Wydział Geodezji i Kartografii


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za wypisy:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Wystąpienie pokontrolne

01‑10‑2018 13:36:13

WOJEWODA ŁÓDZKI

Łódź, 26 września 2018 r.

GIK-I.431.1.2018

Wystąpienie pokontrolne

Na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2016 r., poz. 1629 tekst jednolity ze zm.) oraz art. 11 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. Nr 185, poz. 1092) w terminie 13 lutego 2018 r. - 30 maja 2018 r. przeprowadzona została kontrola w trybie zwykłym w powiatach województwa łódzkiego, zarządzona przez Wojewodę Łódzkiego w zakresie: rzetelność składanych sprawozdań i raportów.

Kontrolę przeprowadzili:

- Dariusz Szczepański – starszy inspektor wojewódzki w Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej, pełniący funkcję kierującego Zespołem kontrolerów na podstawie upoważnienia Wojewody Łódzkiego nr GIK-I.431.1.2018 z dnia 12.02.2018 r.

- Grażyna Ibsz – inspektor wojewódzki w Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej, na podstawie upoważnienia Wojewody Łódzkiego nr GIK-I.431.1.2018 z dnia 12.02.2018 r.

Kontrolujący złożyli oświadczenia w dniu 12.02.2018 r. o braku okoliczności uzasadniających wyłączenie od udziału w kontroli.

(akta kontroli str.  1 - 8).

Ustalenia ogólne

Na podstawie zawiadomienia o przeprowadzeniu kontroli GIK-I.431.1.2018 z dnia 5 lutego 2018 r. rozpoczęto przygotowania dokumentacji do analizy porównawczej sprawozdań powiatowych sporządzonych za rok 2016 i za rok 2017.

W dniu 18 stycznia 2018 r. do ŁUW wpłynęło pismo Głównego Geodety Kraju Nr KN-MZUT.035.1.2018.MT dotyczące zebrania informacji od Starostów poprzez wypełnienie poszczególnych formularzy sprawozdawczych z wykonania prac w 2017 r. z zakresu:

- mapy zasadniczej,

- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,

- katastru nieruchomości oraz jego modernizacji,

- szczegółowej osnowy geodezyjnej,

- bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000.

Powyższe zakresy prac zostały ujęte w dwóch poziomach sprawozdawczych, tj. w poziomie powiatu znajdującego się w obszarze województwa i w poziomie województwa.

Mając na uwadze oceny cząstkowe oparte na przedstawionych powyżej ustaleniach, działalność organów Służby Geodezyjnej w kontrolowanym zakresie należy ocenić pozytywnie, mimo stwierdzonych uchybień.

Zestawienie wyników przeprowadzonej kontroli przedstawia się następująco:

- Ocena pozytywna – 5 kontrolowanych Starostw,

- Ocena pozytywna z uchybieniami – 19 kontrolowanych Starostw,

- Ocena pozytywna z nieprawidłowościami – brak takich ocen,

- Ocena negatywna – brak takich ocen.

Na podstawie ww. zestawienia wyników można stwierdzić, że Starostowie oraz Prezydenci Miast Grodzkich w zasadzie należycie wywiązują się z obowiązku rzetelnego sporządzania sprawozdań z działalności z zakresu administracji rządowej w dziedzinie geodezji i kartografii.

Formularze sprawozdawcze przeznaczone dla poszczególnych Starostów (Geodetów Powiatowych ) oznaczone zostały następująco:

GUGiK-1.00 – Sprawozdanie o mapie zasadniczej,

GUGiK-2.00 – Sprawozdanie o geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),

GUGiK-3.00 – Sprawozdanie o katastrze nieruchomości oraz jego modernizacji,

GUGiK-4.00 – Sprawozdanie o szczegółowej osnowie geodezyjnej,

GUGiK-5.00 – Sprawozdanie o bazie danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000 (BDOT500).

Zgodnie z zaleceniem GGK, w dniu 23 stycznia 2018 r. ŁWINGiK rozesłał formularze do wszystkich Starostów i Prezydentów Miast Grodzkich celem uzupełnienia.

Termin zakończenia prac przez Starostów i odesłania do ŁWINGiK wypełnionych formularzy Główny Geodeta Kraju ustalił na 28 lutego 2018 r.

Zgodnie z programem kontroli, w jej trakcie została sprawdzona poprawność wypełniania formularzy sprawozdań GUGiK 1.00 - GUGiK 5.00 za rok 2017 pozyskanych od Starostów i Prezydentów Miast Grodzkich województwa łódzkiego, zarówno pod względem merytorycznym jak i liczbowym, a także przeprowadzona została analiza porównawcza informacji zawartych w sprawozdaniach za rok 2017 i rok poprzedni 2016.

Wyniki analizy zestawiono w formie tabelarycznej i załączono do Akt kontroli.

(akta kontroli str. 15 – 56; 275-284).

Ustalenia szczegółowe

Kontroli podlegało łącznie 120 formularzy sprawozdań za rok 2017 oraz  porównanie zapisów z rokiem poprzednim.

Kontrolę przeprowadzano etapami.

Z każdego etapu wysyłano do poszczególnych Starostów i Prezydentów Miast Grodzkich informację o zauważonych nieścisłościach i błędach z prośbą o wyjaśnienie lub poprawę odpowiednich zapisów.

 Prawidłowe dane zaczytywano sukcesywnie do zestawienia zbiorczego dla województwa łódzkiego, które ostatecznie, nie obarczone błędami, przekazane zostało do Głównego Geodety Kraju.

W trakcie kontroli zauważono i wyjaśniono następujące nieprawidłowości:

1. POWIAT BEŁCHATOWSKI 1001

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – brak danych w wierszu 64 – (koszty),

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – dwa razy podano te same wartości w wierszach 3-5 i 4-6, brak kosztów   wiersz 12.

W dniu 7.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-2.00 i GUGiK-5.00.

W dniu 8.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego dla województwa łódzkiego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

2. POWIAT KUTNOWSKI 1002

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – błędnie podano ilość punktów osnowy – do wyjaśnienia,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo,

W dniu 7.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularza GUGiK-4.00.

W dniu 8.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego dla województwa łódzkiego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

3. POWIAT ŁASKI 1003

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie  określono powierzchnię mapy zasadniczej - jeżeli nie ma bazy GESUT i BDOT500 to nie można podać powierzchni mapy zasadniczej w wierszach 1 i 2,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – Rejestr cen i wartości -  liczba wyciągów z operatów to 500, w 2016 r. było 789  – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

W dniach 7.03.2018 r. i 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 oraz GUGiK-3.00.

W dniach 8.03.2018 r. i 23.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego dla województwa łódzkiego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

4. POWIAT ŁĘCZYCKI 1004

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – powierzchnię mapy zasadniczej podano 12290 ha hybrydowej, powierzchnia powiatu wynosi 77275 ha – do wyjaśnienia zagadnienie, czy dla pozostałego terenu brak jest pokrycia,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość działek zmalała o 11898 w stosunku do 2016 r. – do wyjaśnienia,

błędnie podano ilość jednostek rejestrowych,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów - 292,  

w 2016 r. było 312 - należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

ilość obrębów zmodernizowanych od 1996 do 2017 r. – było 69 jest 174 –sprawdzić prawidłowość zapisu,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo

W dniach 8.03.2018 r., 16.03.2018 r. i 21.03.2018 ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w formularzach GUGiK-1.00 i GUGiK-3.00.

W dniach 9.03.2018 r., 19.03.2018 r. i 26.03.2018 r. poprawione dane w formularzu GUGiK-3.00 zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego dla województwa łódzkiego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-1.00 oraz zapis w GUGIK-3.00 w zakresie Rejestru cen i wartości nieruchomości jest prawidłowy i pozostaje bez zmian – w 2016 r. podano błędne dane.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

5. POWIAT ŁOWICKI 1005

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – sprawdzić powierzchnię mapy zasadniczej: 98799 ha czy 98817 ha,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – Ilość punktów zmalała o 27323 w stosunku do 2016 r.- sprawdzić,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów to 8 – do wyjaśnienia, należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru.

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo,

W dniach 8.03.2018 r. i 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 oraz GUGiK-3.00.

W dniach 8.03.2018 r. i 21.03.2018 r. poprawione dane w formularzach GUGiK-1.00 oraz GUGiK-3.00 zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

6. POWIAT ŁÓDZKI WSCHODNI 1006

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – sprawdzić powierzchnię mapy zasadniczej  42272 ha czy 49981 ha,

GUGiK-2.00 – podano powierzchnię ewidencyjną, a nie geodezyjną,

                         Miasto Rzgów – różna powierzchnia w wierszu 2 i 63,

GUGiK-3.00 – sprawdzić powierzchnię ewidencyjną i geodezyjną - wzrosła o 5 ha,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów to 40, było 187  – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

Komórka K31 – wartość w komórce K31 jest sumą wartości w komórkach K25, K27, K29 i powinna odpowiadać wartości wskazanej w komórce K20,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – podano powierzchnię ewidencyjną, a powinna być geodezyjna,

                        Miasto Rzgów – różna powierzchnia w wierszu 2 i 63.

W dniach 9.03.2018 r. i 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00, GUGiK-2.00, GUGiK-3.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniach 9.03.2018 r. i 21.03.2018 r. poprawione dane w GUGiK-1.00, GUGiK-2.00, GUGiK-3.00 oraz GUGiK-5.00 zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, zapis w GUGIK-3.00 w zakresie powierzchni geodezyjnej jest prawidłowy i pozostaje bez zmian.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

7. POWIAT OPOCZYŃSKI 1007

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość działek zmalała o 663 – do wyjaśnienia,

                         ilość punktów zmalała o 5064-  do wyjaśnienia.

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów jest 1334, a było 1340 – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru.

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo,

W dniach 5.03.2018 r., 9.03.2018 r. i 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularza GUGiK-3.00.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, zapis w GUGIK-3.00 w zakresie ilości działek  pozostaje bez zmian – działki były łączone, w zakresie ilości punktów pozostaje bez zmian – błędnie podano w 2016 r., Rejestr cen i wartości nieruchomości pozostaje bez zmian – jest prawidłowo.

Ocena cząstkowa pozytywna

 8. POWIAT PABIANICKI 1008

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie określona mapa zasadnicza,

GUGiK-2.00 – nie podano kosztów – wiersz 64,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – nie podano kosztów – wiersz 12.

W dniach 9.03.2018 r. i 19.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 GUGiK-2.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniu 19.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

9. POWIAT PAJĘCZAŃSKI 1009

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – błędnie wypełniono wiersze (1, 62, 63),

GUGiK-3.00 – sprawdzić ilość punktów -  zmalała o 6056 w stosunku do 2016 r.,

 technika prowadzenia katastru – było 6 obrębów w jednej zintegrowanej bazie i 140 w dwóch bazach zintegrowanych za pomocą interfejsu, a jest 146 obrębów w dwóch bazach zintegrowanych za pomocą interfejsu,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo,

W dniach 5.03.2018 r., 9.03.2018 r. i 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-2.00 oraz GUGiK-3.00.

W dniach 6.03.2018 r. 9.03.2018 r. i 22.03.2018 r. poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

10. POWIAT PIOTRKOWSKI 1010

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – sprawdzić powierzchnię mapy zasadniczej : podano 33249 ha, a powierzchnia powiatu wynosi 142874 ha,

GUGiK-2.00 – błędna ilość obrębów – wiersz 62,

GUGiK-3.00 – sprawdzić ilość punktów-  zmalała o 20667,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – błędna ilość obrębów – wiersz 10,

W dniu 9.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-2.00, GUGiK-3.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniu 9.03.2018 r. poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-1.00 pozostaje bez zmian.

Również GUGiK-3.00 pozostaje bez zmian, a ilość punktów granicznych zmalała na skutek połączenia obrębów w gminy.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

11. POWIAT PODDĘBICKI 1011

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – pusty arkusz – po uzupełnieniu - wypełniony prawidłowo,

GUGiK-2.00 – pusty arkusz; po uzupełnieniu – błędne powierzchnie obrębów wiersz 63, błędnie wypełniony wiersz 20,

GUGiK-3.00 – pusty arkusz; po uzupełnieniu - ilość działek zmalała o 276, ilość punktów wzrosła o 4298 – sprawdzić,

GUGiK-4.00 – pusty arkusz – po uzupełnieniu – brak kompletnych danych,

GUGiK-5.00 – pusty arkusz; po uzupełnieniu – błędnie wiersz 9.

W dniach 5.03.2018 r. i 9.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 -  GUGiK-5.00.

W dniach 5.03.2018 r. oraz 9.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-3.00 pozostaje bez zmian – dane są prawidłowe.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

12. POWIAT RADOMSZCZAŃSKI 1012

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość budynków zmalała o 2018 – do wyjaśnienia,

GUGiK-4.00 – błędne wartości ,

GUGiK-5.00 – wypełniony niewłaściwie wiersz 9,

W dniach 5.03.2018 r., 6.03.2018 r. oraz 9.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-3.00, GUGiK-4.00 i GUGiK-5.00.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 9.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

13. POWIAT RAWSKI 1013

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – sprawdzić powierzchnię mapy zasadniczej,

GUGiK-2.00 – błędnie wypełniono wiersze 11-20,

jeśli nie ma bazy to nie ma kosztów założenia – wiersz 64,

GUGiK-3.00 – ilość punktów zmalała o 42151 – do wyjaśnienia,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – zamienione wartości: liczba cen i liczba wyciągów,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – jeśli nie ma bazy to nie ma kosztów założenia – wiersz 12.

W dniach 9.03.2018 r., 16.03.2018 r. oraz 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00, GUGiK-2.00, GUGiK-3.00 oraz GUGiK-5.00.

 W dniach 9.03.2018 r., 19.03.2018 r. oraz 26.03.2018 poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-1.00 pozostaje bez zmian.

Również GUGiK-3.00 pozostaje bez zmian w zakresie punktów granicznych - ilość punktów zmalała na skutek przejścia na powiatową bazę danych.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

14. POWIAT SIERADZKI 1014

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

Ocena cząstkowa pozytywna

15. POWIAT SKIERNIEWICKI 1015

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie określona mapa zasadnicza - jeżeli baza jest założona dla 4109 ha to tyle powinno być mapy zasadniczej w wierszach 1-2,

GUGiK-2.00 – wypełnione niewłaściwe wiersze,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – zapotrzebowanie na nowe znaki – do wyjaśnienia,

GUGiK-5.00 – wypełnione niewłaściwe wiersze.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 19.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00, GUGiK-2.00, GUGiK-4.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 26.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

16. POWIAT TOMASZOWSKI 1016

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – powierzchnię mapy zasadniczej – duża różnica między powierzchnią powiatu,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość działek zmalała o 12184 w stosunku do 2016 r.,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

W dniu 19.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 oraz GUGiK-3.00.

W dniu 22.03.2018 r. poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformowała Geodeta Powiatowy, GUGiK-3.00 pozostaje bez zmian, ilość działek jest prawidłowa, błędnie podano w 2016 r.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

17. POWIAT WIELUŃSKI 1017

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie  określona powierzchnia mapy zasadniczej- jeżeli nie ma bazy GESUT i BDOT500 to nie można podać mapy zasadniczej w wierszu 1 i 2,

GUGiK-2.00 – błędna ilość obrębów wiersze: 1 i 62,

GUGiK-3.00 – pusty arkusz- po uzupełnieniu: wiersze 27 i 29 nie sumują się na wiersz 33; budynki ujawnione w EGiB – było 26088 a jest 21591,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów jest 0,  było 176 – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru.

  Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba cen - podano 564, a było 8356 – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru.

GUGiK-4.00 – sprawdzić osnowę wysokościową – ilość punktów wzrosła o 365,

GUGiK-5.00 – błędna ilość obrębów- wiersze: 1 i 10.

W dniach 6.03.2018 r., 19.03.2018 r. oraz 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy   GUGiK-1.00 - GUGiK-5.00.

 W dniach 6.03.2018 r., 20.03.2018 r. oraz 23.03.2018 poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-4.00 pozostaje bez zmian, dane są prawidłowe, GUGiK-3.00 w zakresie budynków pozostaje bez zmian, dane są prawidłowe.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

18. POWIAT WIERUSZOWSKI 1018

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie  określona powierzchnia mapy zasadniczej- jeżeli nie ma bazy GESUT i BDOT500 to nie ma mapy zasadniczej w wierszu 1 i 2,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość punktów zmalała o 11749 w stosunku do 2016 r.,

 zmalała  powierzchnia mapy wektorowej pełnej: było 40632 ha jest 30590 ha,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo,

W dniach 19.03.2018 r. oraz 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieprawidłowościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 oraz GUGiK-3.00.

W dniu 22.03.2018 poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

19. POWIAT ZDUŃSKOWOLSKI 1019

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – sprawdzić poprawność wypełnienia poszczególnych wierszy- gmina Zapolice- dwa razy to samo,

dla inicjalnej bazy danych GESUT należy wypełnić wiersze 41-60; wiersz 61 będzie „ nie”, wiersze 62 i 63 będzie „ 0”, wiersz 64 – podać koszty,

GUGiK-3.00 – ilość działek wzrosła o 5547 – do wyjaśnienia,

błędna wartość wiersz 19 i 20,

 Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów - 3, a było 161 – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

GUGiK-4.00 – sprawdzić osnowę wysokościową –(jeżeli punktów jest 20 i 20 dobrych, to skąd 20 zniszczonych),

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 19.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-2.00, GUGiK-3.00 oraz GUGiK-4.00.

W dniu 21.03.2018 poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

20. POWIAT ZGIERSKI 1020

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – ilość działek wzrosła o 121951,

ilość budynków wzrosła o 9750,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów jest 0, a było 94 – należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

sprawdzić ilość obrębów zmodernizowanych od 1996 r. do 2017 r. w zakresie budynków – było 93 jest 93, a wykazano modernizację w 2017 roku,

komórki J69-J73- suma powinna stanowić 100%, komórki K69-K73- suma powinna stanowić 100%,

GUGiK-4.00 – wyjaśnić dane dotyczące osnowy wysokościowej – w dwóch ostatnich kolumnach są te same wartości,

GUGiK-5.00 – uzupełnić „ 0” w wierszach od 1 do 11.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał do Starostwa informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-3.00, GUGiK-4.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniach 6.03.2018 oraz 26.03.2018 r. poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformował Geodeta Powiatowy, GUGiK-3.00 w zakresie budynków pozostaje bez zmian, dane są prawidłowe. GUGiK-4.00 pozostaje bez zmian, dane są prawidłowe.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

21. POWIAT BRZEZIŃSKI 1021

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

Ocena cząstkowa pozytywna

22. MIASTO ŁÓDŹ 1061

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-2.00 – wypełnione niewłaściwe wiersze; brak kosztów wiersz 64,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – brak kosztów wiersz 12.

W dniu 8.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-2.00 oraz GUGiK-5.00.

W dniu 9.03.2018 poprawione dane zostały zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Jak poinformowała Z-ca Dyrektora ds. Technicznych, koszty w wierszach 64 i 12 nie będą uzupełnione.

Ocena cząstkowa pozytywna.

23. MIASTO PIOTRKÓW TRYBUNALSKI 1062

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie określona mapa zasadnicza,

GUGiK-2.00 – wypełnione niewłaściwe wiersze,

GUGiK-3.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

W dniu 6.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00 i GUGiK-2.00.

W dniu 6.03.2018 poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna.

24. MIASTO SKIERNIEWICE 1063

W wyniku kontroli ustalono, że:

GUGiK-1.00 – błędnie określona powierzchnia mapy zasadniczej,

GUGiK-2.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-3.00 – wartość w komórce J45 jest sumą wartości komórek J37, J39, J41, J43 i powinna odpowiadać wartości w J20, komórka J46 - powinna być wartość 100% ( wiersze 33, 34 ),

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba wyciągów z operatów - 0, a było 902 -  należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru,

Rejestr cen i wartości nieruchomości – liczba cen - 360, a było 3631 -  należy podać ilość narastająco od dnia utworzenia rejestru.

GUGiK-4.00 – wypełniono prawidłowo,

GUGiK-5.00 – wypełniono prawidłowo.

W dniach 6.03.2018 r. oraz 21.03.2018 r. ŁWINGiK przesłał informację o błędach i nieścisłościach w wypełnieniu formularzy GUGiK-1.00, GUGiK-3.00.

W dniach 7.03.2018 oraz 21.03.2018 r. poprawione dane zostały ponownie zaczytane do zestawienia zbiorczego.

Ocena cząstkowa pozytywna z uchybieniami.

(akta kontroli str.  57 - 274).

..................................................................

(kierownik komórki ds. kontroli)

Pełna treść w załączonym pliku.

 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAWIADOMIENIE

01‑10‑2018 11:58:08

Sieradz, dnia 28 września 2018 r.

STAROSTA SIERADZKI
   Plac Wojewódzki 3
      98-200 Sieradz 

ZAWIADOMIENIE

o wyłożeniu projektu operatu opisowo-kartograficznego
modernizacji ewidencji gruntów i budynków

 

  Na podstawie art. 24a ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) Starosta Sieradzki zawiadamia, że w Starostwie Powiatowym w Sieradzu w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu, przy ul. Warneńczyka 1, budynek A, pokój nr 1 (wejście od szczytu – drugi budynek od ulicy) zostanie wyłożony do wglądu osób zainteresowanych projekt operatu opisowo – kartograficznego modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla następującego obrębu ewidencyjnego powiatu sieradzkiego:

-  Chrzanowice  gm. Błaszki

w  terminie 17.10.2018 r. - 07.11.2018 r. (w dni robocze) w godzinach od 10°° do 14°°.

Dokumentacja tych projektów składająca się z:

  • rejestru gruntów,
  • rejestru budynków,
  • rejestru lokali,
  • kartotek budynków,
  • kartotek lokali,
  • mapy ewidencyjnej,

opracowana została na podstawie art. 20 ust. 1-3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
(tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r.
w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

            Wszyscy zainteresowani mają prawo zapoznać się w podanym terminie z ww. dokumentacją, uzyskać niezbędne wyjaśnienia
i zgłosić ewentualne uwagi i wnioski w tej sprawie. Skorzystanie z tego prawa leży w interesie zainteresowanych, aby na tym etapie postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków ujawnić ewentualne błędy i nieprawidłowości.

            Niestawienie się w terminie i miejscu określonym w niniejszym zawiadomieniu nie stanowi przeszkody do prowadzenia dalszych etapów postępowania, zatwierdzenia operatu opisowo-kartograficznego i ujawnienia nowych danych w ewidencji gruntów i budynków.

Informuję o konieczności przedstawienia dokumentu tożsamości oraz dokumentów potwierdzających prawo do nieruchomości.
W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy.

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zawiadomienie

25‑09‑2018 09:48:14

Sieradz, dnia 24 września 2018 r.

STAROSTA SIERADZKI
   Plac Wojewódzki 3
      98-200 Sieradz

ZAWIADOMIENIE

o wyłożeniu projektów operatów opisowo-kartograficznych
modernizacji ewidencji gruntów i budynków

Na podstawie art. 24a ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) Starosta Sieradzki zawiadamia, że w Starostwie Powiatowym w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3 (budynek Politechniki Łódzkiej, lokal 207) zostaną wyłożone do wglądu osób zainteresowanych projekty operatów opisowo – kartograficznych modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla następujących obrębów ewidencyjnych powiatu sieradzkiego:

- Kaszew gm. Goszczanów
- Chwalęcice gm. Goszczanów

w terminie 10.10.2018 r. - 30.10.2018 r. (w dni robocze) w godzinach od 10°° do 14°°.

Dokumentacja tych projektów składająca się z:

  • rejestru gruntów,

  • rejestru budynków,

  • rejestru lokali,

  • kartotek budynków,

  • kartotek lokali,

  • mapy ewidencyjnej,

opracowana została na podstawie art. 20 ust. 1-3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

Wszyscy zainteresowani mają prawo zapoznać się w podanym terminie z ww. dokumentacją, uzyskać niezbędne wyjaśnienia i zgłosić ewentualne uwagi i wnioski w tej sprawie. Skorzystanie z tego prawa leży w interesie zainteresowanych, aby na tym etapie postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków ujawnić ewentualne błędy i nieprawidłowości.

Niestawienie się w terminie i miejscu określonym w niniejszym zawiadomieniu nie stanowi przeszkody do prowadzenia dalszych etapów postępowania, zatwierdzenia operatów opisowo-kartograficznych i ujawnienia nowych danych w ewidencji gruntów i budynków.

Informuję o konieczności przedstawienia dokumentu tożsamości oraz dokumentów potwierdzających prawo do nieruchomości. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy.

 

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAWIADOMIENIE o czynnościach podjętych w celu ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

18‑09‑2018 12:25:36

Sieradz, dnia 14.09.2017 r.  

ZAWIADOMIENIE
o czynnościach podjętych w celu ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

Przedsiębiorstwo Branżowe Włodzimierz Wartalski, działając na podstawie zawartej umowy ze Starostą Sieradzkim na wykonanie „Modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Kaszew, gmina Goszczanów, powiat sieradzki, województwo łódzkie”, art. 32 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2101 z późniejszymi zmianami), § 38 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z późn. zm.) oraz zgłoszenia pracy geodezyjnej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Sieradzu zawiadamia, że w dniu 05.10.2017 r. w godzinach od 1000 do 1500 w obrębie geodezyjnym Kaszew, gmina Goszczanów, zostaną przeprowadzone czynności ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych wyszczególnionych w załączonej liście właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających, którzy nie są znani lub nie znane jest ich miejsce zamieszkania oraz uzupełnienie arkuszy budynków w przypadku ich występowania na w/w. działkach.

W związku z powyższym, jako zainteresowanych, proszę o wzięcie udziału w opisanych czynnościach.

 

Geodeta uprawniony
Wojciech Mirowski
upr. nr 670

W dniu okazania  kontakt z wykonawcą roboty pod numerem tel. 574 259 757

POUCZENIE:

Zawiadomieni właściciele (władający) gruntami proszeni są o przybycie w oznaczonym terminie z wszelkimi dokumentami, jakie mogą być potrzebne przy ustalaniu granic ich gruntów oraz dokumentami umożliwiającymi ustalenie tożsamości osoby deklarującej swój udział w tych czynnościach. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy. W przypadku współwłasności, współużytkowania wieczystego, małżeńskiej wspólności ustawowej – uczestnikami są wszystkie strony. Udział w czynnościach ustalenia granic leży w interesie podmiotu i nieusprawiedliwione niewzięcie w nich udziału nie będzie stanowić przeszkody do ich przeprowadzenia. Z czynności ustalenia przebiegu granic sporządza się protokół graniczny. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2017 r. poz. 2101 z poźn. zm.), Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z poźn. zm.).

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy:

  1. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zgłoszonej pracy geodezyjnej.
  2. Administratorem Danych Osobowych jest właściwy miejscowo Starosta.
  3. Informacja o Inspektorze Ochrony Danych jest dostępna na stronie internetowej właściwego miejscowo Starostwa Powiatowego.
  4.  Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu wskazanego w pkt 1, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
  6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  7. Podanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji celów określonych w pkt 1 jest obowiązkowe, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
 
 

LP.

OBRĘB

DZIAŁKA

IMIĘ I NAZWISKO

RODZICE

1

KASZEW                        

458/1             

STANISŁAW NOWAK

JAN,JÓZEFA

2

PONIATÓWEK                    

19/1              

TOMASZ OLESZCZYK

Rodzice:--------

3

KASZEW                        

793                

JÓZEF CHUDZIK

Rodzice:MARCIN,ANNA

4

KASZEW                        

19, 64/1, 797               

JÓZEF CHOJNACKI

Rodzice:MICHAŁ,ALEKSANDRA

5

KASZEW                        

668/1             

MARIANNA ŚWIŃTEK

Rodzice:STANISŁAW,JANINA

6

KASZEW                        

328/1, 329/1, 372/1, 374/1, 628, 708, 828/1, 829/1, 836/1, 984/1, 985/1, 986/1

BOGUMIŁ JAGIEŁA

Rodzice:JÓZEF,STANISŁAWA

7

KASZEW                        

27/2, 28/4, 77/2, 791/1

RAFAŁ WOJTCZAK

Rodzice:HENRYK,JÓZEFA

8

KASZEW                        

363/1, 397, 416, 476, 481, 486, 495, 509, 614, 638, 700, 858/1, 859/1, 860/1, 962/1, 963/1

LESZEK MACUDZIŃSKI

Rodzice:ZDZISŁAW,JANINA

9

KASZEW                        

363/1, 397, 416, 476, 481, 486, 495, 509, 614, 638, 700, 858/1, 859/1, 860/1, 962/1, 963/1

KRYSTYNA MACUDZIŃSKA

Rodzice:ANTONI,KAZIMIERA

10

KASZEW                        

792/3             

JULIAN ANTONI WOŹNIAK

Rodzice:ANTONI,HELENA

11

ZIEMIĘCIN                     

275               

GRZEGORZ CHUDZIK

Rodzice:--------

12

ZIEMIĘCIN                     

275               

WACŁAWA BARTCZAK

Rodzice:--------

13

ZIEMIĘCIN                     

275               

MARIANNA CHOJECKA

Rodzice:--------

14

ZIEMIĘCIN                     

275               

ANNA JASZCZAK

Rodzice:--------

15

ZIEMIĘCIN                     

275               

KRYSTYNA KUBIAK

Rodzice:--------

16

ZIEMIĘCIN                     

275               

IWONA PASZEWSKA

Rodzice:--------

17

KASZEW                        

717/2              

EUGENIUSZ JULIAN KUŹNIK

Rodzice:MARIAN,ANNA

18

KASZEW                        

717/2             

MARIA KUŹNIK

Rodzice:FRANCISZEK,WACŁAWA

19

KASZEW                        

566/1, 576/1            

JAROSŁAW WOJTCZAK

Rodzice:JAN,DANUTA

20

KASZEW                        

682/2             

KRZYSZTOF GAJ

Rodzice:JAN,ZOFIA

21

KASZEW                        

230/3, 231/3             

WIESŁAWA KUCHARSKA

Rodzice:JÓZEF,ANIELA

22

KASZEW                        

117/1, 118/1, 119, 120, 121, 122/1, 123/1, 143/1, 144/1, 145, 161/3, 588/1, 1026/1

JANINA URSZULA CHOJNACKA

Rodzice:JAN,MARIANNA

23

KASZEW                        

207               

HELENA CHOJNACKA

Rodzice:SZCZEPAN,MARIA

24

ZIEMIĘCIN                     

241               

ANDRZEJ DUCZMAŃSKI

Rodzice:WIESŁAW,IRENA

25

ZIEMIĘCIN                     

241               

JOLANTA DUCZMAŃSKA

Rodzice:KAZIMIERZ,DANIELA

26

ZIEMIĘCIN                     

248               

ANNA MAŁGORZATA GAJ

Rodzice:RYSZARD,MARIOLA

27

ZIEMIĘCIN                      

242/1             

EWA MŁOTKIEWICZ

Rodzice:JÓZEF,MARIANNA

28

KASZEW                        

44

ANETA JADWIGA OSICKA

Rodzice:RYSZARD,MARIANNA

29

KASZEW                        

523

MARIANNA OSICKA

Rodzice:FRANCISZEK,MARIANNA

30

KASZEW                        

523

RYSZARD OSICKI

Rodzice:IGNACY,STANISŁAWA

31

KASZEW                        

727, 728

JÓZEF RUTECKI

Rodzice:JÓZEF,JÓZEFA

32

KASZEW                        

727, 728

CZESŁAWA MAREK

Rodzice:JÓZEF,JÓZEFA

33

KASZEW                         

569

DOROTA BARTCZAK

Rodzice:FRANCISZEK,ŁUCJA

34

KASZEW                        

451

KAZIMIERA MACIEJEWSKA

Rodzice:ANTONI,MARIANNA

35

WRONIAWY      

204, 200, 198, 197

KRZYSZTOF DARIUSZ KRZYCZKOWSKI

Rodzice:ZDZISŁAW,JADWIGA

36

WRONIAWY      

204, 200, 198, 197

DOROTA ZOFIA KRZYCZKOWSKA

Rodzice:STANISŁAW,ZOFIA

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAWIADOMIENIE

13‑09‑2018 10:43:08

Sieradz, dnia 12 września 2018 r.

STAROSTA SIERADZKI
   Plac Wojewódzki 3
      98-200 Sieradz  

ZAWIADOMIENIE

o wyłożeniu projektów operatów opisowo-kartograficznych
modernizacji ewidencji gruntów i budynków

Na podstawie art. 24a ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) Starosta Sieradzki zawiadamia, że w Starostwie Powiatowym w Sieradzu w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu, przy ul. Warneńczyka 1, budynek A, pokój nr 1 (wejście od szczytu – drugi budynek od ulicy) zostaną wyłożone do wglądu osób zainteresowanych projekty operatów opisowo – kartograficznych modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla następujących obrębów ewidencyjnych powiatu sieradzkiego:   

-  Rzężawy  gm. Goszczanów

-  Sokołów gm. Goszczanów

w  terminie 27.09.2018 r. - 17.10.2018 r. (w dni robocze) w godzinach od 10°° do 14°°.

Dokumentacja tych projektów składająca się z:

  • rejestru gruntów,
  • rejestru budynków,
  • rejestru lokali,
  • kartotek budynków,
  • kartotek lokali,
  • mapy ewidencyjnej,

opracowana została na podstawie art. 20 ust. 1-3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

Wszyscy zainteresowani mają prawo zapoznać się w podanym terminie z ww. dokumentacją, uzyskać niezbędne wyjaśnienia i zgłosić ewentualne uwagi i wnioski w tej sprawie. Skorzystanie z tego prawa leży w interesie zainteresowanych, aby na tym etapie postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków ujawnić ewentualne błędy i nieprawidłowości.

Niestawienie się w terminie i miejscu określonym w niniejszym zawiadomieniu nie stanowi przeszkody do prowadzenia dalszych etapów postępowania, zatwierdzenia operatów opisowo-kartograficznych i ujawnienia nowych danych w ewidencji gruntów i budynków.

Informuję o konieczności przedstawienia dokumentu tożsamości oraz dokumentów potwierdzających prawo do nieruchomości. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy.        

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAWIADOMIENIE o czynnościach podjętych w celu ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

05‑09‑2018 13:03:23

Sieradz, dnia 03.09.2017 r.

ZAWIADOMIENIE

o czynnościach podjętych w celu ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

 

Przedsiębiorstwo Branżowe Włodzimierz Wartalski, działając na podstawie zawartej umowy ze Starostą Sieradzkim na wykonanie „Modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Chwalęcice, gmina Goszczanów, powiat sieradzki, województwo łódzkie”, art. 32 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2101 z późniejszymi zmianami), § 38 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z późn. zm.) oraz zgłoszenia pracy geodezyjnej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Sieradzu zawiadamia, że w dniu 04.10.2017 r. w godzinach od 1000 do 1500 w obrębie geodezyjnym Chwalęcice, gmina Goszczanów, zostaną przeprowadzone czynności ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych wyszczególnionych w załączonej liście właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających, którzy nie są znani lub nie znane jest ich miejsce zamieszkania oraz uzupełnienie arkuszy budynków w przypadku ich występowania na w/w. działkach.

W związku z powyższym, jako zainteresowanych, proszę o wzięcie udziału w opisanych czynnościach.

 

GEODETA UPRAWNIONY
WOJCIECH MIROWSKI
UPR. 670

 

W dniu okazania kontakt z wykonawcą roboty pod numerem tel. 574 259 757

POUCZENIE:

Zawiadomieni właściciele (władający) gruntami proszeni są o przybycie w oznaczonym terminie z wszelkimi dokumentami, jakie mogą być potrzebne przy ustalaniu granic ich gruntów oraz dokumentami umożliwiającymi ustalenie tożsamości osoby deklarującej swój udział w tych czynnościach. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy. W przypadku współwłasności, współużytkowania wieczystego, małżeńskiej wspólności ustawowej – uczestnikami są wszystkie strony. Udział w czynnościach ustalenia granic leży w interesie podmiotu i nieusprawiedliwione niewzięcie w nich udziału nie będzie stanowić przeszkody do ich przeprowadzenia. Z czynności ustalenia przebiegu granic sporządza się protokół graniczny. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2017 r. poz. 2101 z poźn. zm.), Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów  i budynków (Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z poźn. zm.).

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy:

  1. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zgłoszonej pracy geodezyjnej.

  2. Administratorem Danych Osobowych jest właściwy miejscowo Starosta.

  3. Informacja o Inspektorze Ochrony Danych jest dostępna na stronie internetowej właściwego miejscowo Starostwa Powiatowego.

  4.  Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

  5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu wskazanego w pkt 1, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.

  6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  7. Podanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji celów określonych w pkt 1 jest obowiązkowe, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

 

 

LP.

OBRĘB

DZIAŁKA

IMIĘ I NAZWISKO

RODZICE

1

MORAWKI

4/2, 5

MACIEJ PIETURA

 

2

MORAWKI

4/2, 5

STANISŁAW PIETURA

 

3

MORAWKI

11/2

JÓZEF BĄCZYŃSKI

Rodzice: PAWEŁ

4

CHWALĘCICE

351

JÓZEF PACYNA

Rodzice: MARIAN, KAZIMIERA

5

CHWALĘCICE

253/4

PIOTR STANISŁAW GRZELACZYK

Rodzice: JÓZEF, MARIANNA

6

CHWALĘCICE

324/2

MIROSŁAW RAŹNIEWSKI

Rodzice: EDMUND, BRONISŁAWA

7

CHWALĘCICE

216

ADAM STEFAN WIŚNIEWSKI

Rodzice: ROMAN, LUCYNA

8

CHWALĘCICE

71, 326

MARIUSZ KUBICKI

Rodzice: WŁADYSŁAW, ZOFIA

9

MORAWKI

6

PAWEŁ GORZAWSKI

Rodzice: STANISŁAW, MARIANNA

10

NACESŁAWICE

34

KAROL MICHAŁOWSKI

Rodzice: JÓZEF, JANINA

11

KORZENICA

1, 4

ANETA MARIA FRĄTCZAK

Rodzice: TADEUSZ, MARIANNA

12

CHLEWO

390

PAWEŁ GRYCZYŃSKI

Rodzice: EUGENIUSZ, KRYSTYNA

13

MORAWKI

6

MARIAN KUBICKI

Rodzice: WŁADYSŁAW, JANINA

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

GK.II.6821.1.2018

03‑07‑2018 14:29:09

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Sieradz, 14.06.2018 r.

GK.II.6821.1.2018

D e c y z j a

Na podstawie art. 124b, art. 124a, art. 124 ust. 4 w związku z art. 114 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 121 z późn. zm.), w związku z art. 104 i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Pawła Kowalczyka, działającego w imieniu i na rzecz PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie, Starosta Sieradzki

o r z e k a

1. Zobowiązać właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługuje inne prawo rzeczowe do udziału w nieruchomości po zmarłym współwłaścicielu, położonej w woj. łódzkim, powiecie sieradzkim, gminie Złoczew, obrębie Emilianów, oznaczonej w rejestrze ewidencji gruntów numerem 94/2 – KW nr SR1S/00066489/5, do jej udostępnienia, w celu wykonania czynności związanych z remontem istniejącej sieci – odcinka napowietrznej linii elektroenergetycznej niskiego napięcia oraz odcinka przyłącza elektroenergetycznego napowietrznego niskiego napięcia, a zlokalizowanych na gruncie przedmiotowej nieruchomości.

2. Obowiązek udostępnienia nieruchomości polega na umożliwieniu osobom upoważnionym przez PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie, wstępu na teren działki nr 94/2, w celu wymiany przewodów nieizolowanej linii elektroenergetycznej napowietrznej niskiego napięcia o długości 20 metrów na przewody izolowane o tej samej długości oraz wymiany przewodów nieizolowanego istniejącego przyłącza elektroenergetycznego napowietrznego niskiego napięcia o długości 25 metrów na przewody izolowane o większym przekroju, o tej samej długości.

3. Udostępnienie nieruchomości nastąpi z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, na okres niezbędny do realizacji inwestycji, jednak nie dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni od dnia faktycznego zajęcia.

4. Zobowiązać PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie do przywrócenia przedmiotowej nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po zakończeniu prac związanych z inwestycją.

5. PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie zobowiązana jest do inwentaryzacji szkód powstałych w wyniku działań prowadzonych na podstawie niniejszej decyzji w formie protokólarnego ich opisu, dokonanego z udziałem stron postępowania - w przypadku, jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, ze wskazaniem dokładnego terminu zajęcia nieruchomości.

6. Zobowiązać PGE Dystrybucja S.A. do wypłaty odszkodowania za udostępnienie nieruchomości oraz szkody powstałe wskutek czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, uzgodnionego z właścicielem, użytkownikiem wieczystym lub osobą, której przysługuje inne prawo rzeczowe do udziału w nieruchomości po zmarłym współwłaścicielu, w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym upłynął termin udostępnienia nieruchomości.

7. W przypadku, gdy do uzgodnienia odszkodowania, o którym mowa w pkt 6. niniejszej decyzji nie dojdzie w terminie 30 dni od dnia, kiedy upłynął termin udostępnienia nieruchomości, ustalenie odszkodowania nastąpi w drodze decyzji Starosty Sieradzkiego.

8. Ogłosić niniejszą decyzję, poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń oraz stronie BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

Uzasadnienie

W dniu 30.01.2018 roku, Pan Paweł Kowalczyk działający z substytucji Tomasza Makowieckiego – Dyrektora Rejonu Energetycznego Bełchatów – pełnomocnika Spółki PGE Dystrybucja Spółka Akcyjne z siedzibą w Lublinie, zwrócił się z wnioskiem o wydanie na podstawie art. 124a i art. 124b ustawy o gospodarce nieruchomościami, decyzji zobowiązującej do udostępnienia nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w gminie Złoczew, obrębie Emilianów, oznaczonych w rejestrze ewidencji gruntów numerem działki 94/2, poprzez udzielenie zezwolenia na przebudowę sieci elektroenergetycznej SN i nN, zlokalizowanej na gruncie wskazanej nieruchomości.

We wniosku wskazano, że dotychczasowy współwłaściciel przedmiotowej nieruchomości – Wacław Sucholas - nie żyje.

Jak ustalił tut. organ, jednym ze współwłaścicieli w/w nieruchomości, na podstawie odpisu księgi wieczystej prowadzonej w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Sieradzu nr SR1S/00066489/5 jest Wacław Sucholas w 1/8 części udziałów. Z dołączonego do pisma wnioskodawcy odpisu skróconego aktu zgonu wynika, że Wacław Sucholas zmarł w dniu 24 lutego 2017 roku.

W związku z powyższym, stosownie do art. 114 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, Starosta Sieradzki wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podał do publicznej wiadomości informację o zamiarze ograniczenia praw rzeczowych do nieruchomości, poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń i stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sieradzu. Powyższą informację zamieszczono również w gazecie o zasięgu ogólnopolskim – „Gazeta Wyborcza”.

Z uwagi na fakt, że w wyznaczonym w informacji dwumiesięcznym terminie nie zgłosiły się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do udziału w nieruchomości, zgodnie z art. 114 ust. 4 i art. 115 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, z dniem 21 maja 2018 roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne dotyczące ograniczenia, na podstawie art. 124a i art. 124b ustawy o gospodarce nieruchomościami, sposobu korzystania z nieruchomości, w części udziału o nieuregulowanym stanie prawnym, po zmarłym Wacławie Sucholas, położonej w gminie Złoczew, obrębie Emilianów, oznaczonej numerem działki 94/2 o pow. 1,9102 ha, przez udzielenie zezwolenia na przebudowę sieci elektroenergetycznej SN i nN.

Informacja o wszczęciu postępowania oraz o możliwości zapoznania się z zebraną w sprawie dokumentacją, została wywieszona na tablicy ogłoszeń oraz stronie BIP Starostwa Sieradzkiego.

Zgodnie z art. 124b ustawy o gospodarce nieruchomościami, starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, w drodze decyzji zobowiązuje właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości do udostępnienia nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń, nienależących do części składowych nieruchomości, służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, a także usuwaniem z gruntu tych ciągów, przewodów, urządzeń i obiektów, jeżeli właściciel, użytkownik wieczysty lub osoba, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości nie wyraża na to zgody. Decyzja o zobowiązaniu do udostępniania nieruchomości może być także wydana w celu zapewnienia dojazdu umożliwiającego wykonanie czynności.

Obowiązek udostępnienia nieruchomości może być ustanowiony na czas nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Za udostępnienie nieruchomości oraz związane z tym szkody przysługuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej między właścicielem, użytkownikiem wieczystym lub osobą, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości a podmiotem, któremu udostępniono nieruchomość. Jeżeli do takiego uzgodnienia nie dojdzie w terminie 30 dni, licząc od dnia, w którym upłynął termin udostępnienia nieruchomości, określony w decyzji, starosta wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej wszczyna postępowanie w sprawie ustalenia odszkodowania.

Obowiązek udostępnienia nieruchomości, podlega egzekucji administracyjnej.

Stosownie do art. 124a u.g.n., powyższy przepis stosuje się także do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Jak stanowi art. 113 ust. 7 w związku z ust. 6 u.g.n., nieruchomością o nieuregulowanym stanie prawnym jest również nieruchomość, której właściciel lub użytkownik wieczysty nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

Biorąc pod uwagę powyższy stan faktyczny i prawny, należało orzec jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Starosty Sieradzkiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Z up. STAROSTY
Wojciech Proszewski
NACZELNIK WYDZIAŁU
Geodezji, Kartografii, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami

Otrzymują:

  1. Pan Paweł Kowalczyk
    pełnomocnik PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie,
  2. Starostwo Powiatowe w Sieradzu – celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej BIP.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

03‑07‑2018 11:14:21

STAROSTA SIERADZKI

Sieradz, dnia 28 czerwca 2018 r.

INFORMACJA

o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją


Stosownie do art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) informuję, że w oparciu o dane i materiały zgromadzone w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym rozpoczęte zostały prace geodezyjne mające na celu modernizację ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Sokołów, gmina Goszczanów, powiat sieradzki, województwo łódzkie.

Postępowanie prowadzone będzie w trybie art. 4 ust.1a pkt 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 24a wyżej cytowanej ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

Czynności techniczne związane z opracowaniem operatu ewidencji gruntów i budynków wykonywali będą upoważnieni pracownicy firmy: PUH PRACOWNIA GEODEZYJNA inż. Zbigniew Brzęczek, ul. Ketlinga 3, 98-200 Sieradz.

Informuję również, że opracowany w ramach tej modernizacji projekt operatu opisowo–kartograficznego, którego podstawowymi elementami będzie: rejestr gruntów, rejestr budynków, rejestr lokali, kartoteka budynków, kartoteka lokali, mapa ewidencyjna, zgodnie z art. 24a ust. 4 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie wyłożony do wglądu zainteresowanych na okres 15 dni roboczych w Starostwie Powiatowym w Sieradzu w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1.

Odrębna informacja o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo – kartograficznego, zgodnie z art. 24a ust. 5 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie późniejszym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia, poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu i Urzędzie Gminy Goszczanów oraz ogłoszeniu jej w prasie o zasięgu krajowym.

Dalszy tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków wynika z przepisów art. 24a ust. 6-12 Prawa geodezyjnego i kartograficznego o brzmieniu:

6. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.

7. Upoważniony pracownik starostwa powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2, przy udziale przedstawiciela wykonawcy prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków, w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego, rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, po czym informuje zgłaszającego uwagi o sposobie rozpatrzenia uwag oraz sporządza wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.

8. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, dane objęte modernizacją, zawarte w projekcie operatu opisowo-kartograficznego stają się danymi ewidencji gruntów i budynków i podlegają ujawnieniu w bazie danych ewidencji gruntów i budynków. Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej starostwa.

9. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa informacji, o której mowa w ust. 8, zgłaszać zarzuty do tych danych.

10. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów starosta rozstrzyga w drodze decyzji.

11. Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania, o którym mowa w ust. 10, w stosunku do gruntów, budynków lub lokali, których dotyczą zarzuty, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym nie są wiążące.

12. Zarzuty zgłoszone po terminie określonym w ust. 9 traktuje się jak wnioski o zmianę danych objętych ewidencją gruntów i budynków.”

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Uwaga: Niniejszą informację wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1 oraz Urzędu Gminy Goszczanów przy ulicy Kaliskiej 19 w Goszczanowie.
Ponadto, informacja podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego starostwa.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

03‑07‑2018 11:10:48

STAROSTA SIERADZKI

Sieradz, dnia 28 czerwca 2018 r.

INFORMACJA

o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją
 

Stosownie do art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) informuję, że w oparciu o dane i materiały zgromadzone w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym rozpoczęte zostały prace geodezyjne mające na celu modernizację ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Rzężawy, gmina Goszczanów, powiat sieradzki, województwo łódzkie.

Postępowanie prowadzone będzie w trybie art. 4 ust.1a pkt 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 24a wyżej cytowanej ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

Czynności techniczne związane z opracowaniem operatu ewidencji gruntów i budynków wykonywali będą upoważnieni pracownicy firmy: PUH PRACOWNIA GEODEZYJNA inż. Zbigniew Brzęczek, ul. Ketlinga 3, 98-200 Sieradz.

Informuję również, że opracowany w ramach tej modernizacji projekt operatu opisowo–kartograficznego, którego podstawowymi elementami będzie: rejestr gruntów, rejestr budynków, rejestr lokali, kartoteka budynków, kartoteka lokali, mapa ewidencyjna, zgodnie z art. 24a ust. 4 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie wyłożony do wglądu zainteresowanych na okres 15 dni roboczych w Starostwie Powiatowym w Sieradzu w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1.

Odrębna informacja o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo – kartograficznego, zgodnie z art. 24a ust. 5 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie późniejszym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia, poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu i Urzędzie Gminy Goszczanów oraz ogłoszeniu jej w prasie o zasięgu krajowym.

Dalszy tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków wynika z przepisów art. 24a ust. 6-12 Prawa geodezyjnego i kartograficznego o brzmieniu:

6. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.

7. Upoważniony pracownik starostwa powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2, przy udziale przedstawiciela wykonawcy prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków, w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego, rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, po czym informuje zgłaszającego uwagi o sposobie rozpatrzenia uwag oraz sporządza wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.

8. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, dane objęte modernizacją, zawarte w projekcie operatu opisowo-kartograficznego stają się danymi ewidencji gruntów i budynków i podlegają ujawnieniu w bazie danych ewidencji gruntów i budynków. Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej starostwa.

9. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa informacji, o której mowa w ust. 8, zgłaszać zarzuty do tych danych.

10. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów starosta rozstrzyga w drodze decyzji.

11. Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania, o którym mowa w ust. 10, w stosunku do gruntów, budynków lub lokali, których dotyczą zarzuty, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym nie są wiążące.

12. Zarzuty zgłoszone po terminie określonym w ust. 9 traktuje się jak wnioski o zmianę danych objętych ewidencją gruntów
i budynków.”

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Uwaga: Niniejszą informację wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1 oraz Urzędu Gminy Goszczanów przy ulicy Kaliskiej 19 w Goszczanowie.
Ponadto, informacja podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego starostwa.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

03‑07‑2018 11:03:43

STAROSTA SIERADZKI

Sieradz, dnia 28 czerwca 2018 r.

INFORMACJA

o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją
 

Stosownie do art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U.2017.2101 z późn. zm.) informuję, że w oparciu o dane i materiały zgromadzone w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym rozpoczęte zostały prace geodezyjne mające na celu modernizację ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Chrzanowice gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łódzkie.

Postępowanie prowadzone będzie w trybie art. 4 ust.1a pkt 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 24a wyżej cytowanej ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U.2016.1034 z późn. zm.).

Czynności techniczne związane z opracowaniem operatu ewidencji gruntów i budynków wykonywali będą upoważnieni pracownicy firmy: PUH PRACOWNIA GEODEZYJNA inż. Zbigniew Brzęczek, ul. Ketlinga 3, 98-200 Sieradz.

Informuję również, że opracowany w ramach tej modernizacji projekt operatu opisowo–kartograficznego, którego podstawowymi elementami będzie: rejestr gruntów, rejestr budynków, rejestr lokali, kartoteka budynków, kartoteka lokali, mapa ewidencyjna, zgodnie z art. 24a ust. 4 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie wyłożony do wglądu zainteresowanych na okres 15 dni roboczych w Starostwie Powiatowym w Sieradzu w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1.

Odrębna informacja o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo – kartograficznego, zgodnie z art. 24a ust. 5 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie późniejszym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia, poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu i Urzędu Miejskiego w Błaszkach oraz ogłoszeniu jej w prasie o zasięgu krajowym.

Dalszy tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków wynika z przepisów art. 24a ust. 6-12 Prawa geodezyjnego i kartograficznego o brzmieniu:

6. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.

7. Upoważniony pracownik starostwa powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2, przy udziale przedstawiciela wykonawcy prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków, w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego, rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, po czym informuje zgłaszającego uwagi o sposobie rozpatrzenia uwag oraz sporządza wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.

8. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, dane objęte modernizacją, zawarte w projekcie operatu opisowo-kartograficznego stają się danymi ewidencji gruntów i budynków i podlegają ujawnieniu w bazie danych ewidencji gruntów i budynków. Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej starostwa.

9. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa informacji, o której mowa w ust. 8, zgłaszać zarzuty do tych danych.

10. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów starosta rozstrzyga w drodze decyzji.

11. Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania, o którym mowa w ust. 10, w stosunku do gruntów, budynków lub lokali, których dotyczą zarzuty, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym nie są wiążące.

12. Zarzuty zgłoszone po terminie określonym w ust. 9 traktuje się jak wnioski o zmianę danych objętych ewidencją gruntów
i budynków.”

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Uwaga: Niniejszą informację wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1 oraz Urzędu Miejskiego w Błaszkach przy Placu Niepodległości 13 w Błaszkach.
Ponadto, informacja podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego starostwa.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 522 Numer strony: 1 .. 29  30  31  32  33  .. 53
Informacja wytworzona przez:
Agnieszka Płuciennik - tel. +48 43 822-05-01, wewn. 431 , w dniu:  22‑07‑2005 13:03:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Krzystanek
email: pkrzystanek@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  22‑07‑2005 13:03:00
Data ostatniej aktualizacji:
30‑04‑2025 08:25:25
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie