Zaproszenie do składania ofert
I. Starosta Sieradzki działając na podstawie art. 130a ust. 5c i ust.5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 z późn. zm.) zaprasza do składania ofert w postępowaniu, którego przedmiotem jest wykonywanie na obszarze Powiatu Sieradzkiego powierzonych przez Starostę Sieradzkiego zadań w zakresie:
1. Usuwania pojazdów z drogi w przypadkach, określonych w art. 130a ust. 1 i 2 w/w ustawy, i umieszczania ich na parkingu strzeżonym;
2. Prowadzenia całodobowego parkingu strzeżonego dla umieszczenia usuwanych w/w pojazdów do czasu uiszczenia opłat za ich usunięcie i przechowywanie.
II. Oferta, dotycząca usług wymienionych w pkt I.1 w zakresie usuwania pojazdów z drogi i umieszczania ich na parkingu strzeżonym, powinna zawierać:
1. standard wyposażenia i oznakowania pojazdu przeznaczonego do usuwania lub przemieszczania pojazdów;
2. liczbę i rodzaj pojazdów przystosowanych do usuwania lub przemieszczania pojazdów, kserokopie aktualnych dowodów rejestracyjnych pojazdów, którymi będą wykonywane usługi wraz z tytułem prawnym pojazdu w przypadku, gdy pojazd nie jest własnością oferenta;
3. liczbę zatrudnionych kierowców i ich uprawnienia do kierowania pojazdami (kserokopie praw jazdy);
4. deklarację oferenta dotyczącą czasu przybycia na miejsce zdarzenia licząc od momentu zgłoszenia zlecenia;
5. proponowane ceny brutto usługi w PLN wraz z kalkulacją ceny za usunięcie jednego pojazdu z drogi (w tym: załadunek i rozładunek, dojazd i holowanie) dla pojazdów:
1) rower i motorower,
2) motocykl,
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t,
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3.5 t do 7.5 t,
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7.5 t do 16.0 t,
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16.0 t,
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne;
6. zobowiązanie oferenta do realizacji każdego zlecenia usunięcia pojazdu z drogi;
7. opinię Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu w zakresie dotychczasowego przebiegu ewentualnej współpracy oferenta z policją.
III. Oferta, dotycząca usług wymienionych w punkcie I.2 w zakresie prowadzenia parkingu strzeżonego, powinna zawierać:
1. standard wyposażenia parkingu strzeżonego, a zwłaszcza rodzaj ogrodzenia, rodzaj nawierzchni parkingu, oświetlenie i monitoring;
2. liczbę miejsc do parkowania pojazdów z możliwością wyznaczenia miejsc do parkowania wszystkich rodzajów pojazdów;
3. proponowany rodzaj zabezpieczenia pojazdów;
4. warunki utrzymywania pojazdów, a zwłaszcza pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi;
5. miejsce położenia parkingu;
6. proponowane ceny brutto usługi w PLN wraz z kalkulacją ceny (za każdą rozpoczętą dobę parkowania) dla pojazdów:
1) rower i motorower,
2) motocykl,
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t,
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3.5 t do 7.5 t,
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7.5 t do 16.0 t,
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16.0 t,
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne;
7. tytuł prawny do dysponowania parkingiem (akty własności, umowy);
8. zobowiązanie oferenta do realizacji każdego zlecenia umieszczania pojazdu na parkingu strzeżonym;
9. opinię Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu w zakresie dotychczasowego przebiegu ewentualnej współpracy jednostki z policją.
IV. Ofertę należy przygotować na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
1. aktualny wydruk z CEIDG wygenerowany na dzień złożenia oferty i potwierdzający wpis do ewidencji działalności gospodarczej (według PKD – nr 52.21Z);
2. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
4. oświadczenie, że oferent posiada uprawnienia niezbędne do wykonywania określonych prac lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2013.1414 z późn. zm.);
5. zobowiązanie oferenta do realizacji każdego zlecenia usunięcia pojazdu z drogi (przez całą dobę);
6. zobowiązanie oferenta do realizacji każdego zlecenia umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym (przez całą dobę);
7. zobowiązanie do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody, wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością lub kserokopie zawartej umowy;
8. kserokopie aktualnych dowodów rejestracyjnych pojazdów, którymi będą wykonywane usługi wraz z tytułem prawnym pojazdu w przypadku, gdy pojazd nie jest własnością oferenta;
9. kserokopie dokumentów, potwierdzających tytuł prawny do dysponowania parkingiem (akty własności, umowy);
10. kserokopie praw jazdy kierowców zatrudnionych przez oferenta świadczącego usługi usuwania pojazdów z drogi.
V. Wymogi wobec złożonej oferty.
Przedmiotowa oferta powinna:
1. zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, zaświadczenia;
2. być przygotowana w sposób uniemożliwiający rozłączenie się kartek;
3. wszystkie strony oferty łącznie z załącznikami powinny być ponumerowane i parafowane;
4. być przygotowana zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do ogłoszenia o konkursie ofert;
5. znajdować się w zamkniętej kopercie z napisem „Oferta na holowanie pojazdów oraz na prowadzenie parkingu” z adnotacją „Nie otwierać przed dniem 10.09. 2015 r.”.
VI. Informacje ogólne.
1. Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1) wraz z oświadczeniem (Załącznik Nr 2) można pobrać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu , Plac Wojewódzki 3 (Wydział Komunikacji i Transportu – parter) lub na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu w zakładce Tablica ogłoszeń Wydziału Komunikacji i Transportu.
2. Termin składania ofert upływa z dniem 10.09.2015 r. o godzinie 1100, oferty należy złożyć na dzienniku podawczym Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Sieradzu (parter) lub przesłać pocztą na adres starostwa. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.
3. Do udzielania informacji z Oferentami upoważniony jest Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Kazimierz Strumiński, tel. 43 822 37 79 wew. 381.
4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10.09.2015 r. o godz. 1130.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez tego samego Oferenta więcej jak jednej oferty na poszczególne zadania określone w pkt. I.1, I.2.
6. Powierzenie wykonywania zadań w zakresie usuwania pojazdów z drogi i prowadzenia całodobowego parkingu strzeżonego wybranemu oferentowi nastąpi zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych na okres odpowiadający w/w przepisom.
VII. Tryb oceny złożonych ofert.
1. Przy ocenie oferty wymienionej w pkt I.1 będą brane pod uwagę kryteria wymienione w pkt II.1, II.2, II.3, II.4, II.5, a przy ocenie oferty wymienionej w pkt I.2 – kryteria wymienione w pkt III.1, III.2, III.3, III.4, III.5, III.6, III.7.
2. O wynikach postępowania zostaną powiadomieni wszyscy oferenci biorący udział w postępowaniu. Wybrani oferenci zostaną podani do publicznej wiadomości na stronie internetowej w zakładce: tablica ogłoszeń Wydziału Komunikacji i Transportu na stronie BIP Starostwa Powiatowego.
Sieradz, dnia 02 września 2015 roku.
STAROSTA SIERADZKI
Dariusz Olejnik
Pełna treść w załączonym pliku.

Pełna treść w załączonym pliku.
"Historia Pojazdu" Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych pod adresem https://historiapojazdu.gov.pl realizuje usługę "Historia Pojazdu" Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów dla wszystkich, którzy planują zakup używanego samochodu, motocyklu lub innego pojazdu zarejestrowanego w Polsce.
Dane otrzymywane dzięki tej usłudze, mogą pomóc w ocenie stanu technicznego pojazdu oraz potwierdzeniu wiarygodności oferty sprzedawcy. Otrzymany raport można łatwo zapisać i wydrukować. Informacje o pojeździe otrzymuje się całkowicie bezpłatnie.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
Skrzynka ta pozwala na składanie dokumentów elektronicznych w następujących sprawach:
Rejestracja pojazdów
- rejestracja pojazdów
- rejestracja czasowa pojazdu
- wyrejestrowanie pojazdu
Uprawnienia kierowców
- potwierdzenie kwalifikacji
- przywrócenie cofniętego uprawnienia - pozwolenie tramwajowe
- przywrócenie cofniętego uprawnienia - prawo jazdy
- wydanie międzynarodowego prawa jazdy
- wydanie pozwolenia tramwajowego
- wydanie prawa jazdy
- wydanie prawa jazdy przed upływem okresu orzeczonej kary zakazu prowadzenia pojazdów, za pośrednictwem jednostki, która je wydała za granicą (dotyczy osób zamieszkałych poza granicą RP)
- wydanie wtórnika pozwolenia tramwajowego
- wydanie wtórnika prawa jazdy
- wymiana dokumentu na podstawie art. 150 ustawy - Prawo Jazdy
- wymiana prawa jazdy wydanego za granicą bez sprawdzania kwalifikacji
- wymiana wojskowego dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem
- zwrot zatrzymanego pozwolenia tramwajowego
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy
Szczegółowe informacje dostępne są pod adresem: https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help
Nowe zasady w ubieganiu się o prawo jazdy
Do tej pory było tak, że adept pojawiał się w wybranym przez siebie ośrodku szkolenia kierowców i tam składał wszystkie dokumenty, łącznie z zaświadczeniem od lekarza. Nowym rozwiązaniem jest zmiana systemu obiegu dokumentów przedkładanych przez osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami. Od dnia 19 stycznia 2013r. przyszły kierowca powinien osobiście lub elektronicznie złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy wraz z niezbędnymi dokumentami do właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Urzędu Miejskiego lub Starostwa Powiatowego.
Po weryfikacji dokumentów generowany będzie w systemie teleinformatycznym profil kandydata na kierowcę (PKK). Na szkolenie kandydat na kierowcę będzie się zgłaszał do dowolnie wybranego ośrodka szkolenia kierowców z numerem PKK, który po zakończeniu szkolenia zaktualizuje profil o dane potwierdzające jego ukończenie. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego po pobraniu PKK i przeprowadzeniu egzaminu państwowego również zaktualizuje w systemie teleinformatycznym profil o dane dotyczące pozytywnie zdanego egzaminu Państwowego.
Następnie, już na podstawie zaktualizowanego profilu kandydata na kierowcę, zostanie zamówiony dokument prawa jazdy.
STAROSTA SIERADZKI
ZAPRASZA
do składania ofert w postępowaniu na wybór jednostki do świadczenia na terenie Powiatu Sieradzkiego usług usuwania pojazdów z drogi oraz ich przemieszczania i parkowania na parkingu strzeżonym.
Pełna treść w załączonym pliku.