Wydział Geodezji i Kartografii


Rachunek bankowy właściwy dla opłaty za wypisy:
Starostwo Powiatowe w Sieradzu
Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
nr rachunku: 55 1020 4564 0000 5802 0010 9488

Ogłoszenie

23‑09‑2016 10:01:52

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

OGŁOSZENIE
STAROSTY SIERADZKIEGO
z dnia 21 września 2016 r.
w sprawie wspólnot gruntowych i mienia gromadzkiego

Informuję wszystkich właścicieli gospodarstw rolnych ( ich następców prawnych), którzy w okresie przynajmniej jednego roku przed wejściem w życie ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, tj. w okresie od 5 lipca 1962 r. do dnia 5 lipca 1963 r. korzystali ze wspólnoty gruntowej, o nieuregulowanym nadal stanie prawnym, o możliwości składania do Starosty Sieradzkiego wniosków o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową, ustalenie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

Termin składania wniosków upływa 31 grudnia 2016 r.

Wniosek musi zawierać : numery działek, które stanowią wspólnotę, imię i nazwisko albo nazwę firmy podmiotu uprawnionego do udziału we wspólnocie, nazwę miejscowości, w której położone jest gospodarstwo uprawnionego do udziału we wspólnocie oraz adres doręczeń pism. Do wniosku należy dołączyć lub wskazać dowody, które świadczą, że dana nieruchomość stanowi wspólnotę gruntową, a wnioskodawca spełnia warunki do nabycia uprawnień do udziału we wspólnocie.

Jeśli wskazane dowody będą wystarczające, starosta wyda decyzję o ustaleniu, które nieruchomości stanowią wspólnotę. Jeśli wnioski zostaną złożone przez wszystkich uprawnionych, wyda decyzję o ustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

Decyzja o ustaleniu wykazu uprawnionych nie dotyczy indywidualnych, pojedynczych wnioskodawców, lecz wszystkich uprawnionych. Jeśli więc nie wszyscy uprawnieni złożą wnioski, starosta wyda decyzję o nieustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie. Decyzja doręczona zostanie w sposób zwyczajowo przyjęty dla danej miejscowości, wywieszona na tablicy ogłoszeń gminy i starostwa na okres 14 dni.

W terminie do 7 dni od daty uprawomocnienia decyzji starosta poda do publicznej wiadomości informację o kolejnym terminie składania wniosków nie krótszym niż 12 miesięcy. Tym razem przez osoby uprawnione do udziału we wspólnocie, które posiadają gospodarstwo rolne i nieprzerwalnie, przez okres od dnia 1 stycznia 2006 r. do dni 31 grudnia 2015 r. faktycznie korzystały ze wspólnoty gruntowej. Wnioski mogą złożyć również osoby fizyczne, które mieszkają lub prowadzą gospodarstwo rolne w miejscowości, w której znajdują się wspólnoty gruntowe będące lasami, gruntami leśnymi lub nieużytkami przeznaczonymi do zalesienie pod warunkiem, że z tej wspólnoty korzystały w ww. terminie

Wniosek musi zawierać elementy wymienione wcześniej

Jeśli wszystkie warunki zostaną spełnione starosta wyda decyzję o ustaleniu wykazu uprawnionych. Jeśli nie zostaną spełnione – wyda decyzję o nieustaleniu wykazu. Decyzja doręczona będzie w sposób zwyczajowo przyjęty dla danej miejscowości oraz wywieszona na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń gminy i starostwa

W przypadku wydania decyzji o nieustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej za okres 2006-2015 r., gmina uzyska prawo nabycia na własność, nieodpłatnie, nieruchomość oznaczonych w ewidencji jako wspólnota gruntowa. W sprawie tej orzeka wojewoda.

Jeżeli gmina nie skorzysta z przysługującego jej prawa lub nie spełnia warunków przejęcia nieruchomości, własność wspólnoty gruntowej przechodzi na Skarb Państwa.

Decyzja o ustaleniu wspólnoty i wykazu uprawnionych jest podstawą do jej zagospodarowania i utworzenia spółki do sprawowania zarządu nad wspólnotą, która ma osobowość prawną i działa na podstawie statutu. Jeżeli uprawnieni do udziału we wspólnocie w terminie 3 miesięcy od dnia ustalenia wykazu uprawnionych nie przedstawią wójtowi(burmistrzowi) statutu spółki, organ ten utworzy spółkę przymusową, nada jej statut oraz wyznaczy organy spółki.

Zbycie udziału we wspólnocie gruntowej, wyłącznie na rzecz innego uprawnionego i w całości, wymaga formy aktu notarialnego.

Jednogłośną uchwałą wszystkich uprawnionych można przekształcić wspólnotę gruntową we współwłasność ułamkową. Uchwała wymaga formy aktu notarialnego. Przy braku jednomyślności, na wniosek uprawnionych, posiadających ponad 50% udziałów, przekształcenia takiego może dokonać sąd. Przekształcenie stanowi podstawę wpisu w księdze wieczystej oraz otwiera proces likwidacji spółki.

Wpis w księdze wieczystej umożliwia współwłaścicielom obrót cywilno-prawny własną częścią ułamkową.

Dotychczasowe spółki do sprawowania zarządu nad wspólnotą i do właściwego zagospodarowania gruntów wchodzących w skład tej wspólnoty mają obowiązek dostosowania swoich statutów do wymogów określonych w znowelizowanej ustawie. Termin ten ustawodawca określił instrukcyjnie na 6 miesięcy od dnia 1 stycznia 2016 r.

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Obwieszczenie

06‑09‑2016 13:35:46

STAROSTA SIERADZKI
    Plac Wojewódzki 3
       98-200 Sieradz

 

O B W I E S Z C Z E N I E
Starosty Sieradzkiego z dnia 05.09.2016r

      Na podstawie art. 49, art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego / j.t. Dz.U. z 2016, poz. 23 / oraz art. 1, 6, 8a i 8b ustawy z dnia 29 czerwca 1963 roku o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych /Dz.U. z 1963r. Nr 28, poz.169 z późn. zm./

zawiadamiam o wszczęciu postępowania

w sprawie ustalenia nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową 
oraz wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie
we wsi Rossoszyca, gmina Warta.

Z dniem 02 sierpnia 2016 roku, na wniosek Pani Teresy Sulińskiej oraz Pana Janusza Jarugi, zostało wszczęte postępowanie administracyjne dotyczące ustalenia :

  • które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową, 
  • wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

 Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych wspólnotami gruntowymi  są nieruchomości rolne, leśne oraz obszary wodne:

  1. nadane w wyniku uwłaszczenia włościan i mieszczan-rolników na wspólną własność, we wspólne posiadanie lub do wspólnego użytkowania ogółowi, pewnej grupie lub niektórym mieszkańcom jednej albo kilku wsi,
  2. wydzielone tytułem wynagrodzenia za zniesione służebności, wynikające z urządzenia ziemskiego włościan i mieszczan-rolników, na wspólną własność, we wspólne posiadanie lub do wspólnego użytkowania gminie, miejscowości albo ogółowi uprawnionych do wykonywania służebności,
  3. powstałe w wyniku podziału pomiędzy zespoły mieszkańców poszczególnych wsi gruntów, które nadane zostały przy uwłaszczeniu włościan i mieszczan-rolników mieszkańcom kilku wsi na wspólną własność, we wspólne posiadanie lub do wspólnego użytkowania,
  4. użytkowane wspólnie przez mieszkańców dawnych okolic i zaścianków oraz należące do wspólnot urbarialnych i spółek szałaśniczych,
  5. otrzymane przez grupę mieszkańców jednej lub kilku wsi na wspólną własność i do wspólnego użytkowania w drodze przywilejów i darowizn bądź nabyte w takim celu,
  6. zapisane w księgach wieczystych (gruntowych) jako własność gminy (gromady), jeżeli w księgach tych istnieje wpis o uprawnieniu określonych grup mieszkańców gminy (gromady) do wieczystego użytkowania i pobierania pożytków z tych nieruchomości,
  7. stanowiące dobro gromadzkie (gminne) będące we wspólnym użytkowaniu na terenach województw rzeszowskiego, krakowskiego oraz powiatu cieszyńskiego województwa katowickiego.

Nie zalicza się do wspólnot gruntowych nieruchomości lub ich części określonych w art. 1 ust. 1 jeżeli:

1) do dnia 31 grudnia 1962 r., a w przypadku lasów i gruntów leśnych do dnia 30 września 1960 r. zostały podzielone na działki indywidualne pomiędzy współuprawnionych albo uległy zasiedzeniu,

2) przed dniem 1 stycznia 2011 r. zostały prawnie lub faktycznie przekazane na cele publiczne lub społeczne.

Uprawnionymi do udziału we wspólnocie gruntowej są osoby fizyczne lub prawne posiadające gospodarstwa rolne, jeżeli w ciągu ostatniego roku przed dniem wejścia w życie ustawy faktycznie korzystały z tej wspólnoty.

Jeżeli wspólnotą gruntową są lasy, grunty leśne albo nieużytki przeznaczone do zalesienia, uprawnionymi do udziału w takiej wspólnocie są osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania lub osoby prawne mające siedzibę na terenie miejscowości, w której znajdują się grunty stanowiące wspólnotę, lub osoby mające miejsce zamieszkania na terenie innej miejscowości, a prowadzące gospodarstwo rolne, chyba że w okresie 5 lat przed dniem wejścia w życie ustawy osoby te faktycznie ze wspólnoty nie korzystały.

Niekorzystanie ze wspólnoty gruntowej w okresie wymienionym powyżej nie powoduje utraty uprawnień, jeżeli spowodowane to było klęską żywiołową, wypadkami losowymi lub innymi szczególnymi względami.

Stronami niniejszego postępowania są wszystkie osoby fizyczne  lub prawne (bądź ich następcy prawni) posiadające gospodarstwo rolne we wsi Rossoszyca, korzystające faktycznie z gruntów wspólnoty w ciągu ostatniego roku przed wejściem w życie ustawy tj. przed  5 lipca 1963 r.

W związku z powyższym wzywam wszystkie zainteresowane strony w terminie do dnia 31 października 2016 roku do:

  1. Przedłożenia lub wskazania dowodów potwierdzających, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową ( określenie nieruchomości, nr działki oraz jej powierzchnię, tytuł prawny np : wyrok sądowy, odpis z księgi wieczystej, decyzje administracyjne itp.).
  2. Przedłożenie dowodów potwierdzających spełnienie warunków nabycia uprawnień  do udziału we wspólnocie:
  1. imię nazwisko uprawnionego, a w przypadku następcy prawnego udokumentowanie nabycia praw do spadku,
  2. oznaczenie nieruchomości, w której położone jest gospodarstwo rolne uprawnionego do udziału we wspólnocie gruntowej,
  3. wskazanie adresu do doręczeń.

Dostarczone dowody winny odnosić się do stanu pierwotnego do dnia 05.07.1963r., a dla następców prawnych do aktualnie obowiązującego stanu prawnego. Dowody należy składać na adres Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, lub osobiście w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

     Jednocześnie na podstawie art.36 Kpa zawiadamiam, że rozpatrzenie wniosku nie może być załatwione w terminie ustawowym. Organ prowadzący postępowanie zobowiązany jest przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i pozyskać niezbędny materiał dowodowy. Nowy termin załatwienia wniosku ustala się do dnia 30 grudnia 2016 roku.

STAROSTA
Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zawiadomienie

05‑09‑2016 11:13:07

Sieradz, dnia 05.09.2016 r.   

ZAWIADOMIENIE

o czynnościach podjętych w celu ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

            Przedsiębiorstwo Innowacyjno Wdrożeniowe InterMap Spółka z o.o., działając na podstawie zawartej umowy ze Starostą Sieradzkim na wykonanie „Modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Cienia, gmina Błaszki, powiat sieradzki, województwo łodzkie”, art. 32 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późniejszymi zmianami), § 38 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034) oraz zgłoszenia pracy geodezyjnej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Sieradzu pod nr PODGiK.1496.2016 zawiadamia, że w dniu 28.09.2014 r. w godzinach od 1000 do 1500 na obrębie geodezyjnym Cienia gmina Błaszki, zostaną przeprowadzone czynności ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych wyszczególnionych w załączonej liście właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających, którzy nie są znani lub nie znane jest ich miejsce zamieszkania oraz uzupełnienie arkuszy budynków w przypadku ich występowania na ww. działkach.

            W związku z powyższym, jako zainteresowanych, proszę o wzięcie udziału w opisanych czynnościach.

Lp.

Obręb

Imię i nazwisko

Imiona rodziców

Numer działki

Nr KW

1

CIENIA

Drzazga Władysław

-------

33
41

-------

2

CIENIA

Gorczyńska Maria

Tomasz, -------

68/2
140/1
140/3

-------

3

CIENIA

Jamroziński Jacek

Kazimierz, Anna

73/2

-------

4

CIENIA

Kołoszczyk Jadwiga

-------

75/3

KW 22114

5

CIENIA

Kołoszczyk Jan

Marian,Katarzyna

75/3

KW 22114

6

CIENIA

Kołoszczyk Lidia

Bronisław, Helena

75/3

KW 22114

7

ŁUBNA JAROSŁAJ

Król Jan

-------

28

-------

8

CIENIA

Pisarski Marek Jan

Jan, Genowefa

84/3

KW 47141

9

CIENIA

Staszak Mariusz

-------

75/3

KW 22114

10

GRUSZCZYCE

Szmiel Małgorzata

-------

185

-------

11

CIENIA

Wacławek Halina Anna

-------

75/3

KW 22114

12

GRUSZCZYCE

Wawrzyniak Andrzej Józef

Józef, Marianna

207

-------

13

CIENIA

Woźniak Wiktor Władysław

-------

34

-------

14

CIENIA

Wyrębska Maria

-------

118
154/2

-------

15

CIENIA

Wyrębski Józef

Józef, -------

153/2

-------

16

CIENIA

Zasińska Helena

-------

75/3

KW 22114

17

CIENIA

Zasiński Edward

-------

75/3

KW 22114

W dniu okazania  kontakt z wykonawcą roboty pod numerem tel. 601 381 617

PREZES
mgr inż. Sylwester Markiewicz

POUCZENIE:

Zawiadomieni właściciele (władający) gruntami proszeni są o przybycie w oznaczonym terminie z wszelkimi dokumentami, jakie mogą być potrzebne przy ustalaniu granic ich gruntów oraz dokumentami umożliwiającymi ustalenie tożsamości osoby deklarującej swój udział w tych czynnościach. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy. W przypadku współwłasności, współużytkowania wieczystego, małżeńskiej wspólności ustawowej – uczestnikami są wszystkie strony. Udział w czynnościach ustalenia granic leży w interesie podmiotu i nieusprawiedliwione niewzięcie w nich udziału nie będzie stanowić przeszkody do ich przeprowadzenia. Z czynności ustalenia przebiegu granic sporządza się protokół graniczny.

Podstawa prawna: 

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034).

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości

25‑08‑2016 11:42:07

OGŁOSZENIE O SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI
W DRODZE ROKOWAŃ PO DRUGIM PRZETARGU

Zarząd Powiatu Sieradzkiego

Ogłasza drugie rokowania po drugim przetargu nieograniczonym zakończonym wynikiem negatywnym. Nieruchomość stanowi własność Powiatu Sieradzkiego.

1/. Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów, powierzchnia oraz numer księgi wieczystej.
Nieruchomość zabudowana oznaczona w ewidencji gruntów numerem działki 2172/1 o powierzchni 0,3490 ha, dla której w Sądzie Rejonowym w Sieradzu w Wydziale Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta KW Nr SR1S/00038891/1.
2/. Opis nieruchomości.
Nieruchomość gruntowa zabudowana, nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej. Dojazd i dojście do działki zostanie zapewniony poprzez ustanowienie służebności przejazdu i przechodu nieodpłatnie, na czas nieokreślony na drodze wewnętrznej objętej nr działki 2173/4 o pow. 0,1600 ha we Włyniu stanowiącej własność Gminy i Miasta Warta, na rzecz każdoczesnych właścicieli nieruchomości przyległych w celu zapewnienia im dostępu do drogi publicznej ( Uchwała NR XXXV/196/09 Rady Gminy i Miasta w Warcie z dnia 25 lutego 2009 roku ).
Na nieruchomości zlokalizowany jest parterowy budynek dawnego internatu szkolnego i parterowy budynek byłej stołówki.
Budynki wybudowane w technologii murowano – drewnianej ( system Namysłów).
Budynek internatu – wybudowany w 1976 roku , modernizacja i remont w 1992 roku.
Zestawienie powierzchni: pow. zabudowy – 387,59 m², pow. użytkowa – 358,95 m² i kubatura - 1874 m3
Budynek stołówki z kuchnią – wybudowany około 1970 roku, modernizacja i remont w 1992 roku.
Zestawienie powierzchni: pow. zabudowy – 155,68 m², pow. użytkowa – 133,12 m² i kubatura – 606 m3.
3/. Położenie nieruchomości
Włyń, gmina Warta, pow. sieradzki, woj. Łódzkie.
4/. Przeznaczenie nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego.
Brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Od 1.01.2004 roku dla działki nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy ani decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Gminy Warta – Uchwałą Rady Gminy Miasta Warta Nr XXXIX/212/09 z dnia 27 maja 2009 roku określa teren, na którym znajduje się przedmiotowa nieruchomość jako:
- funkcja podstawowa – tereny zabudowy usługowej, tereny usług publicznych;
- funkcja uzupełniająca (dopuszczalna) – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.
5/. Cena wywoławcza nieruchomości – 27.360,00 zł. ( słownie: dwadzieścia siedem tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych 00/100 )
Zaliczka w kwocie – 2.736,00 zł. ( słownie: dwa tysiące siedemset trzydzieści sześć złotych 00/100 ) wniesiona w pieniądzach pobrana jest tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy.
Zaliczkę należy wpłacić na konto Powiatu Sieradzkiego prowadzone przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski S. A. Oddział w Sieradzu Nr 42 1020 4564 0000 5002 0011 0502, najpóźniej na 3 dni robocze przed rokowaniami tj. do dnia 16 września 2016 roku ( w tytule wpłaty należy wpisać dane uczestnika rokowań ). Za datę zapłaty zaliczki uważa się wpływ wymaganej kwoty na konto Powiatu Sieradzkiego.
Za datę wniesienia zaliczki uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Powiatu Sieradzkiego.
Przetargi na zbycie nieruchomości odbyły się: pierwszy zorganizowany w dniu 21 grudnia 2015 roku i drugi zorganizowany w dniu 2 marca 2016 roku. Przetargi zakończyły się wynikiem negatywnym.
Pierwsze rokowania odbyły się w dniu 20 maja 2016 roku i zakończyły się wynikiem negatywnym.
Termin i miejsce rokowań:
Rokowania zostaną przeprowadzone w dniu 21 września 2016 roku o godz. 9ºº w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, 98-200 Sieradz, Plac Wojewódzki 3, w sali 114.

WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ROKOWAŃ – MOŻLIWOŚĆ,
TERMIN, MIEJSCE SKŁADANIA PISEMNYCH ZGŁOSZEŃ
UDZIAŁU W ROKOWANIACH

1/. Pisemne zgłoszenie udziału w rokowaniach należy składać w zaklejonych kopertach w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3 ( pok. nr 118 ), najpóźniej na 3 dni robocze przed rokowaniami tj. do dnia 16 września 2016 roku do godz. 15ºº.
2/. Koperty powinny być zamknięte i opisane w następujący sposób:
„ Drugie rokowania na sprzedaż zabudowanej nieruchomości położonej we wsi Włyń, gmina Warta, oznaczonej w ewidencji gruntów nr 2172/1 ”.
3/. Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę firmę oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot;
- datę sporządzenia zgłoszenia;
- oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;
- proponowaną cenę i sposób jej zapłaty;
Do zgłoszenia należy dołączyć kopię dowodu wpłaty zaliczki lub dowody stanowiące podstawę do zwolnienia z tego obowiązku wymienionych w pkt. 5 ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości w drodze rokowań.
4/. Warunkiem udziału w rokowaniach jest wniesienie zaliczki oraz okazanie Komisji:
- w przypadku osób fizycznych – dowodu tożsamości
- w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisom do rejestrów – aktualnego wpisu Rejestru Sądowego, właściwych pełnomocnictw, dowodów osobistych osób reprezentujących podmiot.
Aktualność wpisu powinna być potwierdzona w sądzie w okresie 3 miesięcy przed data rokowań.
5/. Uczestnicy biorą udział w rokowaniach osobiście lub przez pełnomocnika.
Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej. Małżonkowie biorą udział w rokowaniach osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka.
6/. Zaliczkę wpłaconą przez uczestnika rokowań, który został ustalony nabywcą nieruchomości, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
7/. Pozostałym uczestnikom rokowań zaliczka zostaje niezwłocznie zwrócona po zamknięciu lub odwołaniu rokowań, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia lub odwołania rokowań w sposób wskazany przez uczestnika rokowań.
8/. Sprzedający najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia zamknięcia rokowań zawiadomi nabywcę o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.
9/. Jeżeli osoba, która w wyniku przeprowadzenia rokowań została ustalona nabywcą nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu o zawarciu umowy notarialnej, Przewodniczący Zarządu Powiatu Sieradzkiego może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.
10/. Przed przystąpieniem do rokowań należy zapoznać się z dokumentacją dotyczącą nieruchomości, którą można uzyskać w Zespole Szkół Specjalnych w Warcie ul. 3-go Maja 29, telefon / 043 / 8294615 ).
11/. Koszty zawarcia umowy notarialnej i opłat sądowych ponosi nabywca nieruchomości.
12/. Szczegółowe informacje dotyczące nieruchomości można uzyskać w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Sieradzu. Plac Wojewódzki 3, pokój nr 439, P. Kulesza, telefon / 043 / 8223756.
Ogłoszenie o rokowaniach zostanie zamieszczone wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, w Urzędzie Gminy i Miasta w Warcie, Rynek im. Wł. St. Reymonta 1, jak również na stronie internetowej Starostwa.

Wicestarosta
Członek Zarządu
Marek Kanicki

Przewodniczący Zarządu
Powiatu Sieradzkiego
Mariusz Bądzior



Pełna treść w załączonym pliku.

 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zawiadomienie o wyłożeniu projektów operatów

16‑08‑2016 12:08:27

Sieradz, dnia 12 sierpnia 2016 r.

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
8-200 Sieradz

ZAWIADOMIENIE

o wyłożeniu projektów operatów opisowo-kartograficznych
modernizacji ewidencji gruntów i budynków

Na podstawie art. 24a ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późniejszymi zmianami) Starosta Sieradzki zawiadamia, że w Starostwie Powiatowym w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3 (budynek Politechniki Łódzkiej lokal 32) zostaną wyłożone do wglądu osób zainteresowanych projekty operatów opisowo – kartograficznych modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla następujących obrębów ewidencyjnych powiatu sieradzkiego w niżej wymienionych terminach (w dni robocze) w godzinach od 1000 do 1400:

  • KOLONIA MIKLESZ gmina ZŁOCZEW: 01.09.2016 r. - 21.09.2016 r.
  • CIENIA gmina BŁASZKI: 05.10.2016 r. - 25.10.2016 r.

Dokumentacja tych projektów składająca się z:

  • rejestrów gruntów,
  • rejestrów budynków,
  • rejestrów lokali,
  • kartotek budynków,
  • kartotek lokali,
  • map ewidencyjnych,

opracowana została na podstawie art. 20 ust. 1-3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późniejszymi zmianami) i przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034).

Wszyscy zainteresowani mają prawo zapoznać się w podanym terminie z ww. dokumentacjami, uzyskać niezbędne wyjaśnienia i zgłosić ewentualne uwagi i wnioski
w tej sprawie. Skorzystanie z tego prawa leży w interesie zainteresowanych, aby na tym etapie postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków ujawnić ewentualne błędy i nieprawidłowości.

Niestawienie się w terminie i miejscu określonym w niniejszym zawiadomieniu nie stanowi przeszkody do prowadzenia dalszych etapów postępowania, zatwierdzenia operatów opisowo-kartograficznych i ujawnienia nowych danych w ewidencji gruntów i budynków.

Informuję o konieczności przedstawienia dokumentu tożsamości oraz dokumentów potwierdzających prawo do nieruchomości. W imieniu osób nieobecnych mogą występować odpowiednio upoważnieni pełnomocnicy.

STAROSTA

Mariusz Bądzior

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja o wszczęciu postępowania administracyjnego

13‑07‑2016 13:16:53

STAROSTA SIERADZKI
Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz


Starosta Sieradzki
wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej
informuje

że zamierza, na podstawie art. 124b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1774 z późn. zm.), po rozpoznaniu wniosku „Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wszcząć postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji zobowiązującej właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługuje inne prawo rzeczowe do nieruchomości położonej w obrębie W – 25 miasta Łodzi, oznaczonej w rejestrze ewidencji gruntów numerem działki 178, do jej udostępnienia, w celu przeprowadzenia rozbudowy i remontu wodociągu o średnicy 100 mm stanowiącego własność spółki, a zlokalizowanego na gruncie przedmiotowej nieruchomości.
Ponieważ w/w nieruchomość ma nieuregulowany stan prawny, w z y w a   s i ę wszystkie osoby, które są w stanie wykazać prawa rzeczowe do przedmiotowej nieruchomości, do zgłaszania się w terminie do dnia 14 września 2016 roku, do Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, Plac Wojewódzki 3, 98 – 200 Sieradz.
Niniejszą informację podaje się do publicznej wiadomości, stosownie do treści art. 114 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Z up. STAROSTY

Wojciech Proszewski
NACZELNIK WYDZIAŁU
Geodezji, Kartografii, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów z uzupełnieniem ewidencji budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją

31‑05‑2016 08:48:11

Sieradz, dnia 30 maja 2016 r.

STAROSTA SIERADZKI

INFORMACJA

o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów z uzupełnieniem ewidencji budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją

Stosownie do art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 520 z poźn. zm.) informuję, że w oparciu o dane i materiały zgromadzone w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym rozpoczęte zostały prace geodezyjne mające na celu modernizację ewidencji gruntów z uzupełnieniem ewidencji budynków dla obrębu BURZENIN, gmina Burzenin, powiat sieradzki, województwo łódzkie.
Postępowanie prowadzone będzie w trybie art. 4 ust.1a pkt 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 24a wyżej cytowanej ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2015 r. poz. 542 z poźn. zm.).
Czynnosźci techniczne związane z opracowaniem operatu ewidencji gruntoźw i budynków wykonywali będą upoważnieni pracownicy firmy: Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowe InterMap Sp. z o.o., 98-200 Sieradz, ul. Wodna 7.
Informuję roźwnież, że opracowany w ramach tej modernizacji projekt operatu opisowo – kartograficznego, którego podstawowymi elementami będzie: rejestr gruntów, rejestr budynków, rejestr lokali, kartoteka budynków, kartoteka lokali, mapa ewidencyjna, zgodnie z art. 24a ust. 4 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie wyłożony do wglądu zainteresowanych na okres 15 dni roboczych w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewoźdzkim 3 (budynek Politechniki Łódzkiej lokal 32).
Odrębna informacja o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo – kartograficznego, zgodnie z art. 24a ust. 5 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie podana do publicznej wiadomosźci w terminie późniejszym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia, poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu i Urzędzie Gminy Burzenin oraz ogłoszeniu jej w prasie o zasięgu krajowym.
Dalszy tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków wynika z przepisów art. 24a ust. 6-12 Prawa geodezyjnego i kartograficznego o brzmieniu:
„6. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.
7. Upoważniony pracownik starostwa powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2, przy udziale przedstawiciela wykonawcy prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków, w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego, rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, po czym informuje zgłaszającego uwagi o sposobie rozpatrzenia uwag oraz sporządza wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.
8. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, dane objęte modernizacją, zawarte w projekcie operatu opisowo-kartograficznego stają się danymi ewidencji gruntów i budynków i podlegają ujawnieniu w bazie danych ewidencji gruntów i budynków. Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej starostwa.
9. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowokartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa informacji, o której mowa w ust. 8, zgłaszać zarzuty do tych danych.
10. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów starosta rozstrzyga w drodze decyzji.
11. Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania, o którym mowa w ust. 10, w stosunku do gruntów, budynków lub lokali, których dotyczą zarzuty, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym nie są wiążące.
12. Zarzuty zgłoszone po terminie określonym w ust. 9 traktuje się jak wnioski o zmianę danych objętych ewidencją gruntów i budynków.”

STAROSTA

MARIUSZ BĄDZIOR

 

Uwaga: Niniejszą informację wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewoźdzkim 3, Powiatowego Osźrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1 oraz Urzędu Gminy Burzenin przy ulicy Sieradzkiej 1 w Burzeninie.
Ponadto, informacja podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego starostwa.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją

31‑05‑2016 09:08:13

Sieradz, dnia 30 maja 2016 r.

STAROSTA SIERADZKI

INFORMACJA

o rozpoczęciu prac geodezyjnych dotyczących wykonania modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz trybie postępowania związanego z tą modernizacją


Stosownie do art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 520 z poźn. zm.) informuję, że w oparciu o dane i materiały zgromadzone w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym rozpoczęte zostały prace geodezyjne mające na celu modernizacje ewidencji gruntów i budynków następujących obrębów w powiecie sieradzkim w województwie łódzkim:

  • CHLEWO gmina Goszczanów,
  • WALISZEWICE gm. Goszczanów,
  • SARNY I ZABORÓW gm. Błaszki,
  • CIENIA gm. Błaszki,
  • KOLONIA MIKLESZ gm. Złoczew.

Postępowania prowadzone będą w trybie art. 4 ust.1a pkt 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 24a wyżej cytowanej ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2015 r. poz. 542 z poźn. zm.).
Czynności techniczne związane z opracowaniem operatów ewidencji gruntów i budynków wykonywali będą upoważnieni pracownicy firmy: Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowe InterMap Sp. z o.o., 98-200 Sieradz, ul. Wodna 7.
Informuję roźwnież, że opracowane w ramach tej modernizacji projekty operatów opisowo – kartograficznych, których podstawowymi elementami będą: rejestr gruntów, rejestr budynków, rejestr lokali, kartoteka budynków, kartoteka lokali, mapa ewidencyjna, zgodnie z art. 24a ust. 4 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostaną wyłożone do wglądu zainteresowanych na okres 15 dni roboczych w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3 (budynek Politechniki Łoźdzkiej lokal 32).
Odrębna informacja o terminie i miejscu wyłożenia projektów operatów opisowo – kartograficznych, zgodnie z art. 24a ust. 5 Prawa geodezyjnego i kartograficznego, zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie poźniejszym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia, poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu i właściwych urzędów gmin oraz ogłoszeniu jej w prasie o zasięgu krajowym.
Dalszy tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków wynika z przepisów art. 24a ust. 6-12 Prawa geodezyjnego i kartograficznego o brzmieniu:
„6. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego, może w okresie wyłożenia projektu do wglądu zgłaszać uwagi do tych danych.
7. Upoważniony pracownik starostwa powiatowego, posiadający uprawnienia, o których mowa w art. 43 pkt 2, przy udziale przedstawiciela wykonawcy prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków, w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego, rozstrzyga o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, po czym informuje zgłaszającego uwagi o sposobie rozpatrzenia uwag oraz sporządza wzmiankę o treści zgłoszonych uwag i sposobie ich rozpatrzenia w protokole.
8. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 7, dane objęte modernizacją, zawarte w projekcie operatu opisowo-kartograficznego stają się danymi ewidencji gruntów i budynków i podlegają ujawnieniu w bazie danych ewidencji gruntów i budynków. Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej starostwa.
9. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowokartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa informacji, o której mowa w ust. 8, zgłaszać zarzuty do tych danych.
10. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zarzutów starosta rozstrzyga w drodze decyzji.
11. Do czasu ostatecznego zakończenia postępowania, o którym mowa w ust. 10, w stosunku do gruntów, budynków lub lokali, których dotyczą zarzuty, dane ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym nie są wiążące.
12. Zarzuty zgłoszone po terminie określonym w ust. 9 traktuje się jak wnioski o zmianę danych objętych ewidencją gruntów i budynków.”


STAROSTA

MARIUSZ BĄDZIOR


Uwaga: Niniejszą informację wywiesza się na okres 14 dni na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewoźdzkim 3, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Sieradzu przy ul. Warneńczyka 1 oraz właściwych urzędów gmin.
Ponadto, informacja podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego starostwa.

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

OGŁOSZENIE O SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI W DRODZE ROKOWAŃ PO DRUGIM PRZETARGU Zarząd Powiatu Sieradzkiego

04‑05‑2016 11:04:04

OGŁOSZENIE O SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI

W DRODZE ROKOWAŃ PO DRUGIM PRZETARGU

Zarząd Powiatu Sieradzkiego

Sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań po drugim przetargu ograniczonym zakończonym wynikiem negatywnym. Nieruchomość stanowi własność Powiatu Sieradzkiego.

1/. Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów, powierzchnia oraz numer księgi wieczystej.

Nieruchomość zabudowana oznaczona w ewidencji gruntów numerem działki 2172/1 o powierzchni 0,3490 ha, dla której w Sądzie Rejonowym w Sieradzu w Wydziale Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta KW Nr SR1S/00038891/1.

2/. Opis nieruchomości.

Nieruchomość gruntowa zabudowana, nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej. Dojazd i dojście do działki zostanie zapewniony poprzez ustanowienie służebności przejazdu i przechodu nieodpłatnie, na czas nieokreślony na drodze wewnętrznej objętej nr działki 2173/4 o pow. 0,1600 ha we Włyniu stanowiącej własność Gminy i Miasta Warta, na rzecz każdoczesnych właścicieli nieruchomości przyległych w celu zapewnienia im dostępu do drogi publicznej ( Uchwała NR XXXV/196/09 Rady Gminy i Miasta w Warcie z dnia 25 lutego 2009 roku ).

Na nieruchomości zlokalizowany jest parterowy budynek dawnego internatu szkolnego i parterowy budynek byłej stołówki.

Budynki wybudowane w technologii murowano – drewnianej ( system Namysłów).

Budynek internatu – wybudowany w 1976 roku , modernizacja i remont w 1992 roku.

Zestawienie powierzchni: pow. zabudowy – 387,59 m2, pow. użytkowa – 358,95 m2 i kubatura - 1874 m3

Budynek stołówki z kuchnią – wybudowany około 1970 roku, modernizacja i remont w 1992 roku.

Zestawienie powierzchni: pow. zabudowy – 155,68 m2, pow. użytkowa – 133,12 m2 i kubatura – 606 m3.

3/. Położenie nieruchomości

Włyń, gmina Warta, pow. sieradzki, woj. Łódzkie.

4/. Przeznaczenie nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego.

Brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Od 1.01.2004 roku dla działki nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy ani decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Gminy Warta – Uchwałą Rady Gminy Miasta Warta Nr XXXIX/212/09 z dnia 27 maja 2009 roku określa teren, na którym znajduje się przedmiotowa nieruchomość jako:

- funkcja podstawowa – tereny zabudowy usługowej, tereny usług publicznych;

- funkcja uzupełniająca (dopuszczalna) – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

5/. Cena wywoławcza nieruchomości – 27.360,00 zł. ( słownie: dwadzieścia siedem tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych 00/100 )

Zaliczka w kwocie – 2.736,00 zł. ( słownie: dwa tysiące siedemset trzydzieści sześć złotych 00/100 ) wniesiona w pieniądzach pobrana jest tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy.

Zaliczkę należy wpłacić na konto Powiatu Sieradzkiego prowadzone przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski S. A. Oddział w Sieradzu Nr 42 1020 4564 0000 5002 0011 0502, najpóźniej na 3 dni robocze przed rokowaniami tj. do dnia 17 maja 2016 roku ( w tytule wpłaty należy wpisać dane uczestnika rokowań ). Za datę zapłaty zaliczki uważa się wpływ wymaganej kwoty na konto Powiatu Sieradzkiego.

Za datę wniesienia zaliczki uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Powiatu Sieradzkiego.

Przedmiotowa nieruchomość nie została sprzedana w przetargach w dniach:

I przetarg – 21 grudnia 2015 roku;

II przetarg – 2 marca 2016 roku.

Termin i miejsce rokowań:

Rokowania zostaną przeprowadzone w dniu 20 maja 2016 roku o godz. 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, 98-200 Sieradz, Plac Wojewódzki 3, w sali 114.

WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ROKOWAŃ – MOŻLIWOŚĆ, TERMIN, MIEJSCE SKŁADANIA PISEMNYCH ZGŁOSZEŃ UDZIAŁU W ROKOWANIACH

1/. Pisemne zgłoszenie udziału w rokowaniach należy składać w zaklejonych kopertach w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Sieradzu przy Placu Wojewódzkim 3 ( pok. nr 118 ), najpóźniej na 3 dni robocze przed rokowaniami tj. do dnia 17 maja 2016 roku do godz. 1500.

2/. Koperty powinny być zamknięte i opisane w następujący sposób:

„ Rokowania na sprzedaż nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów nr 2172/1 ”.

3/. Zgłoszenie powinno zawierać:

- imię, nazwisko i adres albo nazwę firmę oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot;

- datę zgłoszenia;

- oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;

- proponowaną cenę i sposób jej zapłaty;

Do zgłoszenia należy dołączyć kopię dowodu wpłaty zaliczki lub dowody stanowiące podstawę do zwolnienia z tego obowiązku wymienionych w pkt. 5 ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości w drodze rokowań.

4/. Warunkiem udziału w rokowaniach jest wniesienie zaliczki oraz okazanie Komisji:

- w przypadku osób fizycznych – dowodu tożsamości

- w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisom do rejestrów – aktualnego wpisu Rejestru Sądowego, właściwych pełnomocnictw, dowodów osobistych osób reprezentujących podmiot.

Aktualność wpisu powinna być potwierdzona w sądzie w okresie 3 miesięcy przed data rokowań.

5/. Uczestnicy biorą udział w rokowaniach osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej. Małżonkowie biorą udział w rokowaniach osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka.

6/. Zaliczkę wpłaconą przez uczestnika rokowań, który został ustalony nabywcą nieruchomości, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

7/. Pozostałym uczestnikom rokowań zaliczka zostaje niezwłocznie zwrócona po zamknięciu lub odwołaniu rokowań, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia lub odwołania rokowań w sposób wskazany przez uczestnika rokowań.

8/. Sprzedający najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia zamknięcia rokowań zawiadomi nabywcę o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.

9/. Jeżeli osoba, która w wyniku przeprowadzenia rokowań została ustalona nabywcą nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu o zawarciu umowy notarialnej, Przewodniczący Zarządu Powiatu Sieradzkiego może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.

10/. Przed przystąpieniem do rokowań należy zapoznać się z dokumentacją dotyczącą nieruchomości, którą można uzyskać w Zespole Szkół Specjalnych w Warcie ul. 3-go Maja 29, telefon / 043 / 8294615 ).

11/. Koszty zawarcia umowy notarialnej i opłat sądowych ponosi nabywca nieruchomości.

12/. Szczegółowe informacje dotyczące nieruchomości można uzyskać w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Sieradzu. Plac Wojewódzki 3, pokój nr 439, P. Kulesza, telefon / 043 / 8223756.

Ogłoszenie o rokowaniach zostanie zamieszczone w prasie lokalnej i wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, w Urzędzie Gminy i Miasta w Warcie, Rynek im. Wł. St Reymonta 1, jak również na stronie internetowej Starostwa.

Wicestarosta

                 

Przewodniczący Zarządu

Członek Zarządu

 

Powiatu Sieradzkiego

Marek Kanicki

 

Mariusz Bądzior

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

WYKAZ nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej do sprzedaży w formie bezprzetargowej

21‑04‑2016 09:46:58

Lp

Oznaczenie

 

Księga Wieczysta

Obręb,

Nr Działki

Rodzaj użytków klasy

Pow. ha

Opis nieruchomości

Przeznaczenie, sposób zagospodarowania i termin zagospodarowania

Cena wywoławcza

(wartość nieruchomości

+ koszty przygotowania)

Termin wniesienia ceny nieruchomości

1

SR1S/00057669/5

Obręb -Ostrów Warcki
Nr działki:
513/2, 514/2

Tereny różne

0,2200 ha

Niezabudowana
nieruchomość gruntowa.
W pobliżu znajduje się
Port Jachtowy
„Jeziorsko” Ostrów
Warcki -przytań jachtowa
oraz kemping.

Brak planu
zagospodarowania
przestrzennego.
Przeznaczenie zgodnie ze
studium uwarunkowań
i kierunków
zagospodarowania
przestrzennego Gminy
Miasta Warta – tereny
przeznaczone do zalesienia
oznaczone symbolem R/ZL.

Cena
wywoławcza :
800,25 zł
Wartość
nieruchomości:
- 462,00 zł,
Koszt
sporządzenia
operatu
szacunkowego
-338,25 zł

Nie później niż
do dnia
zawarcia
umowy
przeniesienia
własności.

 

Sprzedaż w/w nieruchomości następuje w drodze bezprzetargowej, zgodnie z art. 37 ust. 2 pkt 3 na rzecz osób, o których mowa w art. 68 ust. 1 pkt 2. Stosownie do art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2015 r. poz. 1774 z późn.zm. ) niniejszy wykaz wywiesza się na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sieradzu, a informację o wywieszeniu tego wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej , a także na stronie internetowej tutejszego Starostwa.
Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust.1 ugn-31.05.2016 r.


Sieradz, dnia 19 kwietnia 2016 roku


Z up. STAROSTY
Wojciech Proszewski
NACZELNIK WYDZIAŁU
Geodezji, Kartografii, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 522 Numer strony: 1 .. 39  40  41  42  43  .. 53
Informacja wytworzona przez:
Agnieszka Płuciennik - tel. +48 43 822-05-01, wewn. 431 , w dniu:  22‑07‑2005 13:03:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Krzystanek
email: pkrzystanek@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  22‑07‑2005 13:03:00
Data ostatniej aktualizacji:
30‑04‑2025 08:25:25
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie