodliwe - gąsienice szkodnika pierwotnego sosny - brudnicy mniszki w lasach zagrożonych niestanowiących własności Skarbu Państwa na obszarze niżej wymienionej gminy i obrębów ewidencyjnych:
Lp. | Gmina Sieradz |
1. | Obręb ewidencyjny: |
2. | Obręb ewidencyjny: |
3. | Łączna powierzchnia zagrożonych lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa wynosi ok. 165 ha |
§ 2
Zabieg należy wykonać techniką agrolotniczą w okresie od 10 maja do 15 czerwca 2019 r.
§ 3
Zabieg należy wykonać przy zachowaniu warunków stosowania środków ochrony roślin zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 kwietnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 516).
§ 4
Wykonanie i nadzór nad właściwą realizacją zarządzenia powierza się Nadleśniczemu Nadleśnictwa Kolumna.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
STAROSTA
Mariusz Bądzior
Zarządzenie w rejestrze Zarządzeń Starosty Sieradzkiego
Pełna treść w załączonym pliku.
Obwieszczenie i decyzja
PO.ZUZ.5.421.152.2019.TS
Pełna treść w załączonym pliku.
Obwieszczenie i decyzja
PO.ZUZ.5.421.153.2019.TS
Pełna treść w załączonym pliku.
Zawiadomienie
Lasy Państwowe Nadleśnictwo Złoczew,
ul. Parkowa 12,
98-270 Złoczew
tel.: +48 43 820-22-05,
fax: +48 43 820-24-69,
e-mail: zloczew@lodz.lasy.gov.pl
www.zloczew.lodz.lasy.gov.pl
Złoczew, dnia 29-04-2019
Znak spr.: ZG.7100.6.2018
Adresaci
wg rozdzielnika
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 15/2019 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, znak spr.:ZG.7100.5.2019, z dnia 24 kwietnia 2019 r. w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w 2019 roku oraz Zarządzeniem Nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 marca 2019 roku w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w lasach w 2019 roku, znak spr.: ZO.7100.4.2019
zawiadamiam
o podjęciu decyzji w sprawie wykonania chemicznego zabiegu ratowniczego w drzewostanach Lasów Państwowych ze względu na zagrażającą trwałości lasu obecność larw osnui gwiaździstej oraz gąsienic brudnicy mniszki na terenach wchodzących w skład Nadleśnictwa Złoczew stanowiących oddziały zaznaczone na załączonej mapie obwódką i położonych w zasięgu terytorialnym gmin: Błaszki, Brąszewice, Brzeźnio, Klonowa, Ostrówek, Sieradz i Złoczew. Powierzchnia zabiegu wynosi: 2275 ha.
Łącznie powierzchnia chemicznego zabiegu ratowniczego obejmie 2275 ha, w tym: 2051 ha Lasów Państwowych i 224 ha lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa.
Zabieg chemiczny zostanie wykonany techniką agrolotniczą z użyciem insektycydu Mospilan 20 SP i środka pomocniczego (adiuwanta) Ikar 95 EC w dawkach zgodnych z etykietą – instrukcją użycia.
Nazwa środka ochrony roślin: | Mospilan 20 SP | Ikar 95 EC |
Rodzaj | insektycyd | adiuwant |
Nazwa i zawartość substancji aktywnej | acetamipryd (E)-N1-(6-chloro-3-pirydylometylo)-N2-cyjano- Nl-metyloacetamidyna (związek z grupy pochodnych neonikotynoidów) - 20%. | olej mineralny SAE 10/95 (destylat ropy naftowej zawierający węglowodory parafinowe) - 95% |
Określenie toksyczności dla ludzi | działa szkodliwie po połknięciu | działa drażniąco na oczy |
Określenie toksyczności dla organizmów wodnych | działa szkodliwie na organizmy wodne, może powodować długo utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym. | Działa toksycznie na organizmy wodne, może powodować długo utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym. |
Określenie toksyczności dla pszczół |
| NIE DOTYCZY |
Okres karencji ( okres od dnia ostatniego zabiegu do dnia zbioru i przeznaczenia do konsumpcji) | RUNO LEŚNE -14 DNI | NIE DOTYCZY |
Okres prewencji dla pszczół | NIE DOTYCZY | NIE DOTYCZY |
Okres prewencji dla ludzi | NIE DOTYCZY | NIE DOTYCZY |
Okres prewencji dla zwierząt | NIE DOTYCZY | NIE DOTYCZY |
Szczegółową charakterystykę i sposób użycia obu wymienionych środków zawierają załączone etykiety- instrukcje stosowania.
W związku z powyższym podczas wykonywania zabiegu i w ciągu 24 godzin po jego zakończeniu, w strefie zagrożonej (teren bezpośrednio objęty opryskiem oraz pas w odległości 500 m od jego granic) należy zachować środki ostrożności tj. nie przebywać (lub niezwłocznie się wycofać z zagrożonego terenu) oraz nie pozostawiać na pastwiskach i wybiegach bydła i innych zwierząt gospodarskich (chodzi zarówno o uniknięcie ryzyka skażenia chemicznego jak też wystraszenia zwierząt gospodarskich przez nisko latający samolot).
Przez okres 14 dni od wykonania zabiegu należy powstrzymać się od zbioru runa leśnego, wykaszania i wypasu traw oraz pojenia zwierząt gospodarskich ze zbiorników o otwartym lustrze wody typu stawy, sadzawki itp.
Na granicy lasu objętego zakazem wstępu a w szczególności przy drogach i przejściach prowadzących do lasu zostaną przez nadleśnictwo wywieszone tablice ostrzegawcze, zgodne z załączonym wzorem.
Jednocześnie Nadleśnictwo zwraca się z prośbą do Urzędów Gmin i innych organizacji o włączenie się do akcji informacyjnej w odniesieniu do miejscowej ludności.
Oprysk będzie wykonywany w okresie od ok. 7 do 30 maja 2019 r. (w zależności od warunków atmosferycznych).
W sprawach związanych z akcją prosimy się kontaktować telefonicznie lub pisemnie z Nadleśnictwem Złoczew – tel. (43) 820 22 05; ul Parkowa 12, 98-270 Złoczew.
Zaistniałe ewentualnie szkody należy zgłaszać pisemnie lub osobiście do Nadleśnictwa w ciągu 24 godzin od ich wystąpienia.
Z poważaniem
mgr inż. Edward Janusz
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Złoczew
W załączeniu:
1. Mapa z zaznaczonym terenem objętym opryskiem
2. Etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Mospilan 20 SP
3. Etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Ikar 95 EC
4. Wzór tablicy ostrzegającej o oprysku
Do wiadomości:
1. Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi; ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
2. Urząd Marszałkowski w Łodzi; Aleja Józefa Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź
3. Starostwo Powiatowe w Sieradzu; Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
4. Starostwo Powiatowe w Wieluniu; Plac Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń
5. Urząd Miejski w Błaszkach; Plac Niepodległości 13, 98-235 Błaszki
6. Urząd Gminy Brąszewice; ul. Starowiejska 1, 98-277 Brąszewice
7. Urząd Gminy Brzeźnio; ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio
8. Urząd Gminy Klonowa; ul. Ks. J. Dalaka 2, 98-273 Klonowa
9. Urząd Gminy Sieradz; ul. Armii Krajowej 5, 98-200 Sieradz
10. Urząd Miejski w Złoczewie; ul. Szkolna 16, 98-270 Złoczew
11. Urząd Gminy Ostrówek; Ostrówek 115, 98-311 Ostrówek
12. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi; ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
13. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Łodzi; ul. Lipowa 16, 90-743 Łódź
14. Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Sieradzu; ul. P.O.W. 70/72, 98-200 Sieradz
15. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi; ul. Siewna 13A, 94-250 Łódź
16. Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Sieradzu; ul. P.O.W. 29, 98-200 Sieradz
17. Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Sieradzu; ul. P.O.W. 52, 98-200 Sieradz,
18. Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Wieluniu; P.O.W. 14, 98-300 Wieluń
19. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Im. Prymasa Kardynała Wyszyńskiego w Sieradzu; ul. Armii Krajowej 7 98-200 Sieradz
20. Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Łodzi; ul. Narutowicza 59, 90-130 Łódź
21. Regionalny Związek Pszczelarzy w Sieradzu; ul. Krakowskie Przedmieście 42, 98-200 Sieradz
22. Komenda Powiatowa Policji w Sieradzu; ul. Sikorskiego 2, 98-200 Sieradz
23. Komenda Powiatowa Policji w Wieluniu, ul. ul.Warszawska 22a, 98-300 Wieluń
24. Komisariat Policji w Złoczewie; ul. Parkowa 12b, 98-270 Złoczew
25. Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi; ul. Wólczańska 111/113, 90-521 Łódź
26. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu; ul. T.Grzesika i R.Piwnika 1, 98-200 Sieradz
27. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wieluniu; ul. Wodna 1, 98-300 Wieluń
28. Jednostka Wojskowa Nr 1551 15 Sieradzka Brygada Wsparcia Dowodzenia w Sieradzu; ul. Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz.
29. „Nad Wartą” – Tygodnik Ziemi Sieradzkiej; Rynek 17, 98-200 Sieradz
30. „Nad Wartą” – Tygodnik Ziemi Sieradzkiej; ul. Krakowskie Przedmieście 30, 98-300 Wieluń
31. Dziennik Łódzki w Łodzi; ul. ks. I. Skorupki 17/19 90-532 Łódź
32. Rozgłośnia Regionalna Nasze Radio; ul. Rynek 14, 98-200 Sieradz
33. Polski Związek Łowiecki Zarząd Okręgowy w Sieradzu; ul. M. Reja 13, 98-200 Sieradz
34. Koło Łowieckie Nr 2,,Łoś” w Sieradzu; ul. P.O.W. 61/9, 98-200 Sieradz
35. Koło Łowieckie Nr 1 „Knieja” w Sieradzu; ul. Olendry Duże 57, 98-200 Sieradz
36. Koło Łowieckie Nr 42 „Ponowa” w Brąszewicach; Kurek-Wojtyszki 25, 98-277 Brąszewice
37. Koło Łowieckie Nr 38 „Hubertus” w Brąszewicach; Wiertelaki 11 A, 98-277 Brąszewice
38. Wojskowe Koło Łowieckie Nr 3 „Sokół” w Sieradzu; ul.Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz
39. Koło Łowieckie Nr 7 „KANIA” w Lututowie; ul.Wieruszowska 36, 98-360 Lututów
40. Koło Łowieckie Nr 11 „Myśliwiec” w Łodzi; ul. Zachodnia 53, 91-063 Łódź
41. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi; ul. J. Matejki 16, 91-402 Łódź
42. Zespół Ochrony Lasu w Łodzi; ul. J. Matejki 16, 91-402 Łódź.
Zawiadomienie
Nadleśnictwo Poddębice
Rodrysin 18A
99-200 Poddębice
tel.: +48 43 678-29-75,
fax: +48 43 678-44-69,
e-mail: poddebice@lodz.lasy.gov.pl
Rodrysin, 30-04-2019
Znak sprawy: ZG.7100.5.2019
Wg rozdzielnika
Zgodnie z Zarządzeniem nr 15/2019 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, zn. spr: ZG.7100.5.2019 z 24.04.2019 roku w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w 2019 roku, działając w myśl art. 10 ust. 1 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (Dz. U. z 2018, poz. 21 z późn. zm.) oraz Zarządzenia nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie ograniczania zagrożeń ze strony szkodliwych owadów, grzybów patogenicznych i innych zjawisk szkodotwórczych w lasach w 2019 roku
Z a w i a d a m i a m
o podjęciu decyzji w sprawie wykonania chemicznego zabiegu ratowniczego w drzewostanach Lasów Państwowych oraz w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa wykazujących zagrażającą trwałości lasu obecność strzygoni choinówki i brudnicy mniszki. Zabieg wykonany zostanie zgodnie z załączoną mapą oraz zestawieniem gruntów położonych w zasięgu terytorialnym gmin Poddębice, Pęczniew, Zadzim, Warta, Sieradz, Szadek.
Łącznie powierzchnia chemicznego zabiegu ratowniczego obejmie ok. 4982 ha, w tym: 4141 ha LP i 841 ha lasów niepaństwowych.
Zabieg chemiczny zostanie wykonany techniką agrolotniczą z użyciem insektycydu Dimilin 480 SC i środka pomocniczego (adiuwanta) Ikar 95 EC w dawkach zgodnych z etykietami – instrukcjami użycia.
Nazwa środka ochrony roślin: | Dimilin 480 SC | Ikar 95 EC |
Rodzaj | insektycyd | adiuwant |
Nazwa i zawartość substancji aktywnej | Diflubenzuron (związek z grupy benzoilomoczników 480 g/l, 40,03%), zawiera 1,2-benzoizotiazol-3(2H)-on | olej mineralny SAE 10/95 (destylat ropy naftowej zawierający węglowodory parafinowe) - 95%. |
Określenie toksyczności dla ludzi | Działa szkodliwie przez drogi oddechowe i po połknięciu. | Działa drażniąco na oczy. |
Określenie toksyczności dla organizmów wodnych | Działa bardzo toksycznie na organizmy wodne, powodując długotrwałe skutki. | Działa bardzo toksycznie na organizmy wodne, powodując długotrwałe skutki. |
Określenie toksyczności dla pszczół | Bardzo toksyczny dla pszczół w dawce powyżej 0,375 l/ha |
|
Okres karencji (okres od dnia ostatniego zabiegu do dnia zbioru i przeznaczenia do konsumpcji) | RUNO LEŚNE – 24 godziny | NIE DOTYCZY |
Okres prewencji (zapobiegający zatruciu) dla pszczół | Nie wchodzić do czasu całkowitego wyschnięcia cieczy na powierzchni roślin. | NIE DOTYCZY |
Okres prewencji dla ludzi | NIE DOTYCZY | |
Okres prewencji dla zwierząt | NIE DOTYCZY |
Szczegółową charakterystykę i sposób użycia obu wymienionych środków zawierają załączone etykiety – instrukcje stosowania.
W związku z powyższym podczas wykonywania zabiegu i w ciągu 24 godzin po jego zakończeniu, w strefie zagrożonej (teren bezpośrednio objęty opryskiem oraz pas w odległości 500 m od jego granic) należy zachować środki ostrożności tj. nie przebywać (lub niezwłocznie wycofać się z zagrożonego terenu) oraz nie pozostawiać na pastwiskach i wybiegach bydła i innych zwierząt gospodarskich (chodzi zarówno o uniknięcie ryzyka skażenia chemicznego jak też wystraszenia zwierząt gospodarskich przez nisko latający samolot). Przez okres 1 doby od wykonania zabiegu należy powstrzymać się od zbioru runa leśnego, wykaszania i wypasu traw oraz pojenia zwierząt gospodarskich ze zbiorników o otwartym lustrze wody typu stawy, sadzawki, itp.
Na granicy lasu objętego zakazem wstępu, a w szczególności przy drogach i przejściach prowadzących do lasu zostaną przez nadleśnictwo wywieszone tablice ostrzegawcze z napisem: ,,ZAKAZ WSTĘPU DO LASU OD DNIA 13 MAJA 2019 DO ODWOŁANIA Z POWODU ZABIEGU CHEMICZNEGO ZWALCZANIA SZKODLIWYCH OWADÓW NA PODSTAWIE USTAWY O LASACH Z 28 WRZEŚNIA 1991 R. (Dz. U. z 2018 r., poz. 2129 z późn. zm.) NADLEŚNICZY NADLEŚNICTWA PODDĘBICE” Jednocześnie Nadleśnictwo zwraca się z prośbą do urzędów gmin i innych organizacji o włączenie się do akcji informacyjnej w odniesieniu do miejscowej ludności .
Oprysk będzie wykonywany w okresie od ok. 13 do 31 maja 2019 r. (w zależności od warunków atmosferycznych).
W sprawach związanych z akcją prosimy się kontaktować telefonicznie lub pisemnie z Nadleśnictwem Poddębice, telefon (43) 678 29 75.
Zaistniałe ewentualnie szkody należy zgłaszać pisemnie lub osobiście do nadleśnictwa w ciągu 24 godzin od ich wystąpienia.
Z poważaniem
Robert Krokowski
Nadleśniczy
Nadleśnictwa Poddębice
Załączniki:
1) mapa z zaznaczonym terenem objętym opryskiem
2) zestawienie powierzchni do zabiegu
2) etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Dimilin 480 SC
3) etykieta – instrukcja dotycząca preparatu Ikar 95 EC
Do wiadomości:
1. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Lipowa 16,90-743 Łódź,
2. Delegatura WIOŚ w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 70/72, 98-200 Sieradz
3. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi, ul. Siewna 13A, 94-250 Łódź,
4. WIORiN w Łodzi Delegatura w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 29, 98-200 Sieradz,
5. Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 52, 98-200 Sieradz,
6. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź,
7. Starostwo Powiatowe w Sieradzu, Pl. Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz,
8. Starostwo Powiatowe w Poddębicach, ul. Łęczycka 16, 99-200 Poddębice
9. Urząd Miasta i Gminy w Warcie, Rynek Reymonta 1, 98-290 Warta,
10. Urząd Miejski w Poddębicach, ul. Łódzka 17/18, 99-200 Poddębice
11. Urząd Gminy Zadzim, Zadzim 44 , 99-232 Zadzim
12. Urząd Gminy Pęczniew, ul. Główna 10/12, 99-235 Pęczniew
13. Urząd Gminy i Miasta Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek
14. Urząd Gminy Sieradz, ul. Armii Krajowej 5, 98-200 Sieradz
15. Urząd Gminy i Miasta Warta, Rynek im. Wł. St. Reymonta 1, 98-290 Warta
16. Komenda Powiatowa Policji w Poddębicach, ul. Targowa 22, 99-200 Poddębice
17. Komenda Powiatowa Policji w Sieradzu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2, 98-200 Sieradz,
18. Komenda Powiatowa PSP w Poddębicach, ul. Narutowicza 3, 99-200 Poddębice
19. Komenda Powiatowa PSP w Sieradzu, ul. T. Grzesika R. Piwnika 1, 98-200 Sieradz,
20. Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Łodzi, ul. Narutowicza 59, 90-130 Łódź, biuro@wzplodz.nazwa.pl
21. Regionalny Związek Pszczelarzy w Sieradzu, ul. Krakowskie Przedmieście 42, 98-200 Sieradz,
22. Zespół Szkół Publicznych w Rossoszycy, ul. Sieradzka 7, 98-290 Warta, szkolarossoszyca@op.pl
23. PZŁ Zarząd Okręgowy w Sieradzu, ul. Mikołaja Reja 13, 98 - 200 Sieradz, zo.sieradz@pzlow.pl
24. „Dziennik Łódzki” , ul. Rynek 17, 99-200 Sieradz, sieradz@dziennik.lodz.pl
25. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi, ul. Matejki 16, 91-402 Łódź,
26. Zespół Ochrony Lasu w Łodzi, ul. Matejki 16, 91-402 Łódź.
Zaproszenie do składania ofert
Sieradz, dnia 30 kwietnia 2019 r.
STAROSTWO POWIATOWE
w SIERADZU
Pl. Wojewódzki 3
98-200 Sieradz
RS.641.1.2019
Zaproszenie do składania ofert
Powiat Sieradzki, zaprasza do złożenia oferty cenowej na wykonywanie „Rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi oraz terenów, na których te ruchy występują dla obszaru powiatu sieradzkiego”
I. Tryb udzielania zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone jest na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz.U z 2018, poz. 1986, ze zm.), którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro.
II. Zakres:
1. Rozpoznanie i udokumentowanie osuwisk oraz terenów zagrożonych ruchami masowymi na obszarze powiatu sieradzkiego o powierzchni 1 491 km2, w skład którego wchodzi 11 gmin (Błaszki, Brąszewice, Brzeźnio, Burzenin, Goszczanów, Klonowa, Miasto-Sieradz, Sieradz, Warta, Wróblew i Złoczew) wraz z charakterystyką geomorfologiczną i geologiczną osuwisk, ustaleniem przyczyn ich powstania i rozwoju, oceną stopnia aktywności osuwisk i możliwości ich dalszego rozwoju oraz oceną terenów zagrożonych ruchami masowymi.
2. Opracowanie rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi oraz terenów, na których te ruchy występują dla obszaru powiatu sieradzkiego w układzie gmin, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie informacji dotyczących ruchów masowych ziemi (Dz. U. z 2007 r., poz. 840).
3. Wykonanie map osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi wraz w skali 1 : 10 000 na podkładach topograficznych oraz kart rejestracyjnych osuwisk (KRO) i kart rejestracyjnych terenów zagrożonych ruchami masowymi (KRTZ) w wersji analogowej i cyfrowej dla obszaru powiatu sieradzkiego, zgodnie z wytycznymi zawartymi w „Instrukcji opracowania Mapy osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi w skali 1:10 000” opracowanej przez Państwowy Instytut Geologiczny, Warszawa 2008 r., przyjętej przez Ministra Środowiska w 2008 r.
III. Wymagania:
1. Posiadanie przez Wykonawcę uprawnień geologicznych kat. VI, VII lub VIII, lub zapewnienie wykonania tej dokumentacji przez osoby posiadające takie uprawnienia.
2. Autorskie mapy osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi (MOTZ) należy opracować na podkładach topograficznych, w cięciu arkuszowym 1:10 000, w systemie informacji przestrzennej (GIS). Mapa winna być opracowana w postaci analogowej oraz plików cyfrowych (na płycie CD lub DVD).
3. Tekst objaśniający MOTZ należy opracować w postaci papierowej i cyfrowej (pliki w formacie DOC/DOCX i PDF na płycie CD lub DVD).
Złożenie oferty
1. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli Oferent złoży więcej niż jedną ofertę, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
2. Termin realizacji zamówienia: 15 listopada 2019 r.
3. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik do zaproszenia pod rygorem nieważności.
4. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.
5. Oferta musi być podpisana przez Oferenta, jeżeli jest nią osoba fizyczna, w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą zaleca się, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać złożone jako część oferty i musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
6. Oferent, którego oferta będzie najkorzystniejsza, z dniem podpisania umowy dostarczy dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień geologicznych wymienionych w punkcie III. 1.
7. Oferent musi udzielić bezpłatnej gwarancji i rękojmi na wykonaną usługę na okres 36 miesięcy.
8. Ofertę należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz – pokój 121 lub dostarczyć na adres Zamawiającego w terminie do dnia 8 maja 2019 r., do godziny 12:00 czasu lokalnego. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 8 maja 2019 r., o godzinie 12:15 czasu lokalnego, w pokoju 326 Starostwa Powiatowego w Sieradzu.
9. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty drogą e-mail na adres: spsieradz_rs@finn.pl, jeżeli oferta wpłynie do dnia 8 maja 2019 r., do godziny 12:00.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania, nie dokonując wyboru najkorzystniejszej oferty, bez podania przyczyny.
NACZELNIK
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Barbara Ułanowska
Załącznik:
1. Formularz oferty
Pełna treść w załączonym pliku.